مهم‌ترین حوادث قزوین امروز دوشنبه بیست و دوم فروردین ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان گفت: در ایام نوروز در حوزه درون شهری کاهش ۱۰۰ درصدی آمار تصادفات فوتی و همچنین کاهش ۱۵ درصدی در تصادفات جرحی و ۱۷ درصدی در تعداد مجروحین، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان به ثبت رسیده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه با ثبت تعداد ۴۸۶ فقره تصادف از ابتدای سال با ۱۲ درصد افزایش در این خصوص مواجه بوده ایم، افزود: برابر آمار بدست آمده سهم استان قزوین از تصادفات کشور با دارا بودن ۶ هزار و ۶۷۵ کیلومتر معادل ۶/۳ درصد از کل راه‌های کشور، حدود ۸/۲ درصد است.

آمار تردد‌های انجام از محور‌های مواصلاتی استان، با ثبت تعداد قابل توجه، ۲۰ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۳۲۶ خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳/۱۱ درصد افزایش داشته، که خوشبختانه علیرغم افزایش ۹۸/۷۴ درصدی در تصادفات جاده ای، میزان فوتی‌ها با ۷۵ درصد کاهش روبه رو بوده است.

آمار تصادفات جرحی با ۷۲/۹۲ درصد و تصادفات خسارتی با ۱۲۶/۴۷ درصد افزایش رو به رو بوده، که در تعداد مجروحان هم آمار، ۳۸/۶۷ درصد افزایش ثبت شده است.

در بحث اعمال قانون با ۲۴۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، ۹۴ دستگاه خودرو به علت تخلفات حادثه‌ساز روانه پارکینگ شده و میزان برخورد با رانندگان متخلف ۳۱ درصد رشد داشته، که در مجموع افزایش ۴۸/۶ درصدی اعمال قانون برای رانندگان متخلف به علت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قزوین در حوزه عملکرد پلیس فتا گفت: با تکیه بر دانش و تلاش مجدانه کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا ۱۰۰ درصد پرونده‌های سایبری که به این یگان تخصصی ارجاع شده مورد رسیدگی و پیگیری ماموران قرار گرفته و ۷ نفر در این خصوص به مرجع قضایی معرفی شدند.

سردار"ابراهیمی"با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت اینترنتی و مزاحمت اینترنتی به ترتیب بیشترین تعداد پرونده‌های واصله را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: با عنایت به گستردگی فضای سایبری و همچنین رشد استفاده از این فضا بین افراد و فعالیت روزمره کاربران در شبکه‌های اجتماعی با ۳۶ درصد افزایش جرایم سایبری در استان نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.

فرمانده ارشد انتظامی استان قزوین خاطر نشان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی ضمن رسیدگی به ۷۴ پرونده اقتصادی و قاچاق، به ارزش ۱۱۴ میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریال در استان، ۲۳ دستگاه خودرو سواری، ۴ دستگاه خودرو شوتی، ۱۸ دستگاه کامیونت حامل بیش از ۲۴ هزار کیلو مرغ زنده را توقیف و ۷۴ نفر که مرتبط با جرائم اقتصادی بودند را دستگیر کردند.

سردار "علی ابراهیمی" فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف ۶۳۲ هزار و ۵۹۷ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز در ایام پایانی سال بیان داشت: در حوزه کشف پرونده‌های سرقت، ۱۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ایام نوروز به ثبت رسیده است.

برگزاری جلسه ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان قزوین با مردم در سامانه ۱۹۷

در راستای رسیدگی به مشکل شهروندان، ملاقات مردمی فرمانده انتظامی استان قزوین در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ برگزار خواهد شد.

این ملاقات مردمی از ساعت ۱۰ روز سه شنبه بیست و سوم فروردین ماه سال جاری در محل دفتر نظارت همگانی واقع در بلوار باهنر تقاطع عدلیه دفتر نظارت همگانی (۱۹۷) به صورت حضوری و تلفنی برگزار خواهد شد و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک از سوی مراجعه کنندگان الزامی است.

دفتر نظارت همگانی از طریق تلفن ۱۹۷ و یا مراجعه حضوری شهروندان، همواره آماده دریافت هرگونه انتقاد، پیشنهاد و تقدیر آنان از عملکرد پلیس استان می‌باشد.

کشف ۱۹ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی

سرهنگفرهاد علی بیگی رئیس پلیس مبارزه مواد مخدر استان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات اطلاعات و فنی از فعالیت یکی از قاچاقچیان مواد مخدر در استان"تهران" مطلع شدند.

با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان "تهران" ۲ اکیپ از ماموران با اخذ دستور قضایی به محل اعزام شده و در بازرسی از آن ۱۳ کیلو گرم تریاک کشف کردند.

ماموران در اقدامی دیگر یکی دیگر از قاچاقچیان مواد مخدر را در استان البرز شناسایی و با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان وی را دستگیر و ۶ کیلو گرم تریاک از مخفیگاه او کشف کردند.

سرهنگ علی بیگی با اشاره به اینکه در این عملیات‌ها ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ برای پلیس هیچ حد و مرزی نداشته و با هماهنگی لازم قضایی، قاچاقچیان مواد مخدر هیچ نقطه امنی در کشور نخواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار