دبیر شورای آرد و نان کرمانشاه از نبود افزایش قیمت نان در کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.

محمدرضا عباسی گفت : دولت تا پایان امسال قیمت نان را افزایش نمی‌دهد و نان با قیمتی که مصوب بوده و تا الان به فروش می‌رسیده عرضه خواهد شد.

به گفته دبیر شورای آرد و نان کرمانشاه تفاوت قیمت آرد در کشور نسبت به کشور‌های همسایه زیاد است و در حال حاضر دولت آرد یک و ۲ را به نانوایی با قیمت کیسه‌ای ۳۸ هزار تومان داده که در کشور همسایه همین آرد بیشتر از ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد و باید نظارت بر توزیع آرد دقیق باشد.

در خصوص ماکارونی و نان باگت که به خاطر اختلاف قیمت به شکل قاچاق به کشور‌های همسایه برده می‌شد دولت تصمیم گرفت که آرد مربوط به صنف و صنعت را به قیمت واقعی برساند.

قیمت گندم کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده در حالی که آردی که به نانوایی داده می‌شود هر کیلو زیر هزار تومان است که این مسئله به خاطر رفاه مردم بوده، اما موجب سو استفاده برخی شده است.

در کرمانشاه حدود یک هزار و در استان کرمانشاه بیش از ۲ هزار نانوایی وجود دارد که برای نظارت به همه آن‌ها نیاز به همکاری مردم است و از مردم درخواست می‌شود در هر نانوایی که تخلف تعطیلی، نبود رعایت بهداشت در نانوایی، چانه‌های کوچک‌تر از میزان استاندارد نان و ساعت کاری کمتر از هشت ساعت مشاهده شد برای برخورد با متخلفین گزارش دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.