رئیس پلیس فتا استان قزوین از دستگیری عامل مزاحمت و تهدید دانش آموز قزوینی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهودی، رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده مزاحمت و تهدید دانش آموز قزوینی در فضای مجازی به پلیس فتا، بلافاصله کارگروه ویژه‌ای در این خصوص تشکیل و شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان مزاحمت در دستور کار آن‌ها قرار گرفت.

در بررسی‌های ماموران مشخص شد، متهم از طریق یکی از پیام رسان‌های فضای مجازی اقدام به تهدید و ایجاد مزاحمت برای شاکی کرده که با توجه به آگاهی مسئولان مدرسه و ادامه دار شدن تهدیدات موشوع از طریق مبادی قانونی پیگیری و به پلیس فتا ارجاع شده بود.

کارشناسان پلیس فتا با اقدامات اطلاعاتی و استفاده از شگرد‌های پلیسی متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کردند.

سرهنگ فرهودی ضمن قدردانی از مسئولان مدرسه برای ورود به موقع به موضوع مورد شکایت و پیگیری مناسب قضایی در این باره تأکید کرد: یکی از دلائل مشکلات به وجود آمده برای کاربران فضای مجازی به ویژه کودکان و نوجوانان عدم آگاهی لازم آن‌ها از مضرات این فضا و عدم نظارت کافی والدین در این خصوص است.

کارشناسان پلیس فتا با تمام توان آماده برخورد با جرایم سایبری بوده و شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه مشکل مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.