این روز‌ها که متاسفانه خیلی‌ها حجاب را نمادی از عقب افتادگی می‌دادند ممکن است گا‌ها برخی از افراد به خاطر حجاب مورد تمسخر قرار بگیرند.

«ای بابا. اینم که مثل خودت حجاب برتر کردی! آخه خودت کم بودی، حالا نوبت این بچه ست که باید چادر سرش کنه...؟!» با شنیدن حرف هایش که توأم با لحنی تمسخرآمیز بود، آنقدر شوکه شدم که زبانم بسته شد. از او بعید بود؛ یک آدم اجتماعی تحصیل کرده. دربین آن همه مهمان نمی‌دانستم چه جوابی بدهم اما با لبخندی نه چندان مطمئن پاسخ دادم«خودش دوست داره و من مجبورش نکردم». همین یک جمله و سپس خداحافظ!


بیشتربخوانید


درمسیر برگشت به خانه مدام خودخوری می‌کردم. پاسخ های مختلف در ذهنم زیرو رو می شد و به خاطر واکنش غیرجسورانه ام، خودم را سرزنش می‌کردم. از طرفی دخترم در گوشه صندلی عقب ماشین کز کرده بود و با نگاهی که نمی‌دانم به کجا خیره شده بود، بیرون را نگاه می‌کرد.حتما او هم مثل من داشت اتفاق چنددقیقه پیش را مرور می‌کرد. احساس کردم غرورش شکسته. فقط ۱۰ سال دارد و در این سن و سال بیشتر حس تایید می‌خواهد تا یک نقد ناپخته آن هم درمیان جمعی ۲۰، ۳۰ نفره. به او گفتم:«دخترم اصلا مهم نیست بقیه چی میگن، مهم اینه که تو چادر رو دوست داری و دلت می خواد حجابت کامل باشه». چقدر دیر این حرف را می زدم، شاید بهتر بود در همان جمع با بوسه ای بر صورت دخترم، پاسخ آقای فامیل را اینطور می‌دادم تا هم مهر تاییدی بر حجاب کامل دخترم بزنم و هم حس آرامش را به او و خودم برگردانم اما به هرحال واکنش من این چنین نبود.

بعد از این اتفاق من ماندم با یک سوال مهم از خودم. اینکه وقتی به خاطر حجاب مورد تمسخر قرار می‌گیریم، چه واکنشی باید نشان دهیم؟ به همین بهانه به سراغ« سمیرا طاووسی» کارشناس روانشناسی و مشاوره رفته ایم تا پاسخ این سوال را در قالب چند راهکار باهم مرور کنیم.

سمیرا طاووسی کارشناس روانشناسی و مشاوره در این باره می گوید:

در اولین قدم، آرامشتان را حفظ کنید

هرچقدر هم که اعتماد به نفسمان بالا باشد و اهمیتی به حرف های نامربوط ندهیم اما باز هم مسخره شدن به هر دلیلی آن هم مسخره شدن فرزندمان می تواند حس ناخوشایندی به آدم منتقل کند، بنابراین درچنین شرایطی مهمتر از هرچیزی، حفظ آرامش و کنترل خشم است، درست همانطور که خداوند در ایات متعددی همچون ایه 134سوره آل عمران، آیه 13 سوره مائده، آیه 34 سوره شوری، آیه 63 سوره فرقان و ...، به اهمیت فروبردن خشم و پاداش این افراد اشاره کرده است. اگر بتوانیم در همان لحظه اول، آرامش خودمان را حفظ کنیم، قطعا ذهنمان دچار خطا نشده و بهترین واکنش ها را نشان خواهیم داد.

دختر چادری

با مهارت حل مساله؛ واکنش های خلاقانه داشته باشید

اگر دقت کرده باشید، یکسری از اقشار جامعه بنابه موقعیت اجتماعی و شغلی خود، آنقدر مهارت کسب کرده اند که همیشه و در هر شرایطی، پاسخی قاطع و منطقی برای گفتن دارند و طرف مقابل را طوری متحیر می کنند که اصلا جایی برای بحث های بعدی باقی نمی ماند. قطعا کار آسانی نیست اما با تمرین می توان تاحدودی این توانایی را کسب کرد و در لحظه بهترین تصمیم را برای چگونگی پاسخ گرفت.

طاووسی به عنوان یک فردمتخصص در امور روانشناسی، این واکنش سریع را مهارت حل مساله می نامد و از آن به عنوان اولین فاکتور برای پاسخی درست در شرایط حساس یاد می کند. او می گوید:" یکی از مهارت های دهگانه زندگی، مهارت حل مساله است و ما همیشه می گوییم که هرفردی باید مهارت حق مساله را در خود بالا ببرد تا وقتی در یک چالش این چنینی قرار گرفت، بداند که باید چه کند؟ البته این مهارت به یکدفعه بدست نمی آید و اینطور نیست که بعد از یک اتفاق بنشینم و ببینیم که حالا باید چه کنیم، بلکه باید از قبل انقدر تمرین کرده باشیم که فکرمان خلاق باشد و بتوانیم بهترین پاسخ ها و واکنش ها را انتخاب کنیم. اما اگر هم این مهارت را نداریم، دلیل نمی شود که در مقابل فرد مسخره کننده، ساکت بمانیم؛ می توانیم برای چند لحظه سکوت کرده، پاسخ های مساله را در ذهنمان مرور کنیم و سپس بهترین واکنش را نشان دهیم."

با اعتماد به نفس بالا، پای ارزش هایتان بایستید

وقتی در قدم اول، آرامش خود را حفظ کنید و خودتان را با جو حاکم بر محیط وفق دهید، راحت تر می توانید اعتماد به نفسی که ممکن است به خاطر مسخره شدن، دچار تزلزل شده باشد را بازیابید. در این مرحله باید با احترام به باورها و ارزش های اعتقادی خود و با اعتماد به نفس بالا، محکم بایستید و در مقابل ضدارزش ها احساس کمبود نکنید.

طاووسی در این باره توضیح می دهد:"نمی دانم چرا و به چه دلیل اما اخیرا اتفاقی در جامعه ما افتاده و آن هم اینکه آدم ها می خواهند ارزش های خودشان را به دیگران دیکته کنند و این باعث می شود که به خودشان اجازه دهند راجع به هرکسی نظر بدهند که خب این خیلی بد است. واقعا اگر ارزش های یک خانواده از جمله عفاف و حجاب، کارکرد خوبی دارد، باعث پیشرفت می شود و آزار و آسیبی هم به کسی نمی رساند، پس چه دلیلی دارد و چه جرأتی درپس آن است که کسی بیاید و با منطق عجیب و غریب خودش، ارزش های یک خانواده را زیر سوال ببرد و چادر یک بچه را نقد و یا حتی بدتر از همه این ها، او را مسخره کند؟ قطعا هیچ وقت هیچ کسی حق ندارد نسبت به اعتقادات یک خانواده، چنین برخورد ناشایستی داشته باشد و این ما هستیم که باید با نوع برخوردمان، اجازه چنین کاری را به طرف مقابل ندهیم که یکی از مهمترین این برخوردها، داشتن اعتماد به نفس بالای افراد است.»

جرأت مندانه اما محترمانه پاسخ دهید

زمانی که خودمان یا فرزندمان به خاطر حجاب موردتمسخر قرار می گیریم، قبل از هرچیز باید به خاطر داشته باشیم که ما خانواده ای با ارزش های اعتقادی هستیم و هرگونه رفتار پرخاشگرایانه و نامحترمانه می تواند ارزش ها و اعتقاداتمان را خدشه دار کند، بنابراین باید دقت بالایی نسبت رفتارمان داشته باشیم یعنی با جرات پاسخ دهیم اما توهین نکنیم! حتما می گویید سخت است اما به هرحال ما باید برای دفاع از ارزش هایمان، هرکار سختی را آسان کنیم.

کارشناس روانشناسی و مشاوره، واکنش منطقی درچنین شرایطی را حق مسلم یک فرد محجبه دانسته و می گوید:«واکنش درچنین شرایطی می تواند حالات مختلفی داشته باشد؛ با پرخاشگری واکنش نشان دهیم! تمسخر را با تمسخر پاسخ دهیم! منفعل باشیم و بدون هرپاسخی، فقط حرص بخوریم و یا جرأت مندانه پاسخ دهیم. قطعا در این بین این واکنش ها، پاسخ جرأت مندانه، بهترین راهکار است. مثلا می توانید با لحنی محترمانه بگویید حجاب و چادر ارزش خانواده ماست و همه اعضای خانواده به میل خود و بدون اجبار پای آن ایستاده اند. سپس ادامه دهید و بگویید که قطعا در خانواده شما هم یکسری چیزها ارزش است اما ما همیشه بدون هرگونه دخالتی به ارزش هایتان احترام گذاشته ایم و همین انتنظار را هم از شما داریم. این پاسخ که شاید به نظرتان سخت بیاید، درنهایت جسارت و کاملا محترمانه است و مطمئن باشید که طرف مقابلتان تحت تاثیرقرار می گیرد.»

شوخ طبعی را فراموش نکنید

وقتی تنشی بین افراد خصوصا در فضای خانواده اتفاق می افتد، خوب است که بدون خراب کردن پل های پشت سر، بر آن تنش غلبه کرده و گره ها را بازکنیم. مثلا باشناختی که از طرف مقابلمان داریم، اگر فکر می کنیم لحن جدی نمی تواند ما را به هدفمان رسانده و طرف را متوجه اشتباهش کند و یا ممکن است تنش ها بیشتر شود، کمی شوخ طبعی را چاشنی پاسخمان کنیم. داشتن لحنی شوخ، درچنین مواردی حسابی جواب می دهد. درست است که موردتمسخر قرار گرفته ایم اما اگر این تمسخر را نقطه ضعف طرف مقابل و نه خودمان بدانیم، کنار آمدن با آن آسانتر بوده و می توانیم شوخ طبعانه به دفاع از ارزش هایمان بپردازیم. بسیاری از روانشناسان معتقدند موضوعی که توسط یک فرد موردتمسخر قرار می گیرد، در اکثر مواقع نشان از ضعف آن فرد در همان موضوع دارد. مثلا اگر فردی شما و خانواده تان را به خاطر حجاب مسخره می کند، احتمالا خودش از آسیب بی حجابی در خانواده اش رنج می برد و می خواهد با تمسخر، این ضعف را بپوشاند، پس درمقابل این افراد، خیلی هم جدی نباشید!

چادر سر کردن

اگر لازم شد، در فضای خصوصی پاسخ دهید

این روانشناس خانواده با تاکید دوباره بر دفاع از ارزش ها و اعتقادات خانوادگی می گوید:« یکسری موضوعات مثل حجاب و نوع حجاب در خانواده نه تنها جز ارزش ها و باورهای یک خانواده است، بلکه از فرهنگ ها و ارزش های جامعه ما نیز به شمار می رود، بنابراین توهین به چنین ارزشی اصلا قابل پذیرش نیست.»

فکر نکنید که واکنش نسبت به فرد خاطی البته در چارچوب آداب و احترام، کار اشتباهی است، پس تحت هیچ شرایطی خودخوری نکنید و حتما با پاسخی درست و به جا، آرامش را به خودتان و فرزندتان برگردانید. گرچه خوب است که مهارت پاسخگویی صحیح در لحظه را داشته باشیم اما برخی ها برای واکنش درلحظه، جسارت و آمادگی لازم را ندارند و یا حتی شرایط ایجاب می کند که سکوت اختیار کنند اما قطعا این پایان کار نیست. این افراد می توانند بعدا در فضایی خصوصی، حرف ها و گلایه های خود را به طرف مقابل بگویند تا هم خودشان آرام شوند و هم اینکه، این موضوع منجر به کدورت و تخریب روابط میان خانواده ها درآینده نشود. ضمن اینکه اگر حرفی روی دلمان بماند، جز اینکه احساسات منفی را در وجودمان پرورش دهد، نتیجه ای ندارد.

در جمع از فرزندتان تمجید کنید

نکته بسیار مهم در هنگام وقوع مساله ای مثل مسخره شدن فرزندمان این است که بتوانیم در لحظه و در همان جمعی که تمسخر صورت گرفته از او دلجویی کنیم، صورتش را ببوسیم و به خاطر حجابش از او تعریف و تمجید کنیم. این کار، هم پاسخی قاطع به فردخطاکار است و هم باعث می شود که فرزندمان احساس حقارت نکند. به هرحال همان یک تمسخر گاهی ممکن است آنقدر اثرمنفی بگذارد که مسیر انتخاب دختر نوجوان ما را برای همیشه تغییر دهد، پس واکنش به جا و درست والدین در چنین شرایطی، بسیاراهمیت دارد. سمیرا طاووسی نیز در همین خصوص به یک نکته مهم دیگر اشاره کرده و توصیه می کند:«زمانی که دخترها به سن تکلیف می رسند، ارزش های خانواده را بهتر می شناسند و می توانند از همان موقع برای ارزش های خودشان و زندگیشان برنامه ریزی و هدف گذاری کنند، بنابراین خانواده ها نباید با این تفکر که خب حالا حجاب و چادر هنوز هم خیلی بر او واجب نشده، فرزندشان را از چادر منع کنند. برخی خانواده ها بعد از یک تمسخر این چنینی ممکن است، به دخترشان بگویند حالا نیاز نیست از الان چادر سرکنی اما واقعا این واکنش درست نیست و نباید با این شیوه، به نظر تحمیلی دیگران تن داد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳۴
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۰۷ تير ۱۴۰۳
درسته حجاب جزوی از فروع دین هست اما ما واجباتمون از اصول دین و فروع دین تشکیل شده و اون ها هم واجب هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
حرفهاتون واقعا زیبا بود
دختر من باشگاه میره و چادریه گاهی از تمسخر دوستهاش به خاطر حجابش اذیت میشه واقعا حرفهای شما عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
حرفهاتون واقعا زیبا بود
دختر من باشگاه میره و چادریه گاهی از تمسخر دوستهاش به خاطر حجابش اذیت میشه واقعا حرفهای شما عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
متأسفانه خیلی از حجاب ها زینتی شده
مثلا فکر نمیکنید بیرون گذاشتن لبه روسری رنگی از چادر زینت و موجب جلب توجه باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
حجاب جزو فروع فروع فروع دین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
لا اقل یک دوره از ترجمه قرآن بخون تا بفهمی هیچی نمیفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
ساکت شو ساکت شو ساکت شو!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
در درستی حجاب و باطل بودن بی حجابی و بد حجابی همین بس که برای بی حجابی و بد حجابی آسمون و ریسمون روبه هم میبافند و هر کس هر روز یک حرفی میزند و در درستی حجاب همین بس که طرفداران آن یک حرف میزنند «حجاب دستور خداوند، پیامبر و امامان ع است»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
هی میگن به اعتقادات هم احترام بگذاریم، آدم حسابی! «اعتقاد باطل قابل احترام نیست». باطل بی نهات و حق یکی است. کسی حق ندارد اعتقاد باطل خود را در قالبهای مختلف آشکار سازد.
حال سؤال میشود از کجا بدانیم مطلبی حق و دیگری باطل است؟
پاسخ: تنها راه فهم حق از باطل، وحی است. تا طمانی که منشأ اطلاعاتی به وحی متصل نشود، نه میتوان گفت حق است ونه میتوان گفت باطل. و چون با حجاب بودن دستور قرآن، پیامبر، امامان ع است، پس حق و هر آن چه در مقابل آن است باطل است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
قانونی وضع کنید که هرزنی حجاب اسلامی رو قبول داره بهش مهریه و نفقه تعلق بگیره
به کسایی هم که اعتقاد ندارن اجبار نکنید ولی مهریه و نفقه ندین
نمیشه هیچی رو قبول نداشت ولی صدتاصدتا سکه بابت مهریه گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
من تا حالا هیچ وقت ندیدم کسیو به خاطر چادر مسخره کنن ولی دیدم به کم حجابا گیر بدن و مزاحمشون شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
من دیدم ادم های بی ایمان چون از خدا و اسلام دور شدن هر کس رو که از دستورات خدا پیروی کنه مسخره کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
هرگونه دخالت و اظهار نظر در نوع پوشش دیگران موجب درگیری بین مردم میشود. ولی مردم تا زمانی که کسی به حریم شخصی آنها تجاوز نکند هیچ کاری به افراد باحجاب و بی حجاب ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
پوشش افراد در جامعه جزو حریم شخصی محسوب نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
هم خانم وهم آقا باید حجاب داشته باشندوهمه ما کاملاًمیدونیم منظورازحجاب واقعی چی هست.
ولی بایک سری دلایلی اصل قضیه رو میایم محو می کنیم!!!!
هرخانم ایرانی باحجاب کامل نشون دهنده دفاع ازمذهب شیعه وولایت علی وحسین (ع)و... هست.
وباوجودچنین بانوانی که مانند مروارید درصدف هستند
کشورهای غربی نمی تونن پرچم ایران و پایین بکشند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
وقتی می بینم خانمی یا آقایی حجاب دارد لذت می برم و احساس آرامش می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
من به خدا قسم زن بی حجاب ببینم زنگ میزنم ۱۱۰. فقط ۱۱۰ زنگ بزنید و نگه شان دارید تا ادم بشوند. مرگ بر غرب و امریکا و انگلیس و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
شرط میبندم فقط دنبال متشنج کردن فضا هستی، از نوع گفتارت کامل مشخصه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
شما عضو طالبانی یا داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
منم دزد گرفتم چند بار زنگ زدم 110 انقدر معطل کردند بعد 3 تا شاهد خواستند که طرفو حین دزدی دیده باشه آخر سر پول ناهار و کرایه دزد هم دادیم رفت خونشون گفت شانس بیارین ادعای حیثت کنم کلی پول میگرم رضایت بدم ....ما هم التماس به دزده میکردیم....راستی yjc دزدها رو چرا شطرنجی یا ازپشت نشون میده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
جالبه که درباره هرچی بحث میشه میگن : بابا ول کنین، مشکل اصلی ما اقتصاده!
اما وقتی درباره حجاب بحث میشه دیگه کسی نمیگه: این حرفارو ول کنین مشکل اصلی مون اقتصاده!!!
اره داداچ .. خودتی.
Iran (Islamic Republic of)
یک مرد
۲۲:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
من یک مرد هستم.
چشمانم خیلی ارزش دارند. آنها هدیه خدا هستند. نباید از آنها استفاده کنم برای دیدن اندام دختران مردم که محرم من نیستند. باید از قدرت بدنی در راه خدا استفاده کنم. باید از چشمان، دهان، گوش ها و قلب استفاده کنم که همه را در راه خدا به کار بگیرم. چون این ها امانت خدا هستند و من هم باید مثل مرد امانت دار باشم.
***
او یک زن است.
او ارزش والایی دارد. او یک مادر خواهد شد (روزی). لطافت و مهربانی خدا در وجود مادر جلوه می کند. این دختر (که روزی مادر می شود) نباید گوهر زیبای وجودش را به اندکی بفروشد. درواقع اصلا نباید بفروشد. چون هیچ چیز نیست که با ارزش تر از ایمان باشد. ایمانی از بوی فاطمه زهرا، حضرت مریم و آسیه...
***
ای مردم ایران، مگذارید شیطان شما را مسخره کند. او دشمن آشکار شماست. شیطان شاخ و دم ندارد. او هم روزی بنده خدا بود ولی از روی غرورش با خدا مخالفت کرد و از انسان ها بیزار است. و اکنون در غرب ظهور کرده. از آنها یاد نگیرید. از آن ها الگو برداری نکنید. به دلتان رجوع کنید ببینید وجدانتان شما را هدایت می کند. خدا، شما را صدا می زند. دعوتش اجابت کنید. او شما را به حجاب مجبور نکرده و آزاد گذاشته. اما فقط از شما خواسته که حجابتان را رعایت کنید و مردان هم چشمانشان را. خدایی که هستی همه چیز از اوست. به خداوند خیانت نکنید.
حسینی زندگی کنید نه شمری.
ما ملت امام حسینیم. بیایید اسلام راستین را در ایران برپا کنیم.
با یکدیگر مهربان باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
متاسفانه ملاک استخدام زنان در ادارات دولتی و حکومتی فقط چادره
نه سواد میخوان نه تخصص نه استعداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
واسه کارهمه دنباله استعداد هستن بی شک کسی که استعدادداره انتخاب میشه به علاوه ،حجاب کامل هم داشته باشه اولویت داره(هم آقاهم خانم )
پس اگ جایی دیدی کسی باحجاب کارمی کنه هم سوادداره،هم تخصص هم استعداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
باید اینطور باشه ولی متاسفانه نیست دختر من توی مدرسه شاهد درس میخونه ولی معلماش حجاب که ندارن هیچ با آرایش هم میرن مدرسه توی ماه رمضونم براشون جشن خودکار گرفتن بهشونم سپردن با خودتون خوراکی بیارین. شما تو ایران زندگی میکنی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ما مسلمان هستیم پس راه و روش زندگی خود را باید از قران و احادیث بیاموزیم. قرآن برای انسان فارغ از هر رنگ و دین و مذهبی کرامت قائل شده است (وکرمنا بنی آدم) ولی برای مسلمان مؤمن متدین متقی احترامی قائل شده است که برای هیچ یک از دیگر انسانها قائل نشده است (أن أکرمکم عند الله اتقاکم) ما مسلمانان نیز بر اساس همین اساس برای انسان های مؤمن متدین متقی احترام بیشتر و ویژه ای قائل هستیم.
ماخالفات با خدا و رسول افتخار نیست، بدبختی است. خدا 14 معصوم را فرستاد که از آنها زندگی کردن را یاد بگیریم نه امروز بیاییم بشینیم اینجا دور هم تز روشن فکری بدیم و از خودمان برای زندگی راه و روش ارائه دهیم.
به بچی چاقو بدی، فقط دست خودش رو می بره ، نتیجه دادن آزادی بدون در نظر گرفتن سطح اندیشه جامعه نتیجه اش میشود تصویب قانونی بودن ازدواج هم جنس گرایان، نتیجه اش میشود مطالبه رفراندوم برای واجب الهی حجاب و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
چرت پرت نگید بقران کسی را ندیدیم ک اصلا حجاب تمسخر کنه یا نیش بزنه همیشه بالعکس
Iran (Islamic Republic of)
sara
۱۶:۳۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
من خودم چادریم کم نبودن کساییکه از کنارم رد شدن و گفتن کلاغ سیاه. البته من از کساییم که به اجبار خانواده چادری شدم ولی با درک ارزش چادر الان عشقم چادرمه از صمیم قلب بهش ایمان دارم و برای طرف دعا کردم خودشم یه روز با عشق کلاغ سیاه بشه. اینو گفتم که بدونین به محجبه ها هم تیکه میندازن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۲۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
شما تو ایران زندگی نمیکنی ظاهرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مردایی که دنبال بی حجابی هستند می‌ترسند اسباب عیاشی شون به هم بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
این حرف درست است .
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۲۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
یه رای گیری از ۴۰ میلیون زن ایرانی انجام بدین فقط زنها
ببینید چن درصد با حجاب اجباری مخالفن چند درصد موافق
اگه ۶۰ درصد به چیزی رای دادن اونو اجباری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
رای گیری در این امور کاملا اشتباهه چون حجاب حکم خداست
حتما بعدا میگین: بیائیم از مردم‌رای بگیربم‌که آیا ازدواج‌شرعی باشه یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
چرا فقط زنها مردها هم حق دارن رای بدن چون آرامش روحی اونا هم بهم میخوره و البته دین و ایمانشونم در خطره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
اول میگن زن و مرد نه مرد و زن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
حجاب مثه سیب زمینیه.اگه پوست داشته باشی سالم میمونی
اگه بدون پوست باشی خراب میشی پس حجاب خوبه
Lithuania
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
آدم خودش پوست داره. نیاز به حجاب نیست دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
ناشناس 21:37 ادمایی که اهل سواستفاده جنسی از دیگران هستن نظرشون مثل شماست ها... حواست هست؟ اخه یعنی چی که میگی ادم خودش پوست داره نیاز به حجاب نیست دیگه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
حجاب اجباری و چادر عراقی مال فرهنگ مردم ایران نبوده و فرهنگ بیگانه و عربی هست پوشش ایرانی با لباس ایرانی مورد قبول هست نه چادر مشکی عربی ، دوباره همه پرسی بذارید تا بهتون ثابت شه هشتاد درصد مردم ایران این قانون قبول ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مگه این همه بی بی سی نمیگه انگلیس جهان اولی هست هر وقت برای نظام ملکه رفراندوم برگزار کرد اینجا که به قول خودشون جهان سومی هست هم رفراندوم برگزار میشه .
اسلام به کنار زنان ایرانی قبل اسلام هم بسیار با حجاب بودن . بعضی ها اصلا حجاب ندارند چه ایرانی چه اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
خوب اگرادعات درست باشه چرا با وجودی که چادر اجباری نیست ؛ولی زنان چادری در اقلیت نیستند؟یا زنان غیر چادری ولی محجبه در اقلیت نیستند؟ چرا مجموع زنان محجبه(چادری و محجبه غیر چادری)در اکثریت جامعه زنان و دختران ایرانی است؟
حجاب و پوشش مناسب یک مظهر بیرونی دارد ونیازی به همه پرسی ندارد فقط کافیست صادقانه در اجتماع نظری کنی و جواب خودت و دوستان همفکرت را بگیری.
همه پرسی مد نظر شما وهمفکرانت در باره حجاب مثل این است که بجای اینکه چشممان را باز کنیم و خورشید را بینیم ؛از همدیگرسوال کنیم و رای گیری کتیم که آیا روز است و خورشید درآسمان است یا هنوز سحر گاهان است؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
پس لفطا یخورده از اون سلولهای سیاه مغزت کار بکش و برو تاریخ ایران بخون.
جالبه اونموقع که پولهای این ملت رو میدزدن و میرن خارج خرج میکنن رگ ایرانی شون خوابیده و عاسق فرنگستانن اما به مسائل دینی که میرسه غیرت ایررررانی شون ورم میکنه... خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ایران دخت
۱۶:۵۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
واقعا برات متاسفم اجازه میدی هر چرندیاتی رو به خورد مغزت بدن. توی این دوره که با یک کلیک میتونی جواب سوالت رو پیدا کنی مث بی سوادها حرف میزنی و فکر میکنی. توی تخت جمشید بخاطر غیرتی که داشتن بین اونهمه تصویر مرد فقط یک تصویر زن حکاکی شده برو حجابشو ببین قربون خدا برم اسلام حداقل گردی صورت رو آزاد کرده ولی اون زن حتی دهنشو پوشونده نه یه تار موش بیرونه نه فاق شلوارش . شماها حتی آریایی هم نیستین
Iran (Islamic Republic of)
عصای موسی
۱۵:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
حجاب یکی از حدود الهیست ،درواقع حدود الهی مرزهای بین حق وباطلند وقران میفرماید کسانی که از حدود الهی سرپیچی کنند از ستمکارانند
Lithuania
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
قرآن میفرماید لا اکراه فی الدین.
یعنی دین زوری نداریم، چه برسه به حجاب زوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
۲۱:۳۸ برای تفسیر قران باید به روایات اهل البیت مراجعه کرد نه این که بنشینیم برای خودما تفسیر کنیم ......
Lithuania
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
به اعتقادات هرکس باید احترام گذاشت.
حتی توی مملکت های غیر مسلمون هم به مسلمون ها احترام میذارن، چه برسه اینجا.
"ولی" باید به بقیه افراد جامعه هم احترام گذاشت.
همونطور که محجبه ها خوششون نمیاد یکی بهشون تیکه بندازه در مورد حجابشون،
غیر محجبه ها هم خوششون نمیاد یه گشت ارشاد (یا هر کس دیگه) بهشون یاد بده که دین و خدا چیه.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
فردا پس فردا اگر لخت هم بیرون آمدند کسی حتی گشت ارشاد هم حق ندارد به آنها تیکه بیندازد.آقای علامه این منطق را از کجا کسب کردی؟بهتره بفهمی آب را از سرچشمه باید بست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
کاربر۱۵.۵۷ کاش ۴تا کشور رفته بودی.کجای دنیا قانون اجازه میده لتت بیاد بیرون کسی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
کاش بفهمیم زن ها اونقدری با فرهنگ و با حیا هستند که به قول شما برهنه بیرون نیان. اگرم که از نظر شما نداشتن تنها روسری برهنگیه که دیگه اون طرز فکر شماست که باید درست شه . درضمن شما اجازه این رو نداری که بخاطر تخیلات بی اساس خودتون " آب رو از سر چشمه ببندی"
واقعا نمیفهمم چطور تونستین این جمله رو بنویسین
Lithuania
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اگه لخت اومدن پلیس بگیرشون، اجازه دادم.
بحث ما سر لختی نیست.
توی اروپا هم کسی لخت نمیره بیرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
همه سوار یک قایقیم
نمیشه که هر کی دلش خواست اون قسمت از قایقو که نشسته خراب کنه
همه باید پایبند قانون باشیم
همه نسبت به هم مسئولیم
قانون این کشور حجابه
پس باید بهش احترام بذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
در پاسخ به کاربر اینکه زن ها میفهمند که نباید برهنه بیرون اومد
Iran (Islamic Republic of)
ایران دخت
۱۶:۵۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
توی هر کشوری برای حدود حجاب قانون هس. جالبه تو کشورای اروپایی به زنان محجبه اجازه ورود به مکانهای دولتی رو نمیدن ولی ایران هیچ محدودیتی برای بیحجابها نداره چند وقت پیش خوندم انگلیس یه دانشجو رو بخاطر کوتاه بودن پاچه شلوارش اخراج کردن ولی ول انگاری توی دانشگاههای ایران بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
اعتقاد باطل قابل احترام نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
حجاب مایع عزت زنه یعنی این زن وسیله هوس بازی نیست .
این زن مروارید هست
Lithuania
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مایه، نه مایع.
حالا هرچی هست، اختیاری باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
دقیقا همینطوره
ولی بعضیا فکر میکنن نشونه با کلاس بازی و تمدنه
اگر این طور باشه که حیوونا از همه با کلاس تر و متمدن ترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
مایه عزت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
حجاب جزو قانون هست، درست. رعایت کردن این قانون هم برای مردم واجبه، " سمعاً و طاعتاً ". اما چندتا نکته: این قانون توسط چه افرادی تصویب شده؟ مسلماً قوۀ مقننه. اعضای قوۀ مقننه توسط چه افرادی تعیین شده؟ ظاهراً مردم. و اما سوال اصلی: چند درصد مردم توی انتخابات شرکت کردند؟ چند درصد مردم شرکت نکردند؟ چطور نمایندگانی که توسط دستۀ اول انتخاب شدند، اجازه دارند برای دستۀ دوم تصمیم بگیرند؟ خلاصه‌ش کنم، ما چطور میتونیم به صورت کاملاً صلح آمیز اعلام کنیم که به بعضی تصمیمات و قوانین این حکومت اعتراض داریم؟ حدود 70 درصد کسانی که تو همه پرسی 58 شرکت کردند، الان در قید حیات نیستند. چطور قانونی که 40 سال قبل توسط اکثریت مردم اون دوره پذیرفته شده بود، تا همین الان و برای مردم این دوره در حال اجراست. از کجا معلوم اکثریت مردم این دوره با این قانون و قوانینی مثل اون مخالفت نداشته باشند؟ متأسفانه وقتی نظرات رو میخوندم، متوجه شدم که ذهن اکثر شماها به طور متحجرانه‌ای شرطی شده. اگر حجاب نداشته باشه، پس هرزه‌ست. اگه اجازه میده ناموسش بدون حجاب بچرخه، پس بی غیرته. اگر فلان، پس بهمان. این تفکر و این قضاوت هاست که خطرناکه، نه بی حجابی و امثالهم. حتی خدا هم تا زمانی که عمر انسان تموم نشده باشه، در موردش قضاوت نمیکنه...
Iran (Islamic Republic of)
النا
۱۵:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
یه بار خودت بخون چی نوشتی ! بعد برو قرآن و باز کن ببین که حجاب قانون خداست نه جمهوری اسلامی
در ضمن مگه اینکه سازمان ملل تو آمریکاست به رفراندوم گذاشته شده ؟ مگه اینکه آمریکا تصمیم میگیره کی هسته ای داشته باشه یا نه به رفراندوم گذاشته شده مگه خود آمریکا برای مردم خودش که انقدر معترضن رفراندوم میذاره ؟
Iran (Islamic Republic of)
به
۱۶:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
دقیق و کامل پاسخ دادین،هیچ اسمی از آمریکا نبردین نمیدونم چرا اینا آمریکا آمریکا میکنن
Iran (Islamic Republic of)
عصای موسی
۱۶:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
خیلی راحت حدود الهی را تفسیر میکنی آخه مگر قوانین الهی قابل تغییره؟وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا
Lithuania
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
رعایت قانون واجبه؟ از کی تا حالا؟ از این به بعد علمای دینی بیان فتوا بدن که پول برق رو مثلاً بدید که واجبه.
این همه قوانین، برو انجام بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
دقیقا همین جمله که نوشتی اگه اجازه میده ناموسش بدون حجاب بچرخه پس بی غیرته روایت از پیامبر صلی الله علیه و آله هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
زنانی که چادر به سر میگذارند باید افتخار کنند به خودشان چراکه تاج بندگی به سر دارند هزاران افرین به بانوان محجبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
هیچکسی جرات نداره به یه خانم باحجاب حرف اضافه بزنه وگرنه فیتیله اش پیچیده میشه توسط خود مردم غیرتی و انقلابی وطن
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
باشه عمو فیتیله، تو حرف از غیرت نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ببینید دوستان میدونی چرا اینها همش به خانومها میگن حجاب رو رعایت کنید

چون خیلی از مردان ما تربیت درست ندارن یاد نگرفتن که مزاحمت کلامی یا بصری یا جنسی یا ذهنی و روانی ایجاد نکنن

چون نمیتونن مردان سرزمین رو تربیت کنن و راحت ترین راه اینکه به خانمها فشار بیارن . بقیه ماجرا که گیر دادن به حجاب یجور سرپوش گذاشتن رو

مشکلات دیگه هست هم بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
چرت و پرت نگو لطفا حجاب فلسفه ای داره هم برای مرد هست هم برای زن اگه با قانون خدا مشکل داری خودتو اصلاح کن
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۵:۱۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
تو که از فلسفه حجاب هیچی نمیدونی. تو که از دستورات خدا وپیغمبر هیچ اطلاعی نداری، چرا الکی نظر میدی وتهمت میزنی ؟حجاب برای همه ملتهای مسلمان است وربطی به ایران نداره.تو به کدام از اوامر ونواهی الهی عمل کردی که امروز خودت را محق میدانی؟
Iran (Islamic Republic of)
نظر کدو
۱۵:۱۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مرد اگه مرد باشه وغیرتمند اجازه نمیده خانواده اش با وضع زننده تو جامعه ظاهر بشن تف بر هر انسان بی دین وبی غیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
این یه مسأله غریزی هست و نمیشه نادیده گرفت
تربیت تا یه جایی جواب میده
خانم ها با وضع ناجور میان این غریزه رو تحریک میکنن
و هر مسأله ای باید از مبدا درست بشه پس خانم ها بهتره جلوی عشوه گری ها رو بگیرن تا خودشون و مردها رو به سمت فساد نبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اونایی که همش همینو یاد گرفتین بگید حجاب قانونه... پس زمان رضاشاه هم بیحجابی یه قانون بود و لازم الاجرا
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۲۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
قانون رضا خان بخوره توسر آدم بیغیرت .تو قانون رضاخان کودن بی سوادوبی دین را باقانونی که حضرت حق جل وعلا وضع کرده مقایسه میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
بخاطر همین هست که اون زمان که رییسی دست گذاشته بود رو قانون بودن حجاب گفتم اینطوری روح شرعی بودن رو ازش میگیری
Finland
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
کاملاً با نظر کاربر موافقم . حجاب یک حکم دینی است نه مثل حکم بی حجابیه رضا قلدر من درآوردی
Iran (Islamic Republic of)
ایران دخت
۱۷:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
واسه همین بود که زنهای با حجاب خونه نشین شدن. داشتیم زنهایی که آفتاب نزده دختراشونو میبردن حموم شب تاریک بیرون می اوردن با ترس و لرز. زنهایی هم داشتیم که نزدیک ۲۰ سال از خونه هاشون بیرون نیومدن. ای کاش بی حجابها هم همینکار رو میکردن بهتر بود تا جوونای مردم به گناه بندازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
در پاسخ ناشناس ۱۵:۲۳
حجاب برای مسلمانها حکم دینی هست برای غیر مسلمانها جنبه قانونی پیدا کرده تا واجب الاجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
یادتون باشه کسی که حجاب رو مسخره میکنه یعنی حرف خدارو ندید گرفته (چون دستور خداست)، یعنی هستی خودشو مسخره کرده. و خدا به آن ها می خندد! (الله یستهزی بهم). ضمن اینکه ایمان داشته باشید که این دنیا هیچ هست. فقط کار خوب کنید. اصل ماجرا هنوز بر ما پوشیده هست. وقتی اصل ماجرا رو فهمیدیم دیگه کار از کار گذشته و فقط خدا میدونه که چی میشه.
حسینی زندگی کنید نه شمری!
Iran (Islamic Republic of)
عمو مهدی
۱۶:۱۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
نپوشاندن بدن زن به خصوص سرش، سبب سرد و بد اخلاق شدن زن می شود. برای همین است که معمولا زنان بدحجاب، بد اخلاق هم هستند.
حالا فکرش را بکن که به چنین کوه یخی بخواهی از گرمی و پوشش توضیح بدهی! هیچ کاری نکند، پاچه ات را می گیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
خطرناکتر از جهل توهم دانایی است.
چرندیاتی که از یک مغز مریض متصاعد میشه ولی بسیار خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
هاهاها
جوک نگو عمو جان.... جوک نگو!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
وای بر شما منافقان دو رو که از درون اسلام رو مسخره می کنید و ادای اسلام رو در میارین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
تازه اشعه ساطع شده از چشم های مرد ها رو باید در نظر گرفت
Iran (Islamic Republic of)
شین
۱۳:۰۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
من سعی میکنم که همیشه باحجاب باشم .و اگر روزی کسی منو مسخره کنه که چرا باحجابی بهش میگم «عیسی ب دین خود .موسی ب دین خود»(ضرب المثله ربطی به دین یهود و مسیحی نداره گفته باشم .هر دینی و عقیده قابل احترامه ) اینجا منظور اینه تو هرجور میخوای باش عقیده ت واسه خودت .منم اینجوریم و عقیده ام واسه خودمه .چه حجاب قانونی باشه و چه نباشه برای من فرق نمیکنه .مگه دین اسلام مال ایرانه که بخدا تغییرش بده و حکم صادر کنه .دین اسلام دین خداست .و مربوط ب تمام مردم دنیا .(لا اکراه فی الدین) و هیچ اجباری در دین نیست ‌.هر کس باید راه درست رو انتخاب کنه.بعضی ها فکر میکنن بی حجابی راه درستیه و... ‌. باید ب عقایدشون احترام بزاریم .اما اگه حرفی بزنن مثل تمسخر باید بهشون جواب بدیم .اگر چیزی نگفتن باید در صلح زندگی کنیم کنار هم .در اخر زمان حفظ دین مثل گرفتن شعله اتش در دسته .مواظب رفتار و کردار و گفتار خودمان باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
الان این طرفداری از حجاب بود یا بی حجاب؟!،فکرنکنم خودت باحجاب باشی،وگرنه یه باحجاب اینطور صحبت نمیکنه در رابطه با حجاب تو یه کشور اسلامی که قانونش حجابه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
شما اگه مسلمان واقعی باشی نباید نسبت به شرایط جامعه ت بی تفاوت باشی مگه مولات امام حسین ع نیست؟ آیا به یزید گفت تو به دین خودت منم به دین خودم؟ پس امر به معروف و نهی از منکر کجای دینته؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
اعتقاد باطل قابل احترام نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
چه چادری چه بی چادری به همه احترام میزاریم این فکر معیوب شماست که فک میکنید کسی بخار حجاب مسخره میشه . و اگرم میبنی کم بیش این اتفاق میفته بخاط همین ندونم کاریا و نفهمی شماست که مردم رو رو در روی هم قرار میدید
Iran (Islamic Republic of)
عصای موسی
۱۵:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
شما دچار تناقض نشده اید؟ چطور هم به قانون احترام میگذاری هم به بی قانونی،هم به حق هم به ناحق ، هم به درست هم به نادرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
اعتقاد باطل قابل احترام نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
موضوع کسانی که به عنوان قاتل شهدای هسته‌ای به جامعه معرفی شدند و مدتی نیز و از روی اجبار اعترافاتی تلویزیونی را مطرح کردند و بعد هم آزاد شدند، می‌تواند درسی برای همگان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
حجاب واقعی در فکر یک انسان باید باشه یعنی حتی در ذهنت به گناه فکر نکنی و اجازه بش ندی در ذهننت ورود کنه در تمامی ابعاد ش هروقت اینطوری بود اونوقت همه بت اعتماد خواهند کرد و رفتارت بگونه ای خواهد شد که مورد اعتماد و احترام همه قرار خواهی گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
تو ظاهرت درست کن فکرتم درست میشه،فکر ملتی که تو رو هم میبینن درست میشه ،وقتی ظاهر زنندست،فکر هم خراب میشه،اینایی که دلشون جامعه ولنگار می خواد بابا برین اروپا دیگه اونجا بهتون خوش بگذره بذارین کشور اسلامی سالم بمونه،مشکلتون چیه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه. پس شما هیچی نخوری فقط به غذا بهش فک کنی سیر میشی؟!! این چ منطقیه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
این نتیجه ی بجان هم انداختن مردم در قضیه ی حجاب است. چه کسی از اختلاف بین مردم منتفع می شود. مردم با حجاب و شل حجاب در کنار هم زندگی می کنند. با هم معاشرت داشته و دارند. حجاب زن محجبه انتخابی آگاهانه و غیر سیاسی است. خواهشمندم همان بلایی را که بر سر لباس روحانیت آوردید بر سر حجاب نیاورید و امنیت را از زنان محجبه نگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ببخشید آقای روشنفکر نما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
برای اداره عادلانه وکم تنش جامعه ودموکراسی معمولا باید یک نظر سنجی معتبر و آزادبا گزینه های متنوع وعقاید مختلف صورت گیرد و متناسب با آن تصمیم گیری شود.فرض کنیم ۳نفر باهم زندگی میکنند که یکی دمای۱۵ ودونفر۲۰ درجه را میپسندند،باید اگر امکان جدا شدن دارند جدا شوند یا میانگین دما را انتخاب کنند یادو روز۲۰ ویک روز ۱۵،واگر امکان هیچیک نبود رای اکثریت را اجرا کنند.ضمن اینکه امر ونهی باید توسط مسول مربوط باشد نه هر کس که مشخص نیست درست میگوید یا نه.حتی اگر اکثریت رای اشتباه دادند باید ببینیم چه عواملی باعث این نظرشان است،شاید یک جور لجبازی یاعقده به علت فشارهای ناعادلانه است که متحمل شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
عجب نظری ،شما اینهمه وقت کجابودی الان کشف شدی؟!قانون هرکشوری هرچه گفت مردم هم باید طبق قانون رفتار کنن،یه گروه کوچیک که نیست جامعست،یه سیب گپدیده افتاده تو ملت همه همون شکلی شدن باید تا بدتر نشده درستش کرد وگرنه جامعه ای فاسد تر از کشورهای غربی خواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
خانم های مخالف حجاب به کنار
ولی به عنوان یه مرد میگم ، بسیاری از مردها شاید تقریبا همه شون خصوصا جوون هایی که مخالف حجاب هستن دلشون برا زن و دخترها نسوخته ، اینها دنبال چشم چرونی و هوس خودشون هستن و ترسشون اینه بساط هوس بازی شون جمع بشه
اینو خانم ها بدونن گربه ای برا رضای خدا موش نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
درسته،حالا اگه قانون رو سخت تر می کردن برای مرد و زن شاید بهتر بود،ببینین چه بلاهایی داره سر زنها ودخترا میاد،خوب یکم فشار هم به مردها بیشتر کنین تا اینقد راحت خلاف نکنن،فلان کار کرد...کشت..برد..هرچه هست مرده،خوب این نشون میده مردا دارن راحت وآزاد هرکاری می کنن از اونورم ،بخشش، لازم نیست اعدامش کنین،بابا یه قانون بذارین برای تجاوز به عنف ،فحشا،بیست سال زندان،درموارد بدتر،اعدام،بترسونین این بی شرف هایی که افتادن به جون مردم،فشار روی مردا رو هم بیشتر کنین،تو رسانه هم اعلام کنین قانون رو تو بدونن که قانون با کسی شوخی نداره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
چون خودت چشم چرونی نمیتونی به همه مردم ایران این بگی خیلی ها مثل تو پشت کوه با طلبان زندگی نکردن و کل دنیا رو رفتن گشتن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
واژه حجاب از ریشه حجب و حیاست. نیمی از این حجب و حیا مربوط به خانمها باید باشد و نیمی مربوط به آقایون. یعنی وقتی ما به زن میگوییم برای دوری از چشم هوس آلود مرد حجاب کامل یا چادر داشته باش، حجب و حیا و شرم مرد را زیر سوال میبریم. بهتر است در مورد معدود مردان که بخاطر مشکلاتی ممکن است به گناه بیافتند فرهنگ سازی و زمینه سازی برای رفع مشکل مثلاً ازدواج صورت گیرد، نه اینکه قضیه را فقط به پوشاندن کامل موی زن بخاطر توجه نکردن مرد محدود کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
حیا فراتر از حجاب است لزوما هر که با حجاب است با حیا نیست و لزوما هر که بی حجاب است بی حیا نیست البته کلا حجاب مرتب وخوب است ولی افراد در کشورهای اروپا خانمها بدون روسری ولی بسیار ساده وبی آرایش هستند که در کشور ما متاسفانه خانمها چه با حجاب وچه بی حجاب بسیار آرایش می‌کنند البته هر که روش خودش را دارد بالاخره مردم راه درست را خودشان انتخاب می‌کنند گروه‌های فشار هم بهتر است به معیشت مردم توجه کنند هر شخص خوب وبد خود را می یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
۲۰:۴۲ : اتفاقا هر بی حجابی بی حیاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مادر و زن در جامعه اسلامی با حجاب و چادر معرفی شده. و انصافا شکوه و عظمت بیشتری دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
یه جواب خیلی ساده
آنهایی که بی حجاب و بد حجاب هستن و به با حجاب ها میگن امل
خوبه بدونن امل و عقب موندگی این هست که مثه انسان های نخستین و حیوون ها بی حجاب زندگی کنی
راستی به انسان های نخستین توهین نشه ، چون اونها هم با پوست حیوون و برگ تا حدودی خودشونو میپوشوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
واقعا، این بهترین تفسیر از جهل امروز جامعه است، هرجور که حساب کنید بی حجابها از تمدن فاصله بیشتری دارن،
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ما در جامعه بی حجاب نداریم همه حجاب بدن خود را رعایت میکنند این مشکل شماست که حجاب را فقط در چادر می بینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
خیلی زشته که در یک کشور اسلامی و شیعه به نام ایران زندگی کنی و به خاطر حجاب و امور دینی مورد تمسخر قرار بگیری
مسئولین شما مقصر هستید چون از بس شل گرفته اید و از بس رافت نشان می دهید
مسئولین بدانید اگر فرد با حجاب به خاطر حجابش مسخره بشه یا کار بهش ندهند و .... گناه کرده اید و قابل بخشش هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ناریان مر ناریان را طالبند نوریان مر نوریان را طالبند
خیلی ها هم چادری های ضد ولایت و ضد انقلاب و لیبرال هستند لزوما به ظاهر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
دقیقاااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۶:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ولی این دلیل نمیشه که زنهای مومن ومحجبه رو مورد حمله قرار بدهی؟حرفت عین شمشیر زهر آلوده که باسپر منطق جلوش گرفته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
دس بردارید ار تفرقه نه بی حجاب بده نه با حجاب به هم دیگر گل تقدیم کنیم بهتره همون ایرانی هستیم کشور متعلق به همه هست باید با اتحاد نگهش داریم
این خانم های که شستشوی مغزی شدن سعی کنن تو کار خواهران وهنوطنان دیگر دخالت نکن با تقدیم گل کنار همیم باشیم ماو فرزندانمون با حجاب بی حجاب با هم هستیم دلمون برای وطن باید بتبد اکنون دوبار جگرمون برای از دست رفتگان سیل آتش گرفت دست بردارید از داستان‌ها.... سرافزار باشی ایران انشالله اهریمن نابود بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
در این وطنی که میفرمایید حجاب قانون است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
تو هر قشری آدم مریض پیدا میشه
ممنون از مقاله خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
زنی که ارزش هاش بالا باشه تمام مانتویی ها دنبالش باید باشند یک ساعت وقت بگیرن
اونهایی که کمبود ندارند خودشون می فهمند
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۲:۲۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
کسی که خودشو و فشار خون شو نمیتونه کنترل کنه از بحث هیچ نتیجه ای نمیگیره حتی اگر حرفش حق باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اگر به خاطر حجاب عادی و معمولی امان توسط مامورین گشت ارشاد و افراد دیگر مسخره و از امور شهروندی منع شدیم چه کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اگه تو حجابت معمولی هست برو خاطرت جمع باشه کسی بهت گیر نمیده ،کرم از کُناره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
چه بی ادب
اونایی که ادعا میکنن پوشش هر کس به خودش مربوطه
چطور در کمال وقاحت و تناقض حجاب دیگرانو به سخره میگیرند
حداقل مرد باشین و روی حرف خودتون بایستاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
چه بخوایم چه نخوایم محجبه ها خرافاتی و بیسواد و متعصب و خشکه مقدس و فقیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
جهالت ،حماقت،بیسوادی و عقب افتادگی دقیقا همون صفاتیه که خودت داری و داری فرافکنی میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
شما که عریان هستید ، پولدار و غیر خرافاتی و مثلا باسواد! و شیطانی هستید ؟
برو این تله ها را برای افرادی بگو که از هدف شما بی خبر باشند .
اونهایی که تو ویترین کار می کنند ، و ارتباطات جنسی متعدد دارند ، چقدر روشنفکر هستند . خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
من حجاب دارم و تحصیلات دانشگاهی هم دارم و خرافاتی و فقیر و متعصب و خشکه مقدس هم نیستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
خفه شو مزدور میدونستم کی بودی دهنت را گل میگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
جناب باسواد شما اول یادبگیر به بقیه توهین نکنی بعد به محجبه ها بگو بی سواد .بین هم فکر های شما هم متعصب کم نیست کافی یه بار حرف محلشون رو بزنی تا متوجه شی. همه رو نمیشه یجور دید، -بدترین فقر فقر فرهنگیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
بی ادبی تو نشان می دهد که به سبب عدم رعایت پوشش مناسب، مزاجت به شدت سرد و پرخاشگر شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
خدایا شاهد باش روز قیامت ازش نمیگذرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
خفه شو روغنفکر، حجاب اگه توسط ملکه الیزابت و یا یهودیان رعایت بشه میشن قدیسه، برای ما که میرسه میشن عقب مونده؟ شرم بر شرف نداشته شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مزدور کاسه لیس رجوی و بن سلمان برو کاسه لیسیتو بکن، نکنه از اون پیرهای پوشکی رجوی هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
والله خندم گرفت هرچه لایق خودش بود به خانم های محترم ومحجبه گفت،آخه فقیر اونی هست که از ارزش های دینی،معرفت دینی،از قرآن واهل بیت بویی نبرده،همونی که الان راست راست می چرخی،از حجاب بدمی گی،اگه روزی مریض بشی دستتم به هیچ جا بند نباشه،از پولتم هیچ کاری برنیاد،ببین چطور التماس خدا وپیامر وامام می کنی،بدون امام حسین و خانوادش به خاطر اسلام وحجاب شهید شدن می تونستن،مثل شما بی خیال باشن و برن زندگیشون بکنن،ولی اصل اون چیزی بود که اونها فهمیدن وشما هنوز نفهمیدین،همه چیز در این دنیا خلاصه نمیشه،بعد ۱۰۰سالگیت اونجا باید جواب همه رو بدی،چه اونی که با بی حجابیت،منحرف شد چه شهیدا،چه ائمه،فکر نکنم،پولت تو اون دنیا بتونه کاری برات انجام بده،وگرنه پولدار تر از شما ها هم بود الان آخرتش رو خدا می دونه چطور داره میگذرونه،بازم می خندم به اون فکرت خخ،بیشتر فکر کن!!!بیشتر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اولین شرط باسواد بودن اینه که دیگران را قضاوت و استهزا نکنیم، که اتفاقا قشر روشن فکر نما و عریان مسلک امروزی دم از تمدن می‌زند ولی اصول اولیه آن را هم رعایت نمی‌کند، لااقل قضاوت و تمسخر نکنید تا شاید باور کنیم متمدنید
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۱۶:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ای بدبخت منحرف آدم با حجاب ومومن وخداترس زیر پرچم ولایت که هیچ ثروتی به پای آن نمیرسه زن محجبه ومومن حضرت فاطمه زهرا را الگوی خود قرار داده که گل سرسبد عالم خلقته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
البته الان نه فقیر نیستن استخدام حکومت و دولتن و حقوق نجومی خوبی هم میگرن و پول نفت و بیت المال بهشون میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
کسایی از نسل جوان که چادری هستن چادر رو بخاطر استخدام در ادارات انتخاب میکنن.نه سواد میخواد نه تخصص.چادر بپوش و استخدام شو و پول یامفت مملکت رو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
چه بخوای چه نخوای خاک تو سرت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مادر آقای فخیم زاده هم محجبه بود اما تا حدی زبان فرانسوی و عربی می دانست و اهل مطالعه بود. بالاخره جنگ جهانی اول و دوم و ورود روس‌ها و انگلیسها به ایران و نحوه سیاست شاهان قاجار و دوران پهلوی اول و دوم بر فقر و بیسوادی و انتشار خرافات در بین مردم ( چه زن چه مرد ) تاثیر گذاشت و بخشی از آن خرافات هنوز در ذهن مردان و زنان ( محجبه یا غیر محجبه ، مسلمان یا اقلیت دینی ) هست.دانش امروز ثابت کرده اینکه موی زنان به مدت طولانی در برابر تابش مستقیم نور آفتاب قرار بگیرد بر رنگ و زیبایی آن تاثیر منفی می گذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
من به خاطر حجابم چند تا از اساتید مورد بی توجهی قرار گرفتم. اهمیتی ندادم. ولی بعد از فارغ التحصیلی وقتی می رفتم دنبال کار، ازم پرسیدن همیشه حجابت اینجوریه؟ منظورشون چادر بود؟ می گفتم بله.
از 10 تا کاری که رفتم واسه مصاحبه 6 یا 7 تاشون به زبون می اوردن که مشکل از حجابم هست که استخدامم نمی کنن. اون دو سه تا نگفته ردم می کردن.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اگه از دست بر میومد همین الان شما رو یه جا استخدام میکردم
کسی که نسبت به خدا تا این حد مسیولیت داره ، نشون میده چقدر آدم معتقد ، سالم و مسیولیت پذیری هست
و برعکس اونی که راحت خدا رو میفروشه بقیه چیزها رو هم راحت میفروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اگه مسخره شدید محکم وایسا بگو دوست ندارم شبیه زنان خیابونی باشم دوست ندارم مثل اونا لباس بپوشم(جلبابها را برخویش فرو افکنید این کار برای اینکه به عفت"" شناخته""شوید و موردآزار قرار نگیرید بهتراست:قرآن کریم)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
یه سوال:شما که حجاب ندارید هفت رنگ می کنید توخیابون میرین واقعا احساس نا امنی نمی کنید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
این قدری که شهوت غلبه کرده به این چیزا فکر نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
نمیدونم منظورت از امنیت چیه . والا من که مرد هستم میرم تو خیابون میترسم خفتم نکنن و گوشی و پول و ساعت و بقیه اقلامم رو ندزدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
YJC به دنبال چی هستی؟اگر کسی هم افراد محجبه رو مسخره کنه از روی عناد یا نادانی فرد است و نیازی نیست شما جار بزنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ان الذین اجرموا کانوا من الذین امنوا یضحکون ، و اذا مروا بهم یتغامزون ، و اذا انقلبوا الی اهلهم انقلبوا فکهین ، و اذا راوهم قالوا ان هولا لضالون ، و ما ارسلوا علیهم حافظین ، فالیوم الذین امنوا من الکفار یضحکون ، علی الارائک ینظرون ، هل ثوب الکفار ما کانوا یفعلون
آیات پایانی سوره مطففین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مروارید در صدف و صدف ته دریا ها هست
خانم ها هم مثل این مروارید هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اندازه ی حجاب = مقدار ارزشی که خانوم برای شأن و شخصیت خود قائل است
یکی ممکن است زیبا رو هم باشد(بگذریم از کسایی که به مدد هزار ترفند از آرایش تا عمل جراحی ، زیبایی را می خرند) ولی این زیبایی را ارزشی برای خود نداند و راحت در اختیار دیگران قرار دهد.
هر انسانی ، گوهر گرانبها را از دسترس دیگران دور می دارد
پس افراد محجبه ، افراد منطقی و عاقلی هستند و کسانی که باید مورد تمسخر قرار بگیرند غیر از اینها می باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
کشور قانون حجاب داره باید رعایت کنیم،مسائل سیاسی هم نباید گره زد به حجاب همه چی سرجای خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
غلط مي كنند مسخره كنند اين بي شرف ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
بانوی محجه نیستید وگرنه محجبه ها در حرف زدن هم حجاب دارن،خودمم چادری هستم ولی اینطور سخن گفتن،مخصوص خانم های ولنگار هست،که نه حجاب،ظاهر دارن نه باطن ،ونه حجاب زبان؛ تاسف! که می خوای چادری رو بد جلوه بدی،ولی بدون مردم ما گول حرف های شما رو نخواهند خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
این بنده خدا شاید مرد باشه این پیام و گذاشته
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۲۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اگر محجبه ها نمیخوان به اونها بی احترامی بشه باید خودشون هم به بی حجاب ها و کم حجابها احترام بگذارند در حقیقت حکومت این جو رو به وجود اورده و مردم رو مقابل هم قرار داده وگرنه مردم ایران از هر دین و مذهب و عقیده ای در کنار هم بدون هیچ آزاری زندگی میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
به قول شما بدون هیچ آزار ، ولی اون زن هزار قلم آرایشی بد حجاب داره بنیان خانواده خودش و دیگران رو به خطر میندازه و آزار میرسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
اعتقاد باطل قابل احترام نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
زن ودختر بی حجاب رفته به جنگ با خدا .خدا هم گفته به این ها بگو ای موسی اگر همه شما کافر هم بشید اصلا مهم نیست .بی حجابی که در مقابل کفر چیزی نیست .یه روزی میفهمند که جامعه شده پراز بی بندوباری ......
ایه ۸ سوره ابراهیم

خدا مثل دکتری هست که میگه این کار رونکن ولی مریض مدام سیگار میکشه اخرش میشه سرطان خودش ممیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
از بی حجابی بی بندوباری میاد دیگه،زنه توخیابون میره تا نافش مشخصه،بعد یه ملت هم دارن می بینن،ده تا آدم سست اراده هم میان از این امل یاد می گیرن،فکر می کنن چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۱:۱۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
حجاب پوشش شاهزادگان و بزرگ زادگان جهان و تاریخ است. حتی فرعون هم حجاب شدیدی داشت. چطور فرعون را کسی مسخره نمیکند ولی دختران با حجاب مستحق تمسخرند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مومن کسی است که از سرزنش سرزنش کنندگان ذره ای غم به دل راه نمیدهد

آنچه مسخره شدنی است بی حیایی و برهنگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ما اصلا سوای مسئله حجاب باید ابتدا یادبگیریم چطور به عقاید یکدیگر احترام بگذاریم و درست از یکدیگر انتقاد کنیم چگونه از هم بدرستی بابت رفتار خوب تعریف کنیم و حسن جویی داشته باشیم (همش انتقاد هم خوب نیست حسن جویی نیز لازم است)
متاسفانه نحوه گفتگوی مردم با همدیگر ضعیف بوده و نمیتونند ارتباط مناسبی در جهت صحبت و ابراز نظراتشون راجع به موضوعات مختلف داشته باشند ما باید حتما در آموزش هایمان در مدارس این موضوع را مد نظر قرار دهیم که افراد یک جامعه قرار است بایکدیگر ارتباط صحیح داشته باشند و نظرات مختلف را باید چگونه باهاش برخورد کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
اعتقاد باطل قابل احترام نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اگر مملکت قانون داره باید طبق قانونش رعایت کرد در غیر این صورت تجاوز به حقوق دیگران است و نمونه اون بدحجابی و بی حجابی است که مخالف صریح قانون اساسی مملکت است. دولت باید بدون اغماز برخورد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
خوب چرا فقط بعضی قانون ها باید اجرا بشه؟!در همین قانون اومده که اگر مسئله ای محل مناقشه هست و پیچیدگی داره به رفراندوم گذاشته بشه.اگر واقعا عمل به قانون براتون مهمه حجاب رو به رفراندوم بذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
پس نظر 12.20 محترم اینه که حلال و حرام خداوند به رفراندوم گذاشته بشه؟؟!! عجب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
قانونی که بیست درصد خشک مذهبی تندرو طالبانی قبول دارن مورد قبول کسی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
۱۲:۲۰ناشناس : مستند حرف شما کجاست که هر چیزی که قابل حل نبود به رفراندوم گذاشته شود؟؟؟ لا اقل قبل حرف زدن یک دور قانون اساسی رو بخون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
این حرفها رو نزنین . ذهن مریضتون کجا رو میبینه . ما مردم عادی کسی رو مسخره نمیکنیم . شما ها بیشتر چرت و پرت گفتین به مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
تا جلو دزدی ها گرفته نشه به اجبار رضا خانی نمیشه نه حجاب برداشت نه بر سر زن ها کرد
رگ متورم های تریبون دار چرا از دزدی ها نمیگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
هیچکس به خاطر حجاب یا بی حجابی تحقیر نمی شود ، ولی به خاطر مغز و فکر پشت آن پوشش احتمال تحقیر وجود دارد . کسی که به خاطر نمایش خودش بی حجاب است خوب محقر است و تحقیر می شود . کسی که حجاب کامل کرده و به دیگران میتازد خوب واقعا محقر و حقیر اشت
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۰:۳۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
آخه این چه متنی است که شما نوشتید
این روز ها که خیلی ها حجاب را نماد عقب ماندگی می دانند.

این که بی حجاب ها نمایش بیشتری در جامعه دارند دلیل نمی شود که خیلی ها را نسبت به اونها استفاده کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
اتفاقاً وقتی من افراد باحجاب چه مرد و چه زن را می بینم احساس آرامش می کنم. این آرامش نشانه عقب ماندگی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
این روزها شما وقتی حتی به سازمانهای دولتی هم که مراجعه میکنید خیلیهاشون چادری نیستن چون باورها واعتقادات ضعیف شدن واکثرییت جامعه مد روز رو قبول وباور دارن ولی درهر صورت بایدبه نظرات مردم باید احترام گذاشت همانطور که یکی دوست داره چادری باشه اون یکی هم دوست داره مانتویی باشه و........درهر صورت باید به همدیگه ونظراتمون احترام بزاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
اعتقاد باطل قابل احترام نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
جمع کنید این حرفها رو . ما ایرانیا یاد گرفتیم که کنار هم چه با حجاب چه کم حجاب راحت زندگی کنیم . این ذهن مریض شماست .

هیچکس کسی رو به خاطر حجاب مسخره نمیکنه . فرار رو به جلو میکنید . دست پیش میگیرین پس نیفتین

شما هستین که دختران (ملکه های این سرزمین) رو مورد آزار و اذیت قرار میدین نه ماها . نمیدونم از کجا اومدین ولی ایرانی , ایرانی رو به خاطر پوشش

مسخره نمیکنه . الکی این وصله ها رو به مردم عادی نچسبونین . والا بیشتر اونهایی که تریبون دارن چرت و پرت میگن و دزد و سگزاده و بقیه چیزا رو

به کار میبرن نه ما
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۲:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
احسنت
حرف دل ما رو زدی
درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
دقیقا همین اتفاق از طرف یکی از بستگانم برای دختر ۱۰ساله ی من افتاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
تا زمانی که برخورد با بدحجابی به این شکل امروزی تو جامعه باشه چادری هم امنیت نداره اخه یعنی چه برنامه اعتراف برا یه فرد بد حجاب در صدا وسیمای ملی میذارید شما گزارش‌ از بازداشت دزدها را که میذارید از پشت سر نشون میدید این عمل از دزدی بدتر بوده؟!! واقعا این راه اجرای اعمال دین مهربونی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
بد حجابه فیلمشو خودش میذاره تو اینستا براش مهم نیست دیده بشه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
خب اگ اون چادر دوس داره خیلیا هم دوس ندارن دلشون نیخاد تیپ امروزی بزنن
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
کسی بخاطر محجبه بودن خانمی او را مسخره نمیکنه // بلکه احترام بیشتری براش قائل میشه
بیخود اختلاف ایجاد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
چه حجاب چه بی حجاب برای ما کسی فرقی نداره انسانیت مرام مهمه / اینای که فک میکنن محجبه برتره یا اینای که فک میکنن بی حجابا برترن هر دو ذات شون خرابه و چیزی از انسانیت نمیدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
عجب .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ببینید به کجا ما رو رسوندید که بخاطر تمسخر حجاب دارید راه حل میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
تیتر زیبایی هستش، مفهوم مشخصی هم داره

نکته اینجاست که با این برخوردهای رادیکال با مخالفان حجاب اجباری، آیا جامعه محجبه های واقعی(نه وابستگان نظام) توقع دارن این توحش در آینده دامن خودشون رو نگیره؟

متاسفانه ایران همیشه درگیر کشمکش و تفکیک عقاید بوده و هست و دودش تو چشم هممون میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
بله بیشعوری و بیسوادی شما نفهمها مردم رو روبروی هم قرار داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا
ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است.
آیه 59 سوره مبارکه احزاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
تو رو خدا ببین به چه روزی افتادیم که برای انتخاب حجاب باید یاد بگیریم چی جواب بدیم!!!!
بیخود نیست که کشور جهان سومیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
والا این باحجاب ها هستن که همیشه مزاحمت برای دیگران ایجاد میکنن بیحجاب ها با کسی کاری ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
چه با قاطعیت هم میگه!!! آخه تا چه اندازه عناد!!
Iran (Islamic Republic of)
نظر کدو
۱۶:۲۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
این حرف به آن میماند که بگی نارنجکی که ضامنش کشیده نشده خطرناک است ولی نارنجکی که ضامنش کشیده شده خطری ندارد ومیشود وسط جمعیت رهایش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اتفاقا بی حجاب ها و بدحجاب هستند که ...........

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی هر مسلمان است.
Canada
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
تموم شد؟ خیلی تاثیرگذار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
هرچند نوجوان باید به این درک برسد که حجاب برای خودنمایی نیست ولی در سنین پایین به تحسبن نیازمند است متاسفانه خود محجبه ها هم از کودکی وقتی لباسی برای فرزندشان می خرند کلی او را تحسین می کنند ولی برای روسری یاچادر اورا تمجید نمی کنند به نظرم در شرایط فعلی بر همه محجبه ها تکلیف است که حتی در خارج از خانه از نوجوانی که رعایت حدود پوشش را کرده تعریف و تمجید کنند که این خود، امر به معروف است.
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۰۹:۱۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
با سلام
به نظر من احترام به پوشش هر کسی واجبه
نه افراط گرایی نه تفریط گرایی .
هیچ کسی حق نداره به خاطر پوشش ، کسی رو مورد تمسخر و تحقیر قرار بده
الی الخصوص توی این فصل گرم که امکان گرما زده شدن و ضعف زیاده
تعادل بهترین چیزه
انسانیتم آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
اعتقاد باطل قابل احترام نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
دعای
«اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِی دِرْعِکَ الْحَصِینَةِ الَّتِی تَجْعَلُ فِیهَا مَنْ تُرِیدُ»
برای محفوظ ماندن از هر بلا و آفتی توصیه می شود
آیه
وَجَعَلْنَا مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْنَاهُمْ فَهُمْ لَا يُبْصِرُونَ
هم تاثیرات فوق العده ای دارد بویژه برای قطع تاثیر القائات نفسانی مخاطب عالیه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
والا نوبره تو این مملکت همه چی بر عکس والا
الآن باید با حجاب ها مورد سرزنش قرار بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
والا هیچ جای دنیا کسی، دیگری رو بخاطر نوع پوشش تمسخر و شماتت نمیکنه. حتی در اروپا شما بخوای در رابطه با پوشش دیگری بهش نقد کنی یا امر به معروف و نهی از منکر کنی جریمه سنگینی داره. اگر کسی بی قانونی کرد شما فقط باید به پلیس و مجری قانون اطلاع بدی. اینکار برای پیشگیری از وقوع جرم و روبروی هم قرار نگرفتن مردم جامعه است. حالا ما تو ایران مردم رو تشویق میکنیم که تو کارای هم دخالت کنن و به جون هم بیوفتن. کسی که بی‌حجابی یا چادر رو انتخاب کرده با چادر کشی رضا شاه بی حجاب نمیشه و با گشت ارشاد محجبه نمیشه. با حرف و تمسخر من و شما هم که مطمئنا اتفاق خاصی حز لج و لجبازی و مقابل هم قرار گرفتن مردم اتفاق نمیوفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
متاسفانه کاری که پهلوی اول نتونست کامل انجام بده رو مسئولین ما تکمیل کردن و الان باید به فکر این باشیم که اگه به خاطر حجاب مسخره شدن ملت چه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اگر کسی بدن نمایی و بد حجابی را حق خود می داند (که سبب تحریک غرایض غیر ارادی مردانه می شود) حق آزادی مدنی یک خانوم با وقار و فهیم چادری را ندارد.
البته من نمی گم حجاب برتر لزوماً چادر هست ها! ولی خانوم های چادری با به سختی انداختن خود فداکاری بزرگی انجام می دهند. به امید عاقبت بخیری همشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
هیچ قانونی نیست که خدا برای یک جنس در نظر گرفته باشه و معادلش برای جنس دیگه وجود نداشته باشه. اگر خدا به زن گفته حجاب داشته باش، به مرد هم گفته نگاهت رو از نامحرم بپوشون. مردهایی که چشماشون مثل تلسکوپ جیمز وب از دیدن هیچ جزئیاتی غافل نمیمونه، نمیتونن زنها رو برای حفظ نکردن حجابشون مقصر بدونن. تو همین کشور دوست و برادر، افغانستان میتونید نمونه هاش رو ببینید که چطور زنها با چادر و برقع بیرون میان و کلی نگاه مغرضانه پشت سرشون هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
من حقیقتا دوست دارم همسر آینده م با حجاب باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
من دوس دارم همسر آینده‌ام پایبند به زندگی و انسان درستی باشه. برید دادگاه خانواده ببینید چه محجبه هایی در حال جدا شدن هستند. محجبه بودن فقط دلیل برای شروع زندگی زن و شویی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
مهم اینه که اگر کسی دوست نداشت به نظرش احترام بزاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
من با حجابم، چادر می‌پوشم! بیا منو بگیر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
شما اول ببین در این شرایط موجود میتونی ازدواج کنی // بعدا سلیقه ات را عنوان کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
9:39 گمان نمی کنم تو یه خانم باشی اونم محجبه چون قطعا یه خانم محجبه با حیاتر از اینه که با این لحن(بیا منوبگیر)کامنت بذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
۱۱:۳۸ کاملا موافقم. این جمله مال افراد با ایمان نیست. مال درندگان هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
امید وارم یک باحجاب پوستت بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
ناشناس 09:38 اعتقاد باطل قابل احترام نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اگر به خاطر "شل حجابی"، "بدحجابی"، "بی‌حجابی" یا هر تعبیر مسخرۀ دیگه‌ای که شما برای توصیف "آزادی پوشش" به کار می‌برید، مورد آزار و توهین و شکنجه و اعتراف اجباری واقع شدیم، چکار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
به نظر شماکسی که رعایت قوانین راهنمایی رانندگی را نمیخواهدبکندوبا اوبرخورد می کنند باید چه کند؟
کسی که نمیخواهد ماسک بزند ویا نمیخواهد رعایت بهداشت محیط را بکند بایدچه کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اسم درستش حجاب قانونی است و واقعش اینه که در هیچ کشوری آزادی پوشش وجود نداره. هرکشوری برای خودش قوانین حجاب داره. شما اگه نمی‌تونی در کشوری که حدود حجاب قانونیش این هست زندگی کنی می‌تونی کوچ کنی بری جایی که قانون حجاب مد نظر شما رو داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ناراحت نباش.شکنجه ایی که در کار نیست اگه هم باشه هم کفاره بد حجابیت و هم از عذاب قبر و قیامتت کم میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
پیشنهاد می کنم اول یه کلاس ادبیات بری
دوم هم یه کلاس ادب
این کارا رو بکن مورد توهین قرار نگیری
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
اینجا یک کشور اسلامی هست و حجاب جزء قوانین رسمی این کشور هست درست مثل قوانین مهریه و ارث و حق مالکیت و راهنمایی و رانندگی و .... که مهم نیست تو دوست داشته باشی یه نه مهم این هست که باید اطاعت کنی مثلا تو دوست داری مانند اروپا از سمت راست رانندگی کنی چون قانون اونجا اینو میگه ولی اینجا قانون چیز دیگه ای میگه و تو باید اطاعت کنی البته توهین با تذکر و امر به معروف خیلی فرق داره و در اسلام حتی تمسخر یک نفر به خاطر گناهش مورد قبول نیست
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
و در ضمن وقتی خود شما از واژه های بد حجاب و شل حجاب و بی حجاب و کم حجاب بدتون میاد نشون میده که وقتی شما رو بری از اون میدونن بدتون میاد ولی واقعیت اینه که وقتی کمربند نبستی بهت میگن بی کمربند و جریمت میکنن حالا چه تو خوشت بیاد و چه نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
در اولین قدم آرامش تان را حفظ کنید، واکنش خلاقانه داشته باشید، جرات مندانه اما محترمانه پاسخ دهید، شوخ طبعی را فراموش نکنید و در جمع از فرزندان تان تعریف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
آزادی پوشش تنها مربوط به چهار دیواری منزل هست نه محیط عمومی جامعه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
یکم به خودت بیا - ببین این آزادی پوشش که می گی اینجا و تو این کشور نه قانونه نه مورد حمایت اجتماع و دین . هیچ جوری قابل توجیه نیست . شما از زمانی که مدرسه ابتدایی می رفتی بت می گفتند باید این لباس رو بپوشی ، قانون بود آزادی پوشش معنی نداشت باید این رو یاد می گرفتی . خب یاد نگرفتی یا تحمل نمی کنی خب برو کشوری که با علایق و سلیقه پوششیت جور در میاد بسلامت . اینجا کشور اسلامیه . الکی هم مسائل اقتصادی رو با این چیزا قاطی نکنین . هر خلافی جای خودش خلافه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
والا تو قوانین راهنمایی و رانندگی آزادی . میتونی ویراژ بدی . میتونی دوبله پارک کنی . میتونی ورود ممنوع بری . میتونی تند یا آهسته تر از حد معمول بری . میتونی بدون

گواهینامه رانندگی کنی .

تو ماسک نزدن هم همین طور . ازادی دوست داری بزن دوست داری نزن

چی رو با چی مقایسه میکنی .

تو مورد اول اگه به کسی آسیب نزنی (تصادف) یا پلیس نبینه کسی کاریت نداره . دنبالت نمی افتن و برات گشت نمیزارن

تو مورد دوم هم به خدا از ترس مریض نشدن خودته که ماسک میزنی وگرنه نمیزدی
Iran (Islamic Republic of)
حسین مالمیر
۰۸:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
این خانم کارشناس توی حرفاش میگه بعضی از آمها میخوان ارزش ها و افکار خودشون به دیگران القا کنند حرف درستیه .. ما باید یاد بگیریم به عقیده دیگران احترام بزاریم اون کسی هم که بی حجابه عقیده ای داره با کار درست باعث بشیم به اشتباهش پی ببره و در مورد بی حجابی هم اگر این اختلاسها و سوء مدیریت ها آدمهای کوتاه و کوچک که نظرات صد من یه غاز میدن دو دستی به صندلی مدیریت چسبیدن حذف بشن مردم واقعا ببینن حکومت اسلامی تلاش میکنه و ثمره ای دارد خود به خود بدون اجبار حجاب هم درست میشه .. با زور و داد و بیداد و وووووو فقط مسئله بزرگ میکنن تا حواس جامعه از گند کاری هاشون پرت بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
به اشتباه حجاب اجباری رو جا انداختن. اسم درستش حجاب قانونی است. یا باهاش کنار بیا یا یه فکر اساسی برای خودت بکن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
احترام به عقاید بهترین گزینه هست، اینکه شما بگی حجاب بهتره یا بدتره اینهم عدم احترامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
دمت گرم احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
ببخشید این درسته اما تو این کشور قانون اینه ک تم نمیتونی هر مدلی دوست داشتی بیای تو خیابون بگردی مث بقیه کشور ها که هر کدوم یه قانون خاصی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
شاید یکیش هم خودت و امثال خودت که با لجبازی و بی اخلاقی رفتید به دزدها و وطن فروشان رای دادید، همان هایی که به بهانه حجاب اجباری، پنس در سر دختران می کردند.
Iran (Islamic Republic of)
عصای موسی
۱۶:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
شما ملاک ومعیارت چیست؟اگر سواد قرانی داشتی این مزخرفات را نمیگفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
اعتقاد باطل قابل احترام نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
ناشناس 09:39 : اعتقاد باطل قابل احترام نیست.