نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی از خروج شهرداری اهواز از لیست سیاه وام بانکی خبر داد.

مجتبی یوسفی می گوید: شهرداری اهواز در سال ۱۳۸۳، وامی به مبلغ ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار از یک بانک بحرینی و از طریق فاینانس بانک ملت دریافت کرد که متاسفانه تاکنون این بدهی پرداخت نشده است.

به گفته او،  پرداخت نشدن این بدهی موجب افزایش جریمه وصول آن از ۷ میلیارد تومان به حدود ۴۰۰ میلیارد تومان شد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن شهرداری اهواز در لیست سیاه وام بانکی ادامه داد: با انجام پیگیری‌ها از پارسال و با همکاری مدیرعامل بانک ملت و مدیران سرپرستی بانک ملت استان خوزستان، شهرداری اهواز از لیست سیاه خارج شده است تا بتوان این مبلغ جریمه را کاهش داد.

آقای یوسفی از کاهش مبلغ بدهی ۴٠٠ میلیاردی شهرداری اهواز به ۲۸٠ میلیارد تومان خبر داد و گفت: پس از صحبت و جلسات متعدد با مدیرعامل بانک ملت و رئیس بانک مرکزی ایران، مقرر شد این مبلغ به ۱۸٠ میلیارد تومان کاهش یابد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از کاهش ۲۲٠ میلیاردی این بدهی، با درخواستی که از مدیرعامل بانک ملت و رئیس بانک مرکزی ایران داشتیم، شهرداری اهواز به جای پرداخت آن به صورت یک‌جا، می‌تواند بدهی خود را به صورت اقساط پرداخت کند.

او گفت: در نشست با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز خواستار پرداخت قسط دوم بخشی از مطالبات شهرداری اهواز شده‌ایم. درباره این موضوع جلسه‌ای با مدیرعامل بانک شهر داشتیم که مقرر شد تسهیلاتی برای تسریع روند انجام پروژه‌های عمرانی شهر اهواز در نظر بگیرند.

مجتب یوسفی گفت: در جلسه‌ای با وزیر کشور نیز بر تامین منابع لازم به منظور اختصاص قیر رایگان و تحویل اتوبوس برای خدمت‌رسانی به مردم اهواز و زائرین اربعین تاکید کرده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.