دولت آمریکا با امضای بایدن بسته کمک‌های نظامی شامل توپخانه، رادار‌ها و سایر تجهیزات نظامی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار برای اوکراین اختصاص داد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (پنجشنبه) با امضای لایحه‌ای بسته کمک‌های نظامی ۱۰۰ میلیون دلاری دیگری برای اوکراین اختصاص داد.

به گزارش سی‌ان‌ان، بایدن در بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: «کمک‌های امنیتی اضافی شامل توپخانه، رادار‌ها و سایر تجهیزات به اوکراین را شامل می‌شود و آن‌ها در میدان نبرد از آن استفاده می‌کنند. این تجهیزات حمایت جدی ما از مردم اوکراین در هنگام دفاع از کشور خود در برابر روسیه و باعث آزادی در این کشور است.»

«آنتونی بلینکلن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: «دهمین بسته تجهیزات نظامی اضافی برای دفاع از اوکراین اختصاص یافته است؛ این بسته از موجودی‌های وزارت دفاع ایالات متحده است که تا ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارند.»

آخرین بسته کمک‌های آمریکا از ابتدای حمله روسیه، کل کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین را به حدود ۳.۹ میلیارد دلار شامل سلاح و تجهیزات نظامی می‌رساند.

بلینکلن مدعی شد: «ایالات متحده و بیش از ۴۰ متحد و شریک آن، ساعت‌ها کار می‌کنند تا حمل‌ونقل اسلحه و تجهیزات ضروری را برای دفاع از اوکراین تسریع کنند.»

این در حالی است که کاخ سفید هشدار داده است که هرگونه تأخیر بیشتر در امضای مجوز بودجه اختصاصی اضافی به اوکراین، می‌تواند منجر به وقفه در ارسال سلاح‌ها و تجهیزات شود. دولت بایدن این امر را در اولویت قرار دادن حمل‌ونقل به اوکراین در اسرع وقت قرار داده است و روند تصویب و تحویل را از هفته‌ها به روز کاهش می‌دهد.

اعلام آخرین بسته امنیتی در حالی صورت می‌گیرد که بایدن قرار است لایحه کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری جدیدی را امضا کند. این کمک‌ها شامل ۱۱ میلیارد دلار از اختیارات ریاست‌جمهوری آمریکا است که در آن ایالات متحده مستقیماً از موجودی‌های آمریکایی برای ارسال سلاح به اوکراین استفاده می‌کند؛ همچنین اوکراین ۶ میلیارد دلار دیگر به عنوان کمک امنیتی می‌گیرد، جایی که پنتاگون با تولید کنندگان اسلحه برای اوکراین قرارداد دارد.

پیش از این «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است آمریکا و متحدان غربی‌اش در ازای ارسال سلاح به اوکراین مواد غذایی از این کشور قاچاق می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار