مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روسیه به دلیل ممانعت از صادرات غلات اوکراین انتقاد کرد.

جوزپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: جنگ در اوکراین صرفا جنگ اروپایی‌ها نیست بلکه یک جنگ بین المللی است که تمام جهان را درگیر می‌کند.

به نقل از الجزیره، جوزپ بورل تاکید کرد حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث تشدید وخامت بحران مواد غذایی (در جهان) ​ شده است.

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد: روسیه از صادرات ۲۰ میلیون تن از غلات اوکراین جلوگیری می‌کند و می‌کوشد از غذا به عنوان سلاحی در برابر کشور‌های بسیار فقیر استفاده کند.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که هم اینک در تایلند به سر می برد ابراز نگرانی کرد محدودیت‌های صادرات غلات از اوکراین ممکن است موجب ایجاد بحران‌های بیشتر شود.

وی گفت: محدودیت‌های روسیه در صادرات غلات اوکراین ممکن است به ناآرامی‌ها در سریلانکا کمک کرده باشد. ما تاثیر این تجاوز روسیه را در همه جا می‌بینیم. ممکن است به وضعیت سریلانکا کمک کرده باشد. ما نگران پیامد‌های آن در سراسر جهان هستیم.

 بلینکن بار دیگر از روسیه خواست اجازه دهد مجوز آزاد کردن حدود بیست میلیون تن غله اوکراین را صادر کند. وی گفت: «ما شاهد افزایش ناامنی غذایی در سراسر جهان هستیم که با تجاوز روسیه به اوکراین، به طور قابل توجهی تشدید شده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۰:۱۵ ۲۱ تير ۱۴۰۱
صد در صد جنگ یمن به نظر تو پدر سوخته خانوادگیست. اینطور نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۳:۳۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
کمتر بلاف.
آخرین اخبار