استاندار قم:

آب ادارات پرمصرف قطع شود

استاندار قم گفت:شرکت آبفای قم نسبت به قطع آب اداراتی که شرایط صرفه‌جویی را رعایت نمی‌کنند،اقدام کند.

سید محمد تقی شاهچراغی  در دیدار با اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: یکی از مشکلات آب شرب در استان بحث استفاده  صنایع از آن است که با تخصیص پساب امکان رفع این مشکل وجود دارد.

استاندار قم گفت: البته با توجه به اینکه صنایع فعال در استان قم همچون برخی از استان‌های دیگر جزو صنایع بزرگ و خاص نیستند، امکان تأمین اعتبارات سنگین برای ایجاد زیرساخت شبکه پساب را ندارند که امیدواریم با راهکار‌های مختلف در این زمینه شرایط بهتری فراهم شود.

استاندار قم  گفت: در صورت امکان و به شکلی که حقی از مردم دیگر شهر‌های دیگر ضایع نشود، کیفیت و کمیت آب قم افزایش یابد تا بتوانیم شرایط بهتری در این زمینه در استان داشته باشیم.

به گفته او مسئله فاضلاب خصوصاً در مناطق حاشیه‌ای شهر قم مشکل‌ساز است و باید روند توسعه شبکه فاضلاب تسریع شود.

شاهچراغی بر ضرورت تعیین تکلیف حقابه بخش کشاورزی استان و توزیع عادلانه آن تأکید کرد و گفت: در زمینه تأمین حقابه زیست‌محیطی نیز با مشکل مواجه هستیم که باید در این زمینه نیز راهکار‌هایی اندیشیده شود.

استاندار می گوید:  در جلسه اخیر شورای اداری استان به مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان تأکید کردم نسبت به قطع آب اداراتی که شرایط صرفه‌جویی را رعایت نمی‌کنند، اقدام شود تا این کار الگویی برای مردم باشد و مردم ببینند ما صرفه‌جویی را از خودمان شروع کردیم.

برچسب ها: قطعی آب ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۹ تير ۱۴۰۱
اونایی که فضای سبز دارن نباید با آب شهری فضای سبزشون رو آب بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۰ تير ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۱ تير ۱۴۰۱
از کجا آب بیاورند؟؟ علاوه بر این که شهر قم از نظر فضای سبز بسیار ضعیف است و کاشت گیاهان و آبیاری آنها با هزینه شخصی نوعی فداکاری نسبت به سایر شهروندان و کمک به پاکیزه بودن هواست. بله انسان با کمک آبی میتواند زندگی کند ولی بدون هوای سالم اصال نمیتواند زندگی کند.
آخرین اخبار