مدیر پایگاه جهانی بیستون به دو سال پیگیری برای اجرای پروژه ویدئومپینگ مجموعه میراث جهانی اشاره کرد و گفت : امسال در تلاشیم که بتوانیم با دریافت اعتبارات این پروژه را اجرایی کنیم.

صامت اجرایی گفت : از حدود دو سال پیش پیگیری‌هایی برای راه اندازی ویدئومپینگ و نورپردازی محوطه جهانی بیستون آغاز کردیم.

به گفته مدیر پایگاه جهانی بیستون در نهایت این پیگیری‌ها منجر به تخصیص حدود شش میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه شد، اما باتوجه به اینکه تجهیزات مورد نیاز این پروژه در داخل کشور وجود نداشت، باید آن را وارد می‌کردیم و از طرفی فرصت چندانی هم برای خرید این تجهیزات نداشتیم، وگرنه بودجه برگشت می‌خورد.

مدیرپایگاه جهانی بیستون گفت: بر این مبنا از مسئولین استانداری درخواست کردیم که برای برگزاری مناقصه اجازه ترک تشریفات را بدهند که پس از طرح ایراداتی در نهایت موافقت خود را اعلام کردند، اما تعلل‌هایی که در این میان صورت گرفت باعث شد که با افزایش قیمت دلار از ۱۲ هزار تومان به ۲۴ هزار تومان روبرو شویم و از طرفی به دلیل اینکه کشورمان در تحریم قرار داشت، برای خرید این تجهیزات با دشواری‌هایی مواجه شدیم.

سرانجام پروسه‌ای که برای خرید تجهیزات ویدئومپینگ و نورپردازی باید انجام می‌شد بسیار طولانی شد و همین مسئله برگشت اعتبارات را به دنبال داشت.

اجرایی گفت: باتوجه ضرورت‌های اجرای این پروژه، سال بعد تلاش کردیم تا دوباره این اعتبارات را بگیریم، اما با تغییر دولت و تغییر مدیران مواجه شدیم و پیگیری هایمان بی نتیجه ماند.

پیگیری‌ها برای اخذ بودجه به منظور اجرای پروژه ویدئومپینگ بیستون همچنان ادامه دارد، بنا داریم علاوه بر بیستون، این پروژه را در تاق بستان اجرایی کنیم و در این راستا برای بیستون حدود شش میلیارد تومان و برای تاق بستان هم سه میلیارد تومان برآورد اعتبار کرده‌ایم که تنها پروژه ویدئو مپینگ را در آن‌ها راه اندازی کنیم.

در نظر داریم اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه را از طریق سازمان برنامه و بودجه و یا در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه بگیریم.

پروژه ویدئومپینگ می‌تواند به عنوان یک ارزش افزوده برای محوطه‌های تاریخی بیستون و تاق بستان به شمار رود که رشد گردشگر را با استفاده از این تکنولوژی‌های نوین به همراه دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.