دولت عراق بمباران ترکیه علیه یک اقامتگاه توریستی در استان دهوک را محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت عراق دانست.

دولت عراق امروز (چهارشنبه) اقدام ترکیه در بمباران یک اقامتگاه توریستی در شهر زاخو در اقلیم کردستان عراق را «با شدیدترین عبارات» محکوم کرد.

طبق گزارش آر تی، دولت عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: دولت عراق تأکید می‌کند که این مواضع، نقض آشکار حاکمیت عراق و تهدیدی علیه غیرنظامیان است که در نتیجه این اقدام تعدادی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند. "

این بیانیه می‌افزاید: این حمله، هدف قرار دادن امنیت عراق و ثبات مردم آن است و همانطور که ما قاطعانه بر مخالفت خود با این تخلفات که ناقض میثاق‌ها و قوانین بین المللی است تاکید می‌کنیم، اعلام می داریم که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق دستور تشکیل کمیته‌ای تحقیقاتی به ریاست فؤاد حسین، وزیر امور خارجه و عضویت تعدادی از فرماندهان امنیتی را با هدف بررسی جزئیات دقیق حمله صادر کرده است.

این بیانیه همچنین تاکید کرده است که عراق بالاترین سطح واکنش دیپلماتیک با توسل به شورای امنیت و همچنین اتخاذ سایر اقدامات تعیین شده در این زمینه را آغاز خواهد کرد.

ساعاتی پیش منابع امنیتی عراق گزارش دادند که تفرجگاه روستای برخ در منطقه درکار از توابع شهرستان زاخو در استان دهوک در اقلیم کردستان هدف گلوله باران شدید توپخانه‌ای قرار گرفت که بر اثر آن ۸ شهروند کشته و ۲۳ گردشگر زخمی شدند.

خبرنگار RT در عراق با اشاره به اینکه یک فروند هواپیمای ترکیه یک مکان گردشگری در اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده، به حضور توپخانه ترکیه در منطقه زاخو در اقلیم کردستان عراق که منجر به زخمی شدن تعدادی از گردشگران شد، اشاره کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
رشتی
۲۳:۳۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
گروهک های تروریست کردی به هیچ مسلک و وجدانی پایبند نیستند و شهدای عزیزی که به فجیع ترین شکل سر بریدند و هنوز هم شهید می دهیم، نشانه آشکار دشمنی این گروهک ها با امنیت ماست. نابودی اینها توسط ترکیه باید حمایت شود و همین‌ها هستند که قاچاق و فحشا را ترویج می دهند و اقتصاد و فرهنگ ما را خدشه وارد می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۱:۱۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
همان اردوغان جنایتکار بود بارها در رسانه ها اعلام می کرد از حمله آمریکا به سوریه دفاع، حمایت و استقبال می کند.
همان اردوغان جنایتکار بود بارها در رسانه ها اعلام می کرد از حمله ترامپ به سوریه دفاع، حمایت و استقبال می کند.
و این در حالی است که ترکیه خودش از سال 2011 تاکنون داعش را وارد سوریه و عراق کرده است.
تروریست ها از سال 2011 تاکنون چگونه وارد سوریه و عراق شدند؟ 100 درصد فقط از طریق مرزهای کشور ترکیه!
همان اردوغان جنایتکار بود که پایگاه نظامی را به خاطر حمله به سوریه در اختیار آمریکا قرار داده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
پاسخ بدین اگه راست میگین یا فقط ی مشت ترسویین
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۰۶ ۳۰ تير ۱۴۰۱
پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ۱۱:۴۹:۰۸
شورای امنیت ادعاهای بی‌اساس درباره سوریه را رها کند/ و به جنایت های آمریکا و متحدانش درسوریه، عراق، یمن و منطقه خاورمیانه رسیدگی کند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۳۰ ۳۰ تير ۱۴۰۱
هرگز کمک‌های و حمایت های همه جانبه آمریکا و اروپا به همراه کشورهای عربی در جنگ تحمیلی 8 ساله به رژیم صدام دیکتاتور را فراموش نمی‌کنیم‌
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۲۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
اگر سازمان های بین المللی خیانتکار قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار، فرانسه جنایتکار، آلمان جنایتکار، امارات جنایتکار، ترکیه جنایتکار، اسرائیل جنایتکار، عربستان سعودی جنایتکار ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۱۱ ۳۰ تير ۱۴۰۱
ترکیه از سال 2011 در شمال سوریه و عراق از داعش حمایت نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می کند.
ائتلاف آمریکایی هم به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش 100 درصد نفت سوریه و هم عراق را غارت می کند و هم از داعش حمایت و پشتیبانی نظامی می کند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۰۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
سوال اینجاست پس ائتلاف بین المللی جنایتکار به سرکردگی آمریکا جنایتکار از سال 2014 تاکنون در سوریه و عراق چه غلطی می کند؟
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۲۳:۲۹ ۲۹ تير ۱۴۰۱
چرا جواب گستاخی ترکیه را نمیدهید و میگذارید مردم بی گناه را بکشد جواب بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۹ تير ۱۴۰۱
بیچاره عراق هرکشور که دلش بخواهد به عراق موشک میزند ترکیه ، ایران، امریکا، ناتو و‌‌‌‌‌‌‌‌‌....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۳۰ تير ۱۴۰۱
این از تبعات جنگ هشت ساله است و جنایاتی که در حق ایران‌مرتکب شدند. اگر ملت عراق در آن‌مقطع بجای جنگ با ایران،به وظیفه تاریخی خود عمل و صدام را برکنار و محاکمه می‌کرد این همه تلفات در جنگ با ایران و بعد در حمله آمریکا اشغال عراق و بعد داعش و الان نمی‌داد.
هر ملتی وظیفه ایی تاریخی دارد که باید به آن عمل کند وگرنه چوب خواهد خورد.
آخرین اخبار