آیین رونمایی از سردیس شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت با حضور مسئولان در فرودگاه بین‌المللی کرمان برگزار شد.

با حضور جمعی از مسؤولان استانی همزمان با چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر سردیس شهید سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اثر هنرمند برجسته استاد نادر قشقایی در محل فرودگاه بین‌المللی کرمان به بهره‌برداری رسید.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این آیین با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق فرمود «خرمشهر‌ها در پیش داریم» و این سخن به شرایط امروز مرتبط است.

جلالی می‌گوید: امام خمینی (ره) نسبت به جریان لیبرال هشدار می‌داد و رهبری هم می‌فرماید، اصلاح‌طلب و اصولگرا نداریم و افراد یا انقلابی و یا لیبرال هستند و در اصولگرا و اصلاح‌طلب هر دو را داریم.

او گفت: در حالی که جریان لیبرال با حضور بنی‌صدر در کشور حاکم بود، اما خرمشهر بر اساس دکترین جریان انقلابی آزاد شد و لیبرالیزم در فرهنگ، اقتصاد و سیاست وجود دارد و تفکر لیبرال در اقتصاد موجب شده که امروز دولت باید اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها را انجام دهد و مقابله با جریان لیبرال در حوزه فرهنگ باید صورت گیرد.

جلالی از وصیت‌نامه شهید سردار سلیمانی به عنوان یک وصیت‌نامه سیاسی عبادی نام برد و گفت: حاج قاسم در وصیتنامه‌اش می‌گوید، آدم خطوط نیستم، آدم جریان انقلاب هستم و این تفکری‌ است که موجب پیروزی انقلاب اسلامی می شود.

او گفت: امروز کشور را دکترین مقاومت و جریان مقابله با لیبرال نجات می‌دهد، نقش‌آفرینی که دولت رئیسی باید در همه ابعاد پیاده کند تا رگه‌های لیبرالی از اقتصاد پاک شود، زیرا این فساد اقتصادی ره‌آورد اقتصاد سوداگری یا دلالی است و خرمشهر‌هایی که داشتیم همین امروز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: ۱۳ روش برای جریان‌سازی فرهنگی داریم و نصب سردیس حاج قاسم موجب جریان‌سازی فرهنگی می‌شود، زیرا نماد‌ها در برخی جا‌ها جریان‌سازی فرهنگی می‌کنند.

جلالی می‌گوید: جای استاد قشقایی در آیین امروز خالی است، استاد قشقایی، سردیس حاج قاسم را با عشق خلق کرد و برای این اثر خون دل خورد و به او دستمریزاد و خداقوت می‌گوییم.

رئیس حوزه هنری استان کرمان در سخنانی می‌گوید: تاکنون حدود ۱۸ سردیس سردار حاج قاسم سلیمانی در داخل و خارج کشور تولید شده است، اما هنوز نتوانسته‌اند آنچه از چهره حاج قاسم می‌خواهیم به تصویر بکشد.

مجتبی اسدی گفت: استاد قشقایی تاکنون سه اثر از سردار سلیمانی خلق کرده که بنا به گفته خودشان این سردیس بهترین اثر وی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: برای جانمایی سردیس شهید سلیمانی چندین مکان پیشنهاد شده بود، در این راستا مطالعات میدانی بسیاری در نقاط مختلفی از شهر کرمان انجام شد.

او می‌گوید: به دلیل رفت و آمد بیشتر میهمانان ملی و بین‌المللی از فرودگاه کرمان انجام می‌شود، در نهایت تصمیم بر آن شد تا با نصب این سردیس یاد و نامی از حاج قاسم را در بدو ورود و همچنین خروج از کرمان در ذهن میهمانان به یادگار بگذاریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار