محمد مخبر گفت: دولت در تلاش است تا با فراهم کردن تمهیدات لازم هیچ هزینه اضافه ای به اکثریت مردم تحمیل نشود.

معاون اول رئیس جمهور در بازدید از بازار مواد پروتئینی و میدان میوه و تره بار شهرستان اسلامشهر گفـت: یارانه ای که به بخش زیادی از مردم داده شده، بیشتر از هزینه جدید خانوار است اما دولت در تلاش است تا با فراهم کردن تمهیدات لازم هیچ هزینه اضافه ای به اکثریت مردم تحمیل نشود.

به گفته مخبر برای تامین کالاهای اساسی مردم مشکلی وجود ندارد اما تغییر قیمت ها باعث شده که تقدم و تأخر در توزیع کالاهای بوجود آید که ظرف روزهای آینده به نقطه مطلوب خواهیم رسید.

دولت به دنبال این است تا با اجرای طرح اصلاح نظام اقتصادی و مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها بتواند گام مهمی در کاهش مشکلات اقتصادی نیز بردارد.

دولت سیزدهم معتقد است روش تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی  درست نبوده و یارانه ناشی از آن به سر سفره مردم نیامده که در این زمینه با اجرای طرحی اقدام به هوشمندسازی یارانه های پنهانی مثل ارز ترجیحی تخصیص داده شده به کالاهای اساسی کرده است.

این اقدام در راستای قانون مجلس است که دولت را موظف کرده بود با مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، این منابع را از طبقات پردرآمد و ثروتمند جامعه به دلیل مصرف بیشتر گرفته و به به دست دهک های پایین و طبقات ضعیف جامعه برساند.

این مصوبه مجلس به شرطی است که دولت با روش‌هایی مثل واریز یارانه نقدی و در اختیار گذاشتن کالابرگ الکترونیکی اثرات این تغییر را جبران کند.

دولت اعلام کرده با این اصلاح اقتصادی اقلامی مثل  نان، دارو و بنزین گران نمی‌شود و برای سه دهک اول، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های بعدی ۳۰۰ هزار تومان کمک معیشتی نقدی پرداخت می‌کند.

سامانه www.hemayat.mcls.gov.ir برای افرادی است که به دهک بندیشان اعتراض دارند، فرصت مجدد بررسی داده است.


بیشتر بخوانید:


علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اعلام کرده مردمی‌سازی یارانه‌ها قدرت خرید همه دهک‌ها را افزایش داده به طوریکه  سه دهک اول (اقشار با کم‌ترین درآمد) به طور میانگین ۸۰۴ هزار تومان افزایش قدرت خرید داشته‌اند.

بدین ترتیب دهک اول تا نهم به ترتیب ۹۲۳ هزار تومان، ۷۸۳ هزار تومان، ۷۰۶ هزار تومان، ۲۹۱ هزار تومان، ۲۳۶ هزار تومان، ۲۳۴ هزار تومان، ۱۵۰ هزار تومان، ۷۱ هزار تومان و ۱۸ هزار تومان افزایش قدرت خرید پیدا کرده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار با تاکید بر اینکه فراوانی کالا باید به نحوی باشد که اقلام و کالاهای اساسی به سهولت در اختیار مردم قرار گیرد گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، تامین و توزیع کالا را علاوه بر فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، در خرده فروشی ها و فروشگاه‌ها با جدیت در دستور کار خود قرار دهند و نظارت ها باید به شکل محسوس انجام شود تا حضور دولت در بازار احساس شود و مردم نسبت به نظارت بر بازار اطمینان پیدا کنند.

 محمد مخبر دستور داد تا تقویت سامانه پاسخگویی۱۲۴ وزارت صمت با سرعت هر چه بیشتر برای رسیدگی به موارد گرانفروشی و تخلفات صورت گرفته انجام شود.

بر اساس اطلاعیه شماره دو ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، افزایش قیمت کالا‌ها بدون طی فرآیند قانونی ممنوع است و همچنانکه در اطلاعیه شماره یک این ستاد تأکید شد، سازمان‌های تعزیرات و حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مکلف به رصد مستمر بازار و برخورد با هرگونه تخلف هستند و افراد در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه‌های ارتباطات مردمی (شماره‌های ۱۲۴ و ۱۳۵) به نهاد‌های مذکور اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
افزایش حقوق ده درصد تورم هزار درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
توهم زدي آقاي مخبر !!!! كجا اين يارانه اي كه واريز كرديد از هزينه هاي خانوارها بيشتر است؟؟؟ چهار تا قلم كالا رو مقايسه مي كنيد و فكر مي كنيد مردم درك و فهم ندارند؟؟؟؟ چرا در مورد مشتقات اين كالاها حرفي نمي نزنيد؟؟؟؟ قيمت نان صنعتي، كيك، شيريني و ... كه وابسته به شير، تخم مرغ و روغن مي باشد رو چرا به زبان نمياريد؟؟؟؟ قيمت ساير لبنيات مثل ماست، پنير، دوغ، خامه، بستني و ... كه از شير تهيه مي شود را مقايسه نمي كنيد؟؟؟؟؟
اگر خيري به مردم نمي رسانيد لطف به شعور مردم هم توهين نكنيد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرهادی
۰۸:۴۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب آقای مخبر خیلی به شما و تیمتان امید داشتیم اما به ناامیدی کامل رسیدیم یعنی شما نمیدانید که یارانه حاملهای انرژی و معیشتی روحانی را با هم ادغام کردید و 200 هزارتومان افزایش داشته تازه ابتدای راه هستیم رب گوجه شده 50 هزارتومان -شکر کیلویی 25هزارتومان و .... شما فکر میکنید با آزاد سازی قیمت نهاده دامی فقط مرغ گران میشود گوشت قرمز و فرآوردههای آن ،ماهی پرورشی و ...همه اینها تحت تاثیر افزایش قیمت نهاده ها قرارگرفته و افزایش قیمت خواهند داشت اگر سرکوب قیمت هم بشوند و یا بر اثر کاهش قدرت خرید مردم تولیداتشان فروش نرود ورشکست خواهند شد نمیشود قدرت خرید مردم به ریال باشد و هزینه تولید در کشور و هزینه زندگی مردم با دلار محاسبه شود مگر شما نفت که جز انفال حساب میشود بشکه ای 100 دلار نمیفروشید قسمتی از افزایش قیمت آن را صرف مردم بکنید این یارانه شما شبیه گول زدن بچه با آدامس است شما برای سه سال دیگر رای نمیخواهید دوست عزیز لطفا اگر مسلمان هستیداین متن را به آقای مخبر برسانید چون من صادقانه ایشان را دوست داشتم و از یاران رهبری میدانستم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
نظری
۰۸:۲۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام لطفا به آقای مخبر بفرمائید یک آمار ساده از تعداد نفراتی که یارانه به حسابشان واریز شده بگیرند چرا میگویند تا دهک نه و تعدادشان هم هفتاد میلیون ما که در جامعه هستیم تقریبا همه افراد دهک شش به بالا قطع شده و جالبه از سایت حمایت دهک بندی را هم حذف کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط یک حلب روغن 400 هزار تومان است شما کجا زندگی می کنی؟ سر کوچه ی احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
جون خودت راس میگی پس اندازم بکنیم برو بابا پول ۲ کیلو روغن دادین هزار درصد گرون کردین افتخارم میکنید ک ب مردم یارانه دادیم...گداتر شدیم گدا بفهم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
ازکرامات شیخ ما این است، عسل را خورد وگفت شیرین است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
از نجابت ملت ایران سواستفاده نکنید
این حساب وکتابها کدام کارشناس بی وسوادی کرده که یارانه از هزینه خانوار بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلخوش نباشید به این مقدار!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
هههه خیلی باحال بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا تا چند ماه کفاف دخل و خرج رو میخواد بده معلوم نیست اجناسی که سوبسیدی نداشتن چرا میبرن بالا مثل قارچ روغن زیتون گردو وو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
روحت شاد رجایی عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دست از هذیون گویی بردارید آنقدر دروغ گفتید که خودتونم باور کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
دعا میکنم که شما مسئولین با تک تک اعضای خانوادتون به روزگاری بشینید که بدتر ازمردم عادی مملکت بشید و هی بزنید سرتون که چرا مردم درک نکردید که حالا روزگارتون بدتر شده و اه و نفرین این مردم مطلوم گرفتتون.ایشالله برسه اون روز و ماها ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر همه قیمت ها از اینی که هست بیشتر بشه چی؟ آیا کفاف می دهد؟
Iran (Islamic Republic of)
finish
۱۱:۳۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
پایان نزدیک است ...
Iran (Islamic Republic of)
رضا شرفی
۱۱:۰۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
اول اینکه در مورد مبلغ یارانه: یارانه پرداختی شما 300 هزار نیست بلکه 200 هزار تومان که 100 هزار بابت آزاد سازی بنزین و اب و برق و گاز بود.دوما شما فقط می گید 4 قلم ولی همون 4 قلم که می فرمایید بنیان کارخانه های مواد غذایی و با گرون شدنش همه مواد غذایی گرون شدن. سوما همین مبلغ پرداختی شما هم حتی گرونی لبنیات تامین نمی کنه و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای معاون !! ماهی چقدر حقوق و مزایا می گیرید ؟! قیمت منزل مسکونی(یا منزل های مسکونی!!) شما چقدر است ؟! چند تا خودرو دارید؟! قیمت خودروهای شما (بنام خودتان یا ؟) چقدر است؟ مستقلات و زمین و سهام و ... چطور ؟! - و با داشتن مدیران و مسئولینی مثل جنابعالی دیگه این مردم و انقلاب نیازی به دشمن ندارند،کاری را که آمریکا و اسرائیل طی چهل سال نتوانستند انجام بدهند امثال شما ظرف 24 ساعت انجام می دهید که آنهم دلسرد کردن ملت است. این طور با تکبر صحبت کردن شما هم چیزی نیست جز توهین به مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت. جواب اینا همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت درود وهزاران درود ب شما
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۰:۱۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه کسی که امثال شما را نشانده تا این حرفهای مفت بزنید و نظر بدبد. برای شماها همه چی مجانی هست. اگر مرد هستید با این حقوقها زندگی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
ای کاش حقوق مسئولین هم همین حقوق هایی بود که برای ما تعیین می کنند
Iran (Islamic Republic of)
بهروزقاسمی
۰۱:۰۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید. سوال من اینها که شما بااین پول میدن میگن کافی. بیا یه ماه بیاخانه مهمان بین میشه یانه؟خودت بذار جای ما. دوم شعار فرزند آوری میزنید. پوشک. شیرخشک.. . فکر کنید منمون میشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این دهک و صدک شما معلوم نیست معیارش چیست من یک معلم بازنشسته هستم دولت با پررویی اعلام می کند و پیامک می فرستد چون تو درامدت زیاد است یارانه به تو تعلق نمی گیرد آیا درآمد معلم واقعا دراین حداست که برایش یارانه تعلق نگیرد؟

یرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
از کی پرسیدین جواب میده خودتون می‌رید خرید ببینید اوضاع جامعه رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
معاون شما با حقوق خودت مقایسه میکنی الان یک روغن جامد ۵کیلویی حدود نیم میلیون تومان است شما
۴۰۰۰۰۰ هزار تومان درماه پرداخت میکنید بقیه اقلام که سر به فلک رسیده چی میشه
Germany
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام معاون اول رئیس جمهور حال شما خوب است
یکی از شهرهای دیگر ایران احتیاج به شهردار جدید دارد شما هم اگر فرزند دارید معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بدتر میشه اوضاع مطمئن باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینجا یک سوال مهم پیش می آید گیریم هرچی که شما می گویید راسته ارز 4200 فساد زا بود وباید اصلاح می شد حالا این سوال را جواب دهید یارانه نقدی حاصل از افزایش حاملهای انرژی چه ربطی به ارز 4200 داشت ویا کمک معیشتی پرداختی بابت افزایش قیمت بنزین سال 98 با ارز 4200 چه ارتباطی داشت که باهم ادغام شدندآیا دولت آب برق وگاز را با ارز 4200 وارد می کرد؟ ویا آیا بنزین با ارز 4200 وارد می شود؟وارتباط اینها با روغن ومرغ وتخم مرغ وگوشت ولبنیات چی هست؟آیا شما از سال 88 که اولین یارانه حاصل از افزایش حاملهای انرژی پرداخت شد قیمت این اقلام را ثابت نگه داشته اید؟شما باید اول مابه تفاوت افزایش قیمت حاملهای انرژی از سال 88 تا به امروز را به مردم پرداخت کنید وبعد ارز4200 که اول 1000 تومان بود وهرگز افزایش اون به 4200 به مردم پرداخت نشد را حذف ومابه تفاوت واریز می کردید وتنها ایت قسم از پرداخت نقدی که مربوط به ارز 4200 است را کالا برگ الکترونیکی می دادید نه همه پرداختی ها را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سیصد تومن یارانه هست روغن جامد نود تومنی شده چهارصد هزار تومن بقیه چیزها هم خدا کریمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقای مخبر از شما هم ممنونیم که دنبال کار ملت هستید

خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
این چند روز از افراد زیادی پرسیدم که مثل من یک کارمند و تنها حقوق بگیر خانواده و یارانه را قطع کردند . اینقدر دروغ نگین چرا میگین به 70 میلیون دادیم . همون یارانه 45 تومان ما رو قطع کردین و به این افراد 300 دادین.یک ریال دولت از خودش نداده . نگهدارید برا کشورهای دیگه .
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۱:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
همه چی آرومه من چقدر خوشبختم. وقتی قدر خوبان را ندانید . دچار افراد پلید می شوید که هر روز آرزوی مرگ دارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
خخخخخخخخخخخخ خوبان حتما منظورت روحانی هست خخخخ ،اشتباه مثبت دادم اه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
منظورشون از خوبان قبل انقلاب بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
هزار رحمت ب روحانی ک یشبه همچیز ۱۰۰۰ درصد گرون کرد انصافم یکم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودتون خرید
همه چیز گرون شده مثلاً شما نمیدونید
Iran (Islamic Republic of)
محمد گلکار خوزانی
۰۰:۲۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
جناب آقای مخبر
معاونت اول رئیس جمهوری اسلامی ایران
باسلام
مثلا به یک خانواده 5 نفره دومیلیون تومان اگر پرداخت شد که هنوز هم برای اکثرا افراد پرداخت نشده است بیش از هزینه یک خانواده است!!!!!!!!
مگر مردم باید نان خالی یا نان با اشکنه بخورند.!!!!!!
جنابعالی با چه معیاری چنین اعلام میکنید !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چجوری حساب کردی جناب باکدوم حساب و کتاب با کدوم منطق میگی بیشترم هست، اگه نفری یه تومن هم بدید باز جبران این گرونی ها نمیشه چرا دورغ میگید آخه چرا تو تلوزیون و رادیو همچی گل و بلبله ولی کف جامعه یه چیز دیگه می بینیم شاید مسؤلین تو سوسیس و سوئد زندگی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
فرمولش رو به مردم بگید ببینیم چطور حساب کردید..‌قضیه ارز ۴۲۰۰بود معلوم نشد از کجا این عدد رو اوردن حالا این ۳۰۰تومان رو از کجا اوردن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ملت اگه ده میلیونم بهشون بدی بازم از گرون شدن جنسا شاکی میشن
-
عباس گودرزی
۰۸:۳۸ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام می دانی چرا ؟ چون الفبای اقتصاد را نمی دانند . در علم اقتصاد می گوییم تزریق نقدینگی باعث تورم می شود ، تورم قدرت خرید را کاهش می دهد و رکود ایجاد می کند ، رکود باعث کاهش اشتغال و کاهش اشتغال فقر می آورد . حال متوجه شدی که چرا اگر 10 میلیون هم یارانه بدهند کار غلطی است ؟ لذا باید با کارت درمان رایگان ، کارت سفر رایگان ، سرمایه گذاری در بخش تولیدات و... رفاه مردم را فراهم کنند و تزریق نقدینگی را قطع نمایند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاسه لیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته با قیمتای فعلی
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۸:۴۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخه چرا خر حسابمون میکنی یعنی نمیدونی وقتی کالای اساسی و مواد اولیه اجناس گران میشه همه چی گران میشود . یعنی نمیفهمی هر چی که روغن و آرد و تخم مرغ و مرغ در آن استفاده میشده الان چند برابر میشه > اینقدر نفهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
میدونه خودشو ب نفهمی زده بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
این دروغی که گفتی راسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار