با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری، طرح جامع گردشگری شهری کرمانشاه تدوین می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت : گردشگری از جایگاه مهم و تاثیرگذاری در اقتصاد استان برخوردار است و کلانشهر کرمانشاه این ظرفیت را دارد که به قطب گردشگری شهری غرب کشور تبدیل شود.

گوهری گفت : شروعی برای تبیین و مشخص کردن دورنمای گردشگری استان و شهر کرمانشاه باشد که با تسریع در رفع مشکلات مشاور گردشگری استان شکل عملی به خود بگیرد.

در حوزه بافت تاریخی شهر کرمانشاه تک نقاطی توسط شهرداری تبدیل به اماکن گردشگری شده که این اماکن اصولا قابلیت مفهوم گردشگری را ندارند و باعث بروز مشکلاتی شده است.

اکنون که طرح بازنگری شهری کرمانشاه در دست اجراست، بررسی و حل این موضوع لازم به نظر می‌رسد.

با آسیب‌های به‌وجود آمده در معماری‌های جدید و بلند مرتبه سازی‌ها، مردم خسته از معماری جدید به سنت‌ها و روش‌های ساخت و ساز سنتی روی آورده‌اند.

یکی از رسالت‌های ما پرداختن به این موضوع در بازنگری‌های جدید در حوزه ساخت و ساز در بخش گردشگری است که این موضوع نیازمند حمایت مسئولان بالادستی در نهاد‌های مرتبط و همراهی و هدایت خواسته‌های مردم در این زمینه است.

تاسیسات گردشگری شهری کرمانشاه در بافت تاریخی اعم از هتل و مهمانپذیر، با توجه به نداشتن کارایی لازم در بحث اقامت نیازمند جایگزین کردن با اماکن جدید هستند که امیدواریم در مطالعات طرح جامع شهر کرمانشاه برای آن چاره اندیشی شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.