معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: مجوز ایجاد دو شهرک صنفی در استان قزوین صادر شده است.

کاظم رضا قلیان گفت: ۲ شهرک صنفی در قزوین به منظور انتقال برخی کسب و کار‌های فنی به شکل خوشه‌ای و انتقال مشاغل مزاحم در قزوین ایجاد می‌شود.

مجوز ایجاد این دو شهرک صنفی در استان قزوین صادر شده است و به دنبال تامین زمین مناسب در اطراف قزوین برای ایجاد آنها  هستیم.

 تلاش می‌شود در یکی از این دو شهرک مشاغل و صنوف به شکل گروهی مانند کابینت سازی‌ها مستقر شوند و در کنار کارگاه‌های تولیدی، بازارچه‌های تخصصی نیز در آن‌ها شکل بگیرند.

 در شهرک صنفی دیگر نیز موضوع انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده از جمله چوب بری‌ها و آهن بری‌ها مطرح است که البته در این زمینه نیازمند هماهنگی‌های استانی و همکاری شهرداری‌ها و اتاق اصناف و اتحادیه‌ها هستیم.

 امروزه شهرک‌های صنفی به مکانی برای تمرکز و تامین بسیاری از خدمات فنی و تخصصی مورد نیاز شهروندان تبدیل شده است و ایجاد آن‌ها یک ضرورت می‌باشد که می‌تواند ضمن رفع نیاز‌های روزمره مردم به حفظ محیط زیست و کاهش ترافیک در درون شهر‌ها کمک کند.

 ساخت شهرک صنعتی تخصصی فناوری و انرژی نیز از مصوبات سفر امسال رییس جمهور به استان قزوین بود که در حال برنامه ریزی برای تامین زمین آن‌ها هستیم.

وی افزود: پس از آماده سازی اراضی مربوط به این شهرک‌ها در آن‌ها پذیرای سرمایه گذاران حوزه صنایع پیشرفته و دانش بنیان و انرژی‌های نو خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.