مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت ۷۲۰۰ تن انواع ماهی از منابع آبی استان در سال جاری خبر داد.

محمدباقر قریشی گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ تن انواع ماهی از منابع آبی استان صید شد، که پیش بینی می‌شود امسال این رقم با بیش از هفت درصد رشد به بیش از هفت هزار و ۲۰۰ تن برسد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی می گوید: وجود منابع آبی غنی و متنوع در استان موجب شده این استان در سال گذشته رتبه اول را در تولید و برداشت ماهی از منابع آبی در بین استان‌های غیر ساحلی به خود اختصاص دهد.

قریشی گفت: میزان صادرات سالانه آبزیان از پایانه‌های مرزی استان در سال‌های اخیر بیش از یک میلیون دلار ارز آوری داشته، اما پارسال با توجه به برخی موانع و شیوع کرونا این رقم کاهش یافت.

به گفته وی بیش از ۱۰۰ تن انواع آبزیان مازاد بر مصرف استان به کشور‌های مختلف از جمله عراق، آذربایجان، ارمنستان، روسیه و کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: پارسال بیش از هشت میلیون قطعه انواع بچه ماهی گرمابی در مرکز تکثیر شهید کاظمی پلدشت تولید و به منظور حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و ایجاد اشتغال پایدار در منابع آبی نیمه طبیعی استان رها شد و امسال نیز این روند در راستای غنی سازی منابع آبی و حفظ ذخایر شیلاتی استان و کاهش فشار صید بر روی گونه‌های بومی ارزشمند ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.