نشستی برای برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی

کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی امسال در رشت برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در نشست هم اندیشی برگزاری کنگره شهادت میرزا کوچک جنگلی گفت: میرزا یونس استادسرایی مبارز و روحانی برجسته گیلانی یک شخصیت فرا ملی است که باید شخصیت و فلسفه مبارزاتش به جهانیان شناسانده شود.

به گفته آیت الله رسول فلاحتی، باید در کنگره میرزا از وجود صاحبنظران بین المللی و جهانی استفاده شود و میرزا انقلابی استکبارستیز بنا نهاد و با استکبار زمانه جنگید و شهید شد.

میرزا شخصیت بزرگی است که بسیاری از جنبه‌های این شخصیت بزرگ آنطور که باید و شاید شناسانده نشده و برگزاری این کنگره می‌تواند نقش بسزایی در شناساندن شخصیت این روحانی مبارز داشته باشد و از اهداف این کنگره معرفی میرزا، رفع شهبات، الگو سازی وسبک زندگی وی برای نسل جوان است.

میرزا نمونه یک فرد وطن پرست بود و همه ارکان مدیریت باید با برنامه ریزی دقیق برنامه‌هایی در شأن این مناسبت برگزار کنند.

در پایان این جلسه رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان، محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان، غلامرضا ملک علیپور، رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان، حجت الاسلام، ولی عادلی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت الاسلام پور یوسفی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان، رسول منفرد، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و رنجبر، دبیر علمی دانشگاه گیلان هریک با ارائه پیشنهادات؛ عملکرد خود را در خصوص برگزاری این کنگره مطرح کردند.

میرزا کوچک جنگلی روحانی مبارز گیلانی در سال ۱۳۰۰ به دست افراد رضاخان به شهادت رسید و آذر ۱۴۰۱ کنگره بین المللی سالگرد شهادت این روحانی مبارز در رشت برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.