مسئول امامان محله (رهیار) بنیاد هدایت در استان قزوین از اجرای طرح امامان محلات در ۲۷ منطقه استان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات مردم خبر داد

حجت الاسلام سید رئوف تقوی از اجرای طرح امامان محلات در ۲۷ منطقه استان قزوین به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات مردم خبر داد و گفت: این امامان محله در مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌نشین استان مشغول فعالیت هستند.

امام محله فرماندهان میادین مختلف فرهنگی و اجتماعی هستند بنابراین برای موفقیت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، باید مساجد نقطه آغاز تحولات باشند.

وی با بیان اینکه امامان محله در راستای ترویج شعائر دینی در جامعه تلاش می‌کنند، اظهار داشت: به همین منظور بررسی آسیب‌های اجتماعی در همه محله‌های شهر و شناسایی مشکلات آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

در حال حاضر طرح امامان محله علاوه بر شهر قزوین در اقبالیه، چوبیندر، محمدیه، مهرگان، الوند، تاکستان، بویین زهرا و آبیک در حال اجرا است و مساله شناسی، شناسایی مشکلات محله، شبکه سازی فعالیت‌ها و آموزش‌های مربوط به مبارزه با اعتیاد و کاهش مشکلات اجتماعی از جمله اقدامات آنهاست.

 مهمترین وظیفه‌ای که یک راهیار در بنیاد هدایت برعهده دارد، هدایت کردن امامان محله یا راهیاران دیگر در جهت و مسیر درست و مطابق با ایده تحول اجتماعی مسجد محور است.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه امامان محله با پیش نماز‌ها متفاوت هستند، افزود: این افراد در همان محله ساکن می‌شوند و در کنار مردم حضور داشته و خود را بخشی از همان محل می‌دانند.

 امامان محله مشکلات مردم را در تمام زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بررسی می‌کنند و در جهت رفع آن می‌کوشند و همچنین زمینه اشتغال زایی و مهارت آموزی افراد تلاش می‌کنند.

 امامان محله در این طرح، ضمن اشاعه آموزه‌های دینی و مذهبی در مناطق محروم، با دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارتباط برقرار کرده و برای رفع مشکلات مردم منطقه اقدام می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار