سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان گفت: ۹ پرونده تخلف رعایت نکردن قوانین استاندارد در خوزستان برای رسیدگی به دادگاه ارجاع شد.

علی داودی گفت: ۱۴ پرونده در این کمیته بررسی شده که ۹ پرونده به دادگاه ارجاع داده شده و بقیه به اماکن و سایر دستگاه‌های رسیدگی ارجاع داده شدند.

به گفته او،   این پرونده‌ها در خصوص رعایت نکردن نکات و قوانین استاندارد در بخش مصالح ساختمانی و شهر بازی‌ها در خوزستان بوده است.

سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان گفت: استفاده از کالای با کیفیت یکی از حقوق طبیعی هر فرد در جامعه است؛ به عبارت دیگر تمام عوامل موثر در تولید کالای مورد نیاز مردم ملزم به رعایت قوانین و ضوابطی هستند که قانونگذار درخصوص آن مورد وضع کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد:طبق قانون، در خصوص تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌ها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالا‌ها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان، ممنوع است و کالا‌های مربوطه توقیف و پس از بررسی موضوع در کمیسیون ماده ۴۲، با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد می‌شود.

آقای داودی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ و یا پایگاه اطلاع رسانی isiri.org در سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار