مدیر تعاون روستایی خوزستان از اتمام عملیات فروش خرمای استعمران در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد امین معین‌راد گفت:  بارگیری محصول خرما (استعمران) از روز گذشته آغاز شده است و باید از انبار‌ها خارج شوند تا به دست صاحب اصلی (خریدار) برسد.

به گفته او  عملیات بارگیری محصول خرما به مدت یک تا یک ماه و نیم به طول می‌انجامد.

 مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: عملیات فروش به اتمام رسیده است، یعنی به این صوررت نیست که ما هر روز ۱۰۰ یا ۲۰۰ تن خرما به فروش برسانیم و همه خرما به صورت یکجا و از سوی شرکت‌های حقیقی خریداری می‌شود.

این مقام مسئول  میزان خرمای خریداری شده از کشاورزان را ۲۱ هزار و ۱۴۵ تن عنوان کرد و گفت:  بارگیری خرما از سردخانه ۵ مهر آبادان آغاز و محصول از سوی شرکت درنا تامین ماکیان خریداری شد.

معین راد می‌گوید:  خرما‌های خریداری شده دارای درجه‌بندی است. هر کیلوگرم خرما درجه یک ۹ هزار و ۲۰۰ تومان، درجه دو ۷ هزار تومان و درجه سه ۶ هزار تومان خریداری شده است.

 شهریور ماه امسال معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز خرید تضمینی خرمای استعمران در خوزستان پس از ۱۷ سال خبر داده بود.

در اکثر مناطق استان خوزستان ازجمله شادگان، آبادان، کارون، ماهشهر و اهواز می توان خرمای استعمران را کشت نمود. کیفیت و طعم خرمای برداشت شده با توجه به آب و هوای هر منطقه متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.