تقیلو:

موردی از ابتلا به وبا در زنجان گزارش نشده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت:بیماری فصلی شایع شده در استان زنجان وبا نیست، بلکه بیشتر اسهال و استفراغ با تب متوسط است.

تقیلو گفت: تاکنون موردی از ابتلا به بیماری وبا در استان زنجان گزارش نشده است.

او می گوید: بیماری فصلی شایع شده در استان زنجان وبا نیست، بلکه بیشتر اسهال و استفراغ با تب متوسط است و در این بیماری بیشتر عوامل ویروسی دخیل بوده و بعضاً شاهد مسمومیت‌های غذایی نیز در این فصل هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: از مهمترین توصیه‌ها برای شهروندان در راستای پیشگیری از این بیماری، شستن مکرر دست‌ها بالأخص قبل از صرف غذا است که این موضوع باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

تقیلو می گوید: در حال حاضر چون هیچ نشانه ای از وبا و باکتری در نمونه کشت‌ها مثبت نشده است، فعلاً محدودیت سرو سبزیجات و سالاد در اغذیه‌فروشی های  استان زنجان اجرا نمی‌شود، اما با مثبت شدن حتی  یک نفر، این طرح اجرایی خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: دستورالعمل های بهداشتی این موضوع نوشته شده و آماده است تا اگر موردی مشاهده شد بلافاصله اعلام شود.

او می گوید: اطلاعیه‌های بهداشتی به همه مراکز تجمعی مانند دانشگاه‌ها و اغذیه‌فروشان در خصوص رعایت نکات بهداشتی ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.