رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی:

وزش تندباد و بارش‌های رگباری در استان

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با توجه به نقشه‌های پیش بینی و پیش‌یابی با عبور امواجی کم دامنه از تراز میانی جو، بارش‌های رگباری و وزش تندباد برای مناطقی از این استان در روز جمعه پیش بینی می‌شود که لازم است تدابیر لازم در این زمینه بکار گرفته شود.

مهدی صابری گفت: خیزش گرد و غبار و کاهش دید و کیفیت هوا، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و بنر‌های تبلیغاتی در اثر تندباد لحظه‌ای نیز پیش بینی می‌شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: این موضوع در مناطق جنوبی استان بیشتر نمود خواهد داشت و وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت نیز برای برخی مناطق پیش بینی شده است.

صابری بابیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش‌ها از شهرستان خوی با هشت میلی‌متر گزارش شده است، گفت: شهرستان تکاب در شبانه روز گذشته با مثبت چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر و منطقه انزل ارومیه با مثبت ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بودند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق هشدار نارنجی صادر شده احتمال خسارت گسترده به مزارع و اراضی کشاورزی بر اثر رگبار‌های متناوب، سیل و تگرگ پیش بینی می‌شود و لازم است کشاورزان به هشدار‌های صادر شده توجه جدی داشته باشند.

صابری به کوهنوردان و جوامع محلی توصیه کرد به علت پیش بینی صاعقه از حضور در کوهپایه‌ها و نقاط کوهستانی بپرهیزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.