سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از برخورداری ۵ هزار خانوار استان از خدمات نوین ارتباطی خبر داد.

اسماعیل اعزی از از توسعه فیبر نوری روستایی در قالب طرح USO در شهرستان‌های نکاء و آمل جهت برخورداری ۵ هزار خانوار استان از خدمات با کیفیت صوت و اینترنت درآینده نزدیک خبر داد.

او می‌گوید: عملیات اجرایی احداث بستر فیبر نوری در منطقه هراز شهرستان آمل و هزارجریب شهرستان نکاء در دست اقدام می‌باشند و مجوزات لازم جهت اجرای پروژه‌های فیبر نوری شهرستان‌های نور، رامسر و چالوس اخذ و پس از انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن‌ها با هدف ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت ارتباطی و کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق کمتر توسعه یافته و ارتقا سایت‌های نسل دوم به تکنولوژی ۳G/۴G آغاز می‌شوند.

به گفته اعزی عملیات اجرایی احداث بستر فیبر نوری به طول ۱۱۰ کیلومتر در شهرستان آمل جهت اتصال ۱۶ سایت و دو مرکز مخابراتی جهت پوشش ۳۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار خانوار به بستر فیبر نوری در فاز‌های اول و دوم به طول ۷۵ کیلومتر انجام شد.

او می‌گوید: اجرای پروژه فیبر تاریک در منطقه هزارجریب شهرستان نکا به طول ۹۰ کیلومتر جهت اتصال نه سایت تلفن همراه اول و ایرانسل و یک مرکز مخابراتی به خطوط فیبر راه اندازی شده به منظور تامین پوشش با کیفیت صوت و اینترنت ۳۷ روستای این منطقه با جمعیتی بالغ بر ۳ هزار خانوار در دست اجرا می‌باشد که تا کنون ۲۰ کیلومتر آن اجرایی شد.

به گفته اعزی اجرای پروژه‌ها باید با برنامه ریزی و زمانبندی مشخص در استان انجام پذیرد و علاوه بر توسعه ارتباطات روستایی می‌بایست تقویت و ایجاد پایداری شبکه در نقاط شهری نیز در دستور کار اداره کل ارتباطات قرار گیرد،

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.