مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: برای توسعه و جایگزینی سوخت‌های پاک وغیر آلاینده ساخت ۱۰ باب جایگاه سی ان جی در استان آغاز شده است.

اسداله طاهری گفت: ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذار، مکان یابی اصولی برای احداث جایگاه جدید در سطح استان وارتقاء سطح کمی وکیفی جایگاه‌های موجود را از برنامه‌های این منطقه در راستای جایگزینی سوخت‌های پاک و غیر آلاینده برشمرد.

او گفت: با توجه به سهم هفت درصدی استان از مصرف گاز سی ان جی در کشور، توسعه این جایگاه‌ها واستفاده بیشتر از سوخت پاک و ارزان سی ان جی از اولویت‌های این منطقه بوده و زمینه‌های جذب سرمایه گذار در این حوزه مهیا است.

طاهری گفت: روزانه صد و ۵۰ هزار خودرو در فارس از سوخت پاک استفاده می‌کنند، افزایش تعداد جایگاه‌های سی جی ان درسطح استان بویژه در کلانشهر شیراز می‌تواند سهم قابل توجهی در صرفه جویی بنزین و کاهش آلودگی هوا داشته باشد واز همین رو تعداد ۱۰ باب جایگاه جدید در سطح استان در حال ساخت است.

این مقام مسئول به وسعت استان فارس و قرار گرفتن آن در محور مواصلاتی جنوب کشور اشاره و گفت: بطور میانگین روزانه بیش یک میلیون ۶۰۰ هزار متر معکب گاز سی ان جی در فارس مصرف می‌شودکه این مهم از طریق ۱۳۰ باب جایگاه سی ان جی فعال در استان محقق شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار