مدیر حوزه‌های علمیه گفت: صرفه‌جویی در مصرف از اصول اسلامی است که همواره مورد تاکید مبانی دینی قرار گرفته است.

آیت‌الله اعرافی در دیدار مدیرعامل شرکت آبفا استان قم و معاونان شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: آب و برق به‌عنوان پایه مهم‌ترین بخش‌های زیرساختی کشور، نیازمند نگاه بلند است.

او می گوید: در این دوره سختی‌ها و دشواری‌ها، تقویت اطلاع‌رسانی به مردم و بهره‌گیری از بستر‌های مختلف از جمله فضای مجازی هر اندازه قوی‌تر، جدی و مستمر باشد، در التیام بخشی به سختی‌ها مؤثرتر خواهد بود.

امام‌جمعه قم، گفت: در حوزه زیرساخت‌ها نیز نباید شاهد تبعیض میان مناطق باشیم؛ تفاوت‌ها را باید به سمت جامعه کم‌مصرف و پرمصرف سوق داد.

آیت‌الله اعرافی می گوید: ترویج و زمینه‌سازی برای استفاده از ابزار‌های کم‌مصرف، باید یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های متولیان حوزه انرژی در کشور باشد.

او گفت: فعال‌سازی بخش خصوصی و شرکت‌های دولتی و نیز بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های جدید دانش‌بنیان و فناورانه در حوزه فاضلاب، می‌تواند اثرات پایداری را در ارتقای سطح پوشش فاضلاب استان داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه می گوید: اعطای تسهیلات برای استفاده از انرژی خورشیدی و فعال‌سازی بخش خصوصی در تولید انرژی از جمله رویکرد‌هایی است که می‌تواند بر افزایش بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر مؤثر باشد.

آیت‌الله اعرافی گفت: فرهنگ‌سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف رسالتی دینی است؛ چرا که صرفه‌جویی از اصول اسلامی است که همواره مورد تاکید مبانی دینی قرار گرفته است.

برچسب ها: اعرافی ، آبفای قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار