بارش برف در پنجاه و چهارمین روز از فصل بهار، ارتفاعات شهرستان تکاب را سفیدپوش کرده و موجب کاهش محسوس دما به مثبت ۴ دهم (۰/۴) سانتی‌گراد شده تا سردترین شهر این استان در شبانه روز گذشته باشد.

رییس اداره هواشناسی تکاب با بیان اینکه بامداد امروز دمای هوای تکاب نسبت به سه روز گذشته سه درجه کاهش یافت، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته این شهرستان با دمای مثبت ۴ سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود.

رسول جبرییلی می گوید: پس از تکاب، شهر‌های چالدران در شمال استان با دمای سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوکان و میاندوآب  با دمای ۳.۱. ۳.۷ درجه بالای صفر شب سردی را پشت سرگذاشتند.

جبرییلی با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوای تکاب در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود، گفت: شهر‌های پلدشت با ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، شوط با ۱۹.۶ درجه و میاندوآب با ۱۸.۷ درجه بالای صفر گرمترین شهر‌های آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته بودند.

رییس اداره هواشناسی تکاب می گوید: مجموع بارندگی‌ها در تکاب در سال زراعی جاری به ۲۶۷.۷ میلی‌متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته، اما نسبت به وضعیت نرمال کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

جبرییلی گفت: وضعیت هوای تکاب در روز‌های آینده صاف تا قسمتی ابری و در بعضی اوقات با وزش باد همراه خواهد بود که در برخی ساعات نیز بارش‌های پراکنده در منطقه رخ خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.