کشف و ضبط بیش از ۳ تن خرمای غیراستاندارد در دزفول

رئیس اداره استاندارد شمال خوزستان گفت: در راستای کنترل و رصد بازار، بیش از سه تن خرمای فاقد علامت استاندارد در دزفول کشف و ضبط شد.

علی رشیدوند گفت: در راستای اجرای استاندارد و کنترل و رصد بازار برای جلوگیری از عرضه کالا‌های فاقد کیفیت و علامت استاندارد، کارشناسان اداره استاندارد به صورت مداوم و مستمر از بنک‌داران و عمده فروشان شهرستان دزفول بازرسی می‌کردند.

 او ادامه داد: بازرسی‌ها در حوزه‌های مختلفی از جمله مواد غذایی، برق و الکترونیک، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو و… انجام می‌گیرد.

رئیس اداره استاندارد شمال خوزستان به اهمیت سلامت غذایی مردم و کیفیت اقلام خوراکی اشاره کرد و گفت: در همین راستا بازرسی‌ها در حوزه مواد غذایی از حساسیت خاصی برخوردار است.

این مقام مسئول از کشف بیش از ۳ تن خرمای بدون علامت استاندارد در بازرسی اخیر از بنکداران مواد غذایی در دزفول خبر داد و گفت: پرونده توقیف برای سیر مراحل قانونی به اداره حقوقی اداره کل استاندارد خوزستان ارجاع داده شد.

به گفته  آقای رشیدوند، خرما‌های توقیف شده عمدتاً از نوع خاصویی، بریم و کبکاب بودند.

رئیس اداره استاندارد شمال خوزستان  به شهروندان توصیه کرد هنگام خرید اقلام مورد نیاز خود حتماً به علامت استاندارد آن دقت کنند.

این مقام مسئول گفت: شهروندان با استفاده از سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ و کد رهگیری ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد از اصالت پروانه استاندارد کالا و اقلام مورد نیاز خود مطمئن شوند و سپس اقدام به خرید کنند

او  از شهروندان خواست  که در صورت نبود علامت استاندارد ضمن خودداری از خرید آن کالا، مراتب را برای پیگیری با شماره تلفن ۴۲۵۳۵۶۵۲ به اداره استاندارد اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار