حامیان آرمان فلسطین در نیویورک، به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد روز نکبت به خیابان‌های بروکلین آمدند.

هزاران معترض که متشکل از فلسطینیان، یهودیان ضد صهیونیست و سایر متحدان آرمان فلسطین بودند در محله بروکلین نیویورک جمع شدند و روز نکبت را محکوم و همچنین یاد شیرین ابوعاقله، گزارشگر شهید شبکه الجزیره را گرامی داشتند.

به گزارش شهاب، این تظاهرات برای افزایش آگاهی در مورد پاکسازی قومیتی صدهاهزار فلسطینی به دست شبه نظامیان صهیونیست صورت گرفته است.

۷۴ سال از روز نکبت می‌گذرد. در این روز، نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی دست کم ۷۵۰ هزار فلسطینی را از خانه‌ها و سرزمین‌های خود بیرون رانده و ۷۸ درصد از خاک فلسطین را به تصرف خود درآوردند. ۲۲ باقی مانده نیز به دو قسمت تقسیم شد: کرانه باختری اشغالی و نوار غزه.

شیرین ابوعاقله، گزارشگر شبکه الجزیره بود که چهارشنبه هفته گذشته حین تهیه گزارش از یورش نظامیان اشغالگر، به ضرب گلوله نیرو‌های صهیونیست جان خود را از دست داد. کشته شدن او آن هم در حالی که  جلیقه خبرنگاری به تن داشت، واکنش‌های بسیاری را در سطح جهان برانگیخت. تشییع جنازه این خبرنگار نیز با یورش نظامیان اشغالگر همراه بود. این یورش در حدی بود که افراد حامل تابوت تعادل خود را از دست دادند. بسیاری از کشور‌ها از جمله آلمان، اسپانیا، پاکستان و قطر تا کنون درخواست بررسی این جنایت را داده اند.

تظاهرات مردم

تظاهرات روز نکبت

روز نکبت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار