والی هرات در قسمت پرداخت معاشات معلمین کمیته ملی سواد در هرات همکاری می کند.

اداره محلی هرات طی نشستی به منظور تقویت سواد آموزی، کمیته‌ای را تحت عنوان "کمیته ملی سواد" به ریاست مولوی اسلام جار؛ والی این ولایت دایر کرده است.

دفتر مطبوعات ولایت هرات با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که گروهی را تحت عنوان "کمیته ملی سواد" به ریاست مولوی نوراحمد اسلام جار والی، شهاب الدین ثاقب رئیس معارف، اعضای کمیته و نمایندگان مؤسسات همکار غیر دولتی ایجاد کرده است.

والی هرات طی نشستی که به همین منظور در سالن نگارستان بهزاد برگزار شد، پیرامون جایگاه علم و دانش صحبت کرد و گفت: آنچه که در صلاحیت اداره محلی هرات است در ترقی علم و دانش دریغ نخواهد شد و در قسمت پرداخت معاشات معلمین این کمیته همکاری می کنیم.

اسلام جار با بیان اینکه؛ باید ملت را به سمت با سوادی سوق دهیم، از اطلاعات و فرهنگ، حج و اوقاف و رسانه ها خواست که در ارتباط به اهمیت سواد برای مردم صحبت نمایند.

هدف از ایجاد این کمیته که با هماهنگی آمریت سواد آموزی ولایت هرات دایر گردیده، تقویت پروسه سواد آموزی و امحای بیسوادی عنوان شده است.

این در حالی است که دروازه های مکاتب کشور هنوز به روی دختران صنف هفتم تا دوازدهم بسته هست. هرچند مدتی قبل وزارت معارف از تعیین یک کمیته از علمای کرام در مورد چگونگی گشایش مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم خبر داده بود، اما هنوز از فعالیت و تصمیم این کمیته خبری منتشر نشده است.

برچسب ها: هرات ، سوادآموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار