نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش بزرگی از املاک و زمین‌های آموزش و پرورش فارس به تاراج رفته است.

ابراهیم عزیزی در نشست شورای آموزش و پرورش فارس که با حضور وزیر آموزش و پرورش در استانداری برگزار شد، گفت: بخش بزرگی از املاک و زمین‌های آموزش و پرورش فارس در گذشته به تاراج رفته و چوب حراج به آن خورده است.

او با تاکید بر نقش نظارتی مجلس گفت: املاک آموزش و پرورش را تبدیل به مجتمع‌های شخصی خود کرده اند که انتظار داریم وزیر با همراهی استاندار با تشکیل هیاتی نظارتی این تخلف را پیگیری کنند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: این افراد منابعی که حق مسلم دانش آموزان بوده را تبدیل به برج کرده و منافع شخصی خود را دنبال کرده اند.

نایب‌رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری جدی وزارت خانه آموزش و پرورش در خصوص این تخلفات شد.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیاز‌های آموزش و پرورش فارس به ویژه شیراز و زرقان گفت: امروز آموزش و پرورش در بحث مکان‌های آموزشی و ورزشی دچار فقر است و برای روستا‌های اطراف شیراز نیز هیچ فکری اندیشیده نشده است.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تجهیزات قدیمی هنرستان‌ها اشاره و گفت: امروز تجهیزات هنرستان‌ها بسیار قدیمی است و نیاز امروز را تامین نمی‌کند.

او گفت: شیراز نیازمند گسترش نواحی است، یک ناحیه دیگر باید در شیراز ایجاد شود تا روستا‌های اطراف را پوشش دهد چراکه مشکلات در این مناطق بیداد می‌کند.

عزیزی همچنین خواستار توجه جدی به بازنشستگان آموزش و پرورش شد و گفت: یک مجموعه بزرگ فرهنگی، رفاهی ویژه بازنشستگان باید ایجاد شود که زمین را ما تامین کرده و ساخت آن بر عهده وزارت خانه باشد.

عزیزی بر تامین فضا‌های ورزشی در آموزش و پرورش نیز تاکید کرد و گفت: سرانه ورزشی فارس بسیار کم است و باید برای آن فکر جدی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار