مدیرکل اقتصاد و امور دارایی فارس گفت: درآمد عمومی استان بیش از ۶۰ درصد‌ی رشد داشته است.

بابک دایی مدیرکل اقتصاد و امور دارایی فارس گفت: در سال ۱۴۰۱ رقم ۹ هزار و ۹۰۰میلیارد تومان درآمد عمومی برای استان فارس پیش‌بینی شده که نسبت به سال قبل بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

او با اشاره به اینکه امسال ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد‌های عمومی برای استان فارس  پیش بینی شده و  نسبت به پارسال رشد ۶۸ درصد‌ی داشته گفت: علاوه‌ بر این ۸۰۰ میلیارد تومان هم  برای واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای پیش‌بینی شده است.

دایی گفت:  ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان حدود ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد‌های مالیاتی و ۶۰۰ میلیارد تومان سایر درآمد ها است که در سال ۱۴۰۱ برای اولین‌بار کل مازاد درآمد استان فارس در قالب صندوق پیشرفت و عدالت به استان بازگردانده می‌شود تا صرف اجرا و تکمیل طرح ها شود.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی فارس گفت: مشارکت مدیران دستگاه‌های ذیربط در درآمد زایی استان را می‌طلبد تا بدون  فشار بر فعالان اقتصاد‌ی شناسنامه‌دار و تولید‌ی درآمد‌های مالیاتی گرفته شود تا مازاد درآمد داشته باشیم. 

او گفت: سایر درآمد‌ها شامل درآمد حاصل از مالکیت دولت، درآمد حاصل از فروش خدمات و کالا، درآمد حاصل از جرائم و خسارات، درآمد‌های متفرقه و درآمد حاصل از واگذاری دارایی سرمایه‌ای است.

دایی گفت: کل رقم درآمد عمومی مصوب برای استان در سال ۱۴۰۰ رقم ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از آن درآمد‌های مالیاتی و نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان هم سایر درآمد‌ها بوده است.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی فارس گفت:  با تمرکزی که بر جلوگیری از فرار مالیاتی و گرفتن مالیات از پایه‌های جدید مالیاتی مانند مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر خودرو‌های لوکس و موارد این‌چنینی بوده، تحقق درآمد‌های عمومی استان در بخش مالیاتی و سایر درآمد‌ها در سال گذشته ۱۰۹ درصد بود که نسبت به پارسال قبل رشد ۵۰ درصد‌ی داشته است. 

او با اشاره به اینکه درآمد‌های مالیاتی ۱۱۴ درصد محقق شده و رشد ۵۷ درصد‌ی نسبت به پارسال داشته و سایر درآمد‌ها ۵۵ درصد محقق شده و رشد منفی داشته است، گفت: یکی از علل رشد منفی سایر درآمد‌ها شیوع بیماری کرونا بود زیرا در دو سال شیوع کرونا درآمد مراکز تاریخی و توریستی محقق نشد.

دایی گفت: ۱۵ دستگاه اجرایی مثل اداره‌کل امور مالیاتی، نیروی انتظامی، سازمان پزشکی قانونی، اداره کل استاندارد، میراث‌فرهنگی، اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس، اداره کل حفاظت محیط‌زیست، استانداری فارس بخش اتباع و بیگانگان، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد و اداره کل صمت در درآمد زایی عمومی کد درآمد‌ی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار