سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: این جشنواره از ۲۲ تا ۲۵ آبان در پنج بخش برگزار خواهد شد.

سرپرست بهزیستی استان زنجان از برگزاری ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر ویژه افراد دارای معلولیت طلوع با مشارکت بهزیستی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و قزوین خبر داد و گفت: استان زنجان برای سومین بار به میزبانی این جشنواره انتخاب شده واین جشنواره ۲۲ تا ۲۵ آبان در پنج بخش برگزار خواهد شد.

حسینی یکی از محور‌های جشنواره را معلولان و برابرسازی فرصت‌ها در تمامی عرصه‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و هنری اعلام کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، تلفیق اجتماعی فرد معلول و کمک به مشارکت وی در جامعه و پیشگیری از تشدید معلولیت و توانمندسازی افراد دارای معلولیت از دیگر محور‌های جشنواره طلوع است.


رییس برگزاری جشنواره طلوع با بیان اینکه هنر نقش برجسته‌ای در درمان و همچنین توانمند سازی افراد دارای معلولیت دارد گفت: هنر درمانی یکی از ارکان بهبود سالمندان و افراد دارای معلولیت و فرصتی مناسب برای همگرایی بین جامعه معلولین و به منصه ظهور رساندن خلاقیت و استعدا‌های بالقوه افراد است.
حسینی تقویت حس مسئولیت پذیری و پرورش نگرش مطلوب اجتماعی و احترام به حقوق معلولین و منزلت آنان، تشویق به آفرینش هنری، ارتقا سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت و برابر سازی فرصت‌ها را از مهمترین محور‌های مورد تاکید جشنواره معرفی کرد.
به گفته‌ی سرپرست بهزیستی استان زنجان جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت مناطق طلوع در پنج بخش صحنه‌ای، خیابانی و محیطی، شورایی، کودک و نوجوان، مسابقه نمایشنامه نویسی و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.


حسینی مهلت ارسال آثار هنرمندان را ۲۰ تیرماه اعلام نمود و گفت: بازخوانی نتایج تا ۲۵ تیرماه، بازبینی ۲۵ شهریور و اعلام نتایج ۳۰ مهرماه خواهد بود.


این مقام مسئول گفت: جلسات آموزشی و کارگاهی پیرامون بررسی نقش نمایش در توانبخشی افراد معلول، نمایش درمانی، کارگردانی، بازیگری، نمایش نامه نویسی، تئاترشورایی  با حضور هنرمندان، کارشناسان، متخصصان و صاحب نظران برپا خواهد شد.


او گفت: در داوری نمایش‌های جشنواره به نوع معلولیت گروه‌های نمایشی توجه خواهد شد و در بخش بازیگری هر گروه از معلولیت و همچنین بازیگران غیرمعلول به صورت جداگانه بررسی و داوری خواهند شد.

برچسب ها: بهزیستی ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.