مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت : طرح سلام همسایه در ۱۹ محله کم برخوردار قزوین در حال اجرا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: طرح سلام همسایه با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی استان و همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری در مساجد بیش از ۱۹ محله کم برخوردار شهرهای استان در حال اجرا است.

بیدخام افزود: این طرح با حضور امام جماعات محلات در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت مساجد و روحانیون در استان در دست اجراست.

وی اظهار داشت: امام محله مشکلات و اولویت‌های محله را مشخص و با کمک خود مردم با راهکار مناسب در مسیر رفع آنها ارایه می کند.

بیدخام با بیان اینکه روحانی مسجد در محله با احیای کارکردهای واقعی مسجد و مشارکت‌های اجتماعی، مشکلات محله در حوزه‌های مختلف را شناسایی و حل می‌کند،افزود: مساجد مأمنی برای جوانان و خانواده ها به شمار می رود و از ظرفیت آن برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی می توان بهره برد.

به گفته وی، در اجرای این طرح روحانی محله صرفا امام جماعت و پاسخگوی سوالات شرعی مردم نخواهد بود بلکه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، خیریه، مباحث آموزش خانواده و امور آموزشی فعالیت دارد.

این مسوول تصریح کرد: با آموزش و توانمندسازی بانوان به عنوان محور خانواده در این محلات بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی با قدردانی از مدیریت خوب امام محله در محله مهرگان قزوین افزود ؛ در این ناحیه شهری امام محله با تعهد و با مشارکت اهالی اقدامات خوبی نظیر راه اندازی کتابخانه ، مرکز اشتغالزایی ، برگزاری کارگاههای آموزشی برای کودکان و خانواده ها انجام داده است که این امر اقدام ارزشمندی در راستای جامعه سالم و عاری از آسیب های اجتماعی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.