خاطرات بیش از چهار دهه آموزشیاران و پیشکسوتان نهضت سوادآموزی استان قم به تاریخ مکتوب و مستند تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا ،معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت:در جلسه‌ای که در محل حسینیه هنر دفتر قم تشکیل شد،مقرر شد با مشارکت حسینیه هنر و معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کتاب مجموعه خاطرات آموزشیاران ،مدیران و مسئولان پیشکسوت  نهضت سوادآموزی استان قم از آغاز تا امروز با سابقه ای بیش از چهار دهه با ضبط و مصاحبه و حضوری از آنان  تدوین و به رشته تحریر درآورده شود.

او گفت: از حدود ۸ ماه گذشته تاکنون بیش از چهل نفر برای دعوت و مصاحبه شناسایی شده اند و بخشی از مصاحبه‌ها ضبط و مکتوب شده و درحال تدوین است.

قاسمی نیا می‌گوید: با توجه به این که در هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ محل صدور فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برای تشکیل نهاد مقدس نهضت سوادآموزی، شهرمقدس قم بوده است،  ثبت و ضبط خاطرات و انتقال صادقانه آن به نسل جدید گامی ارزشمند در جهت حفظ تاریخ مکتوب انقلاب اسلامی و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مسیر جهاد تبیین خواهد بود.

عضو شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان قم  در ادامه گفت: ثبت و ضبط عملکرد، فعالیت‌ها و طرح‌های نهضت سوادآموزی که از یادگار‌های ماندگار حضرت امام خمینی (ره) و از برکات بی شمار انقلاب اسلامی است، برای نسل جدید و آیندگان و سایر کشور‌ها می‌تواند الگویی موفق باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار