فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در هفته ناجا ۳۰۰ عنوان برنامه در استان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  سردار ابراهیمی، فرمانده انتظامی استان قزوین در نشست خبری هفته ناجا گفت: امسال هفته ناجا به دلیل همزمانی با ایام رحلت رسول اکرم (ص) از ۱۷ تا ۲۳ مهر برگزار خواهد شد.

سردار ابراهیمی خاطرنشان کرد: شعار امسال هفته ناجا، پلیس هوشمند و امنیت پایدار است و بالغ بر ۳۰۰ برنامه در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی افزود: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با علما، خانواده شهدا، قدردانی از خانواده کارکنان انتظامی استان، تجلیل از مدافعان سلامت، تجلیل از حافظان نظم و امنیت، نشست تخصصی با دانشجویان و فرهنگیان، تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، رزمایش موتورسواران قانونمند با اهدای کلاه ایمنی و اجرای برنامه‌هایی در حوزه مواد مخدر و مسابقات ورزشی از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه، رویکرد پلیس هوشمند، حفظ سرمایه‌های اجتماعی است، تصریح کرد: مردم، سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و امنیت مردم باید بیش از بیش مهیا شود.

وی افزود: با کمک مردم و با تکیه بر دو رویکرد اصلی اقتدار و مهربانی، برای تحقق امنیت کشور تلاش می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: همواره دقت و سرعت عمل را به مأموران نیروی انتظامی گوشزد می‌کنیم تا بتوانیم بهترین خدمات پلیسی را به مردم ارائه کنیم.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه در کنار هوشمندسازی، چابک سازی و راه اندازی سیستم‌های دقیق نیز در دستور کار فرماندهی انتظامی استان قرار گرفته است، گفت: برای مقابله با قاچاق، سیستمی طراحی شده تا مسیر بارگیری نوع خودرو، مالک خودرو و نوع کالا در آن ثبت شود تا فرماندهان پلیس بتوانند در کمترین زمان ممکن، بهترین تصمیم را بگیرند.

سردار ابراهیمی با اشاره به طرح‌های پلیس استان گفت: ۳۶ طرح ضربتی اجرا و در این رابطه بیش از ۴۰۰ سارق دستگیر و ۸۵۴ فقره اموال سرقتی به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد تومان کشف شده است.

وی افزود: بیش از ۴۰۰ قاچاقچی هم در ۶ ماهه نخست امسال دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: ۲ هزار و ۸۶۶ معتاد متجاهر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه امسال سرقت‌های مهم ۵ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ فقره سرقت مغازه در استان به ثبت رسید و ۴۷ مورد، اموال سرقتی مغازه‌ها کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه سرقت خودرو ۲۳ درصد افزایش یافته است، گفت: رعایت نکردن دستورالعمل‌های ایمنی از سوی مردم، عامل اصلی افزایش سرقت خودرو در استان قزوین است.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه سال گذشته ۳ تن و سیصد کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان قزوین کشف شده است، افزود: در ۶ ماهه نخست امسال حدود ۲ تن و سیصد کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است.

وی افزود: استان قزوین در موضوع امنیت سی و دومین استان و در موضوع سرقت هم بیست و ششمین استان کشور است.

فرمانده انتظامی استان قزوین به جرائم مالی هم اشاره کرد و گفت: در بحث جرایم مالی، استان قزوین در جایگاه پنجم کشوری قرار دارد.

وی افزود: استان قزوین در موضوع جعل اسناد، در رتبه هشتم کشوری قرار دارد.

سردار ابراهیمی تصریح کرد: در حوزه پلیس فتا نیز بیش از ۷۵۰ پرونده کشف و به قوه قضائیه ارسال شده که مهمترین آن‌ها کلاهبرداری، نشر اکاذیب و برداشت از حساب‌های بانکی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.