فراخوان جایزه کتاب سال استان گیلان به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی منتشر شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جایزه کتاب سال استان را با همکاری خانه کتاب و ادبیات و موسسه فرهنگی هنری فرهنگستان گیلان به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی با هدف حمایت و تشویق مولفان، مترجمان و ناشران سراسر استان و ارتقای فرهنگ عمومی در سه گروه (تالیف – ترجمه و احیاء متون) برگزار می‌کند.

شرایط شرکت در این فراخوان بدین صورت است که:

آثاری که برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده اند.

آثار منتشر شده مولفان و پدید آورندگان سایر استان‌ها در حوزه گیلان شناسی و آثار مولفان و پدید آورندگان گیلانی در تمامی حوزه‌ها مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

در این جایزه ویراست جدید آثار اگر به تشخیص گروه داوری ۴۰ درصد نسبت ویراست قبلی تغییر کرده باشد مجددا قابل بررسی است.

کتاب‌های آموزشی و کمک درسی از دایره انتخاب و داوری جایزه کتاب سال خارج می‌شوند و هر جلد از کتاب‌های دوره‌ای در صورت استقلال محتوایی حکم یک کتاب مستقل را دارد در غیر این صورت بررسی کتاب منوط به ارائه نیمی از مجلدات است.

ملاک داوری آثار در این دوره از جایزه کتاب سال گیلان، سال نشر و شناسنامه کتاب خواهد بود و داوری توسط خانه کتاب و ادبیات ایران انجام خواهد شد.

احیای متون (تصحیح): به معنای بازخوانی، بازنویسی و آماده سازی یک متن بر اساس نسخ معتبر و ارائه نزدیک‌ترین متن به نوشته مولف است.

آثار دریافت شده بازگزدانده نخواهد شد.

هر مولف باید ۳ نسخه از اثر خود را برای شرکت در فرآیند داوری حداکثر تا تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ به آدرس دبیرخانه: رشت، خیابان حافظ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، واحد امور فرهنگی ارسال نمایند.

علاقه مندان می‌توانند در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۳۶۳۵۱۷-۰۱۳ تماس برقرار نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.