مراسم بزرگداشت روز جهانی پناهنده با حضور جمعی از پناهندگان و مهاجران خارجی ساکن در استان فارس برگزار شد.

الگا کیم، رییس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: روز جهانی پناهنده توسط سازمان ملل متحد به منظور احترام به پناهندگان در سراسر جهان تعیین شده و فرصتی برای ایجاد همدلی و درک مشکلات پناهندگان است.

او گفت: پناهندگان با توانمندی‌ها و استعداد‌ها و مهارت‌های بسیاری وارد کشور میزبان می‌شوند و حضور آن‌ها را نباید فقط موجب ایجاد چالش دانست بلکه باید از ظرفیت و توانمندی‌های پناهندگان استفاده کرد.

رییس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: مردم ایران و استان فارس تاکنون از پناهندگان به خوبی حمایت کرده و آن‌ها را به گرمی در جمع خود پذیرفته اند و حس امنیت و آرامش به آن‌ها بخشیده اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس هم در این مراسم گفت: حدود ۴ دهه مردم افغانستان تحت تاثیر نفوذ قدرت‌های استعمارگر جهان دچار مشکلاتی در امنیت داخلی خود هستند و به کشور ما پناه آورده اند.

محبی پور گفت: مردم ما هم براساس روحیه انسان‌دوستانه و رسالت جمهوری اسلامی در حمایت از ستمدیدگان، میزبان پناهندگان افغانستانی هستیم.

او گفت: در استان فارس هم از سال‌های ابتدایی وقوع جنگ در کشور افغانستان یعنی از اواخر دهه ۵۰ پناهندگانی در بخش‌های مختلف استان سکونت یافتند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس برگزاری روز جهانی پناهندگان را فرصتی برای یادآوری رسالت سازمان‌های بین‌المللی برای حمایت از پناهندگان و مهاجران و همکاری با کشور‌های میزبان برشمرد.

خادم الرسول مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس هم مهاجرت را پدیده‌ای جهانی برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مهاجرین، امکانات و منابع موجود در کشور را به طور عادلانه در اختیار مهاجرین قرار داده و مهاجرین نیز پیشرفت‌های اقتصادی و فرهنگی خوبی داشته اند.

او گفت: در استان فارس علاوه بر بیش از ۱۴۳ هزار پناهنده خارجی، حدود ۱۵۰ هزار مهاجر جدیدالورود حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.