در مراسمی مهدی جلوخانی به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی معرفی شد.

 در مراسمی با قدردانی از خدمات حمید زینالی، مهدی جلوخانی به عنوان مدیرکل جدید دامپزشکی معرفی شد.

پیله فروش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این مراسم گفت: در دولت سیزدهم چندین طرح تحول آفرین بخش کشاورزی باید محقق شود.

وی افزود: در دوره جدید باید از تمرکز و توسعه محصولات کشاورزی بر توسعه بازار کشاورزی حرکت کرد.

پیله فروش گفت : باید بر صنعت کشاورزی تمرکز کنیم و نباید تمرکز ما بر روی افزایش توسعه محصولات کشاورزی باشد.

وی افزود: به جای تامین غذا باید به فکر‌ تامین امنیت غذایی باشیم و کاهش جوجه ریزی نشان می دهد که در بخش تولید هنوز نتوانستیم به توفیقاتی دست پیدا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت : آزادسازی نرخ نهاده های دامی کار را برای تولیدکننده سخت کرده است اما این نهاده ها مستقیم به دست مصرف کننده می رسد و تولید کننده واقعی می تواند با افزایش منابع و بروزرسانی دانش تولید در این بازار فعالیت کند.

پیله فروش افزود: همچنین کاهش روند سرمایه گذاری ور بخش‌کشاورزی چالش جدی استان است و در سال گذشته ۴ درصد وام و تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخته شده و کشاورزان وقتی به بانک مراجعه می کنند خبری از پرداخت تسهیلات نیست.

وی اضافه کرد : زمین های کشاورزی استان هر روز کوچک و کوچک تر می شود و باید مقیاس تولید بخش کشاورزی را در استان افزایش داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت : توسعه نژادهای ناسازگار با زیست بوم کشور و فرسایش نژادهای بومی کشور چالش جدی استان قزوین است که باید سریعا فکری به حال آنها کرد.

پیله فروش افزود: اگر سهم‌ واردات غذا کاهش پیدا کند، نشان می دهد که جهاد کشاورزی در اجرای طرح های تحولی موفق بوده است. همچنین با تامین علوفه مورد نیاز دام در مراتع کشور می‌توان امنیت غذایی را رقم‌ زد.

زینالی، مدیرکل سابق دامپزشکی استان هم گفت: در حوزه طیور در سال‌های ۹۶ و ۹۷ شاهد رخداد‌های ناگوار ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بودیم و چیزی حدود سه هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد شد.

 با واکسیناسیون به موقع جلوی شیوع آنفلوانزار و نیوکاسل را گرفتیم و جشن عبور از آنفلوانزا در سال ۹۷ در قزوین برگزار شد.

سال ۹۷ ممیزی واحد‌های طیور برای اولین بار در کشور در استان قزوین انجام شد.

 استان قزوین در زمینه استفاده از واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان استان برتر کشور است.

در زمینه کنترل سل، بروسلوز و بیماری‌های واگیر وضعیت بسیار خوبی داریم و بیماری‌های ویروسی آبزیان کنترل شده اند.

 همچنین برای نخستین بار علاوه بر نظارت جدی بر کشتارگاه ها، در کشور کد حلال و آی آر برای واحد‌های دامپزشکی دریافت شد.

 همواره قدردان بخش خصوصی برای تامین غذای استان و کشور هستیم و با تلاش آن‌ها از بحران‌ها عبور کرده ایم.

 سال ۹۸ تفاهم نامه‌ای با موسسه رازی برای بررسی سقط جنین در دام‌ها منعقد شد و امیدواریم این تفاهم به نتیجه مطلوب برسد.

۲ سال آخر تصدی مسئولیتم سخت‌ترین سال‌های خدمتی ام بود و با توجه به گذر از پیچ تاریخی سخت، بالطبع شرایط خاصی بر ما حاکم شد و امیدوارم ثمره گذر از این پیچ سخت، رسیدن به ساحل آرامش باشد.

افلاطونی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: جهاد کشاورزی در راستای امنیت زیستی و امنیت غذایی کشور فعالیت می‌کند و در این بین نقش دامپزشکی از همه بیشتر است.

مردم به اعتبار وجود دامپزشکان و کارشناسان بهداشت غذای مورد نیازشان را از بازار تامین می‌کنند و مهر دامپزشکی نشان اعتماد مردم نسبت به سلامت محصولات پروتئینی است.

 ما دستگاه تضمین کننده سلامت و امنیت غذایی مردم هستیم و در راستای حفظ سلامت مردم نباید تحت الشعاع فشار‌های سیاسی و اقتصادی قرار بگیریم.

دامپزشکان مباحث فنی و تخصصی خود را فدای هیچ چیز دیگری نکنند.

ما در جهاد کشاورزی به صورت یکپارچه برای بهبود وضعیت معیشت مردم تلاش می‌کنیم و در راستای تحقق سیاست دولت، از مزرعه تا سفره باید سلامت مردم را تضمین کنیم.

از کف دریا تا نوک قله کوه حوزه مسئولیتی جهاد کشاورزی محسوب می‌شود و باید شبانه روز برای تحقق یکپارچگی در این مسیر تلاش کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.