کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی گفت: از امروز در استان بارش تشدید می شود و دمای هوا به طور نسبی کاهش می یابد.

مهدی کریمی گفت: از امروز تا اواسط هفته جاری شاهد بارش متناوب باران، وزش باد شدید و کاهش نسبی دمای هوا در مناطق مختلف آذربایجان غربی خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی می‌گوید: رعد و برق به ویژه در نقاط شمالی استان دور از انتظار نیست و در نقاط مستعد نیز بارش تگرگ پیش بینی می‌شود، بنابراین احتمال بروز سیل در مسیل ها، مخاطره آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، کاهش دید و کیفیت هوا و آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد.

به گفته وی آمادگی لازم در خصوص آبگرفتگی معابر شهری، طغیان رودخانه ها، و لغزندگی محور‌های مواصلاتی، اجتناب از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی وصعود به ارتفاعات و اطمینان از استحکام سازه‌های سبک توصیه می‌شود.

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهر‌های شمالی و جنوبی آذربایجان غربی بارانی بود و بیشترین بارش در شهرستان‌های چالدران و پیرانشهر با ۱۰ میلی متر گزارش شده است و میزان بارش در ارومیه نیز به ۹ میلی متر رسید.

در شبانه روز گذشته شهرستان اشنویه با دمای مثبت ۳ درجه سانتی گراد خنک‌ترین و شاهین دژ با ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.