سرپرست اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان همدان از ارزیابی شش هزار کودک بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش سلامت استان خبر داد.

طیبه محمدی گفت: ۲۴ پایگاه سنجش سلامت در استان همدان فعال است که از این تعداد ۶ پایگاه به‌صورت سیار و ۱۸ پایگاه نیز به‌صورت ثابت مشغول ارزیابی کودکان همدانی هستند.

او گفت: شهرستان‌های بهار، قهاوند، خزل، گل تپه، سامن و جوکار شش منطقه‌ای هستند که پایگاه سنجش سلامت سیار در آن‌ها برقرار است.

سامانه نوبت‌گیری پایگاه‌های اولیه سنجش از ۲۷ خردادماه راه‌اندازی شده و به‌صورت هماهنگ از پنجم تیرماه آغاز به کار کرده است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان از آموزش دو هزار نفر ساعت عوامل اجرایی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی طرح سنجش خبر داد و گفت: این افراد از ۱۸ خرداد تا ۳۰ خردادماه تحت آموزش قرار گرفتند.

محمدی گفت: تاکنون شش هزار نفر در پایگاه‌های سنجش سلامت استان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که اطلاعات آن‌ها در سامانه ثبت شده و ۱۵ هزار نفر نیز تا پایان هفته در نوبت هستند.

او گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵ هزار کودک بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش مورد ارزیابی وضعیت جسمانی دانش‌آموز از منظر پوست، مو، دندان، وزن، قد، ارزیابی بینایی، شنوایی و در نهایت مورد ارزیابی آمادگی تحصیلی قرار بگیرند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: در اتاق آمادگی تحصیلی توانایی کلی دانش‌آموز برای ورود به مدرسه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پس از اینکه تمام معاینات انجام شد دانش‌آموزان بدون مشکل به مراکز بهداشت ارجاع داده می‌شوند تا معاینات عمومی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و سپس با برگه مهر شده به مدرسه مراجعه کنند.

محمدی گفت: تمام نوبت‌گیری‌ها برای ورود به پایگاه سنجش و دریافت نتیجه از طریق سامانه سنجش انجام می‌شود و مدیران مدارس جهت ارجاع دانش‌آموزان به پایگاه‌های سنجش ابتدا باید وارد سامانه نوبت‌گیری شوند و در نهایت برای ثبت‌نام نیز وارد سامانه شده و نتیجه ارزیابی‌های دانش‌آموز را مشاهده کنند.

او گفت: پارسال ۳۷ هزار و ۳۳ دانش‌آموز در بدو ورود به مدرسه و در مرحله پیش‌دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۵۰ نفر با نیاز‌های ویژه شناسایی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.