علی داودی گفت: از این تعداد ۲۴ پرونده در کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و ۸۵ پرونده مطابق ماده ۴۰ مورد بررسی قرار گرفت که پس از تکمیل مستندات، خاطیان ۱۸ پرونده برای پیگیری قانونی تخلف صورت گرفته به مرجع قضایی معرفی شدند.
او ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۱۹ مورد شکایت در خصوص عدم کیفیت کالاهای مشمول استاندارد اجباری و نیز عملکرد آزمایشگاههای همکار دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفت.
مدیر کل استاندارد خوزستان میگوید: تولید و عرضه کالای مرغوب و با کیفیت رمز ماندگاری در بازار است که اداره کل همکاری لازم با واحدهای تولیدی و خدماتی و فروشگاهها را در اولویت کاری خود قرار داده و در صورت مشاهده عدم رعایت استاندارد و ضوابط کیفی با واحدهای متخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
این مقام مسئول گفت: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و پس از بررسی موضوع در کمیسیون ماده ۴۲، با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد میشود.
آقای داودی از مردم خواست درصورت مشاهده کالای مغایر با استاندارد و یا با کیفیت پایینتر از استاندارد مراتب را از طریق شماره تلفنهای ۵۸ - ۳۳۹۱۴۲۵۵ این اداره کل در میان بگذارند.