حجت الاسلام شیرازی گفت: شهدای روحانی مدافع حرم برای جهاد، خدا ،مبارزه و جنگیدن هجرت کردند و در میدان جهاد فرهنگ و نظامی از جان خود گذشتند.

حجت الاسلام شیرازی جانشین سازمان عقیدتی، سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح  در اجلاسیه شهدای روحانی کرمان با یاد فرمانده شهید سردار سلیمانی گفت: این اجلاسیه پیش مقدمه‌ای برای کنگره ۴ هزار شهید روحانی دوران انقلاب، جنگ و مدافع حرم است که ۴ خرداد ماه در قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شیرازی می‌گوید: روحانیت هزار و ۲۲۲ شهید مسئول و فرمانده دارد و ۲۲ شهید فرمانده لشکر و فرمانده تیپ دارد، هزار و ۲۲۲ روحانی مسئولی که حرف و عمل را آمیختند تا شهید شوند و اعلام کنند که مسئولیت را برای بقای اسلام می‌خواهیم.

به گفته او از شهدای روحانی ۲۲۲ فرمانده گردان شهید ، ۵۰ مسئول تبلیغات و معاون فرهنگی و ۳۹ شهید روحانی مدافع حرم داریم و این برای جامعه روحانیت افتخار است.

جانشین سازمان عقیدتی، سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: روحانیون همواره علم و عمل را با هم آمیخته اند و امروز کرمان میهمان خانواده شهدای مدافع حرم است و من به نیابت از شهید سلیمانی و دیگران دست این خانواده‌ها را می‌بوسم و افتخار می‌کنم.

او به نحوه شهادت حجج اسلام اصلانی و دارایی پرداخت و گفت: این دو شهید خون سرخ خود را برای پرچم سبز ریختند تا دنیا بداند روحانیت پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و اسلام ایستاده است.

حجت الاسلام شیرازی به عظمت شهدای روحانی اشاره کرد و درباره ویژگی‌های آن گفت: اولین ویژگی آن‌ها عالم بودن و طالب علم و دانش و فقه اسلامی بودن است و برخی از شهدای مدافع حرمی که شهید شدند در حد اجتهاد بودند و استاد درس بودند و علم را برای دفاع از دین آموختند و نشان دادند که در هر رتبه علمی هدف دفاع از اسلام است.

او دومین ویژگی شهدای روحانی مدافع حرم را هجرت عنوان کرد و می‌گوید: اولین هجرت آن‌ها از هوای نفسانی و پاگذاشتن بر خودخواهی و غرور و وصل شدن به خدا است، آن‌ها خود ساخته بودند و تا انسان خود ساخته نباشد، نمی‌تواند در میدان جهاد اصغر وارد شود.

به گفته جانشین سازمان عقیدتی، سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح هجرت دوم جغرافیایی و مکانی است و همه شهدای مدافع حرم مهاجر الی الله بودند و از سرزمین خود ایران به سوریه و عراق هجرت کردند ،مهاجرت آن‌ها برای دفاع از دین و ارزش‌ها بود.

او می‌گوید: ویژگی چهارم این بود که آن‌ها برای جهاد هجرت کردند و برای خدا و مبارزه و جنگیدن هجرت کردند و در میدان جهاد فرهنگ و میدان جهاد نظامی، مجاهد بودند.

حجت الاسلام شیرازی خصلت بعدی روحانیون شهدای مدافع حرم را هدایت دانست و گفت: وقتی آن‌ها گام در مسیر جهاد گذاشتند به مقام عرفانی و الهی وارد شدند و خداوند آن‌ها را بالا برد؛ زیرا آن‌ها دست در دست خدا گذاشتند؛ بنابراین به سمت کمال حرکت کردند.

او می‌گوید: ویژگی بعدی در مسیر هدایت رشد کردند و به مقام دوستی خدا رسیدند. لباس جهادپوشیدند و شمشیر به دست گرفتند و خدا دست آن‌ها را گرفت.

جانشین سازمان عقیدتی، سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: رهبر در جمع برخی از خانواده های مدافع شهدای حرم فرمودند آیا در زمان حیات توجه داشتید با چه کسی زندگی می‌کردید، شهید شما جزو اولیای الهی بود.

او می‌گوید: به فرموده شهید سلیمانی تا شهید نباشد، شهید نمی‌شود و از طرفی دیگر باید گفت تا شهید به رتبه اولیای الهی نرسد، شهید نمی‌شود.

حجت الاسلام شیرازی گفت: عشق به شهادت از دیگر ویژگی‌های شهیدان روحانی مدافع حرم است و زندگی برای او زمانی زیبا است که خون او برای رشد انقلاب و اسلام ریخته شود و آن‌ها این درس را از حضرت علی (ع) گرفتند که برای شهادت لحظه شماری می‌کردو شهدای روحانی و روحانی مدافع حرم برای شهادت لحظه شماری می‌کند و عزم و اراده کرده بودند که شربت شهادت را بنوشند.

به گفته او آن‌ها با شهادت خود نشان دادند که وقتی مردم را دعوت به شهادت می‌کنند خود پیشگام هستند و شهید مدافع حرم هم شهید است و هم با این قید شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) است و ارزش شهید مدافع حرم را رهبر انقلاب می‌داند و رتبه آن‌ها با شهید جنگ متفات است و اجر و مزدشان ۲ برابر شهدای دفاع مقدس است.

جانشین سازمان عقیدتی، سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: التماس می‌کنم از محضر شهدای گرانقدر دست ما را بگیرید تا بتوانیم پرچمی که به دست ما سپردید حفظ کنیم و آن را به دست امام زمان (عج) بسپاریم و همه ما مدافع خون شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی و دیگر روحانی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار