استاندار کرمانشاه توسعه امروز کشور را در گرو عملکرد معلمین دانست.

بهمن امیری مقدم در آیین تجلیل از معلمین سرآمد استان کرمانشاه گفت: شغل معلمی جزو شریف‌ترین و پرمسئولیت‌ترین مشاغل است، چون جایگاه معلمی جایگاه انسان سازی است. فرآیند جذب معلم‌ها باید بگونه‌ای باشد که هر کسی نتواند معلم شود، چون معلمی شغل نان درآوری نیست، هرچند باید به معیشت معلم‌ها توجه شود، اما باید افرادی به عنوان معلم انتخاب شوند که عشق تعلیم و تربیت داشته باشند.

 اقتدار امروز کشور ثمره تلاش معلمین است، اگر اقتدار داریم، این اقتدار در سایه تلاش‌های فرزندان ایران اسلامی که روزگاری سرکلاس درس معلم‌ها مشق کرده‌اند، بدست آمده است. امثال حاج قاسم سلیمانی که توانسته در دنیا تاثیرگذار باشد، دست پرورده معلم‌ها هستند.

امیری مقدم گفت: می‌دانیم معلم‌ها مشکلاتی دارند و آن مشکلات را تحمل می‌کنند، اما در حد توان خود در استان پیگیر حل مشکلات معلم‌ها هستیم. حضور مدیران و مسئولان در کلاس‌های درس به دانش آموزان برای درس خواندن انگیزه می‌دهد.

به گفته امیری مقدم، باید قبول کنیم که در دوران کرونا لطمه زیادی در حوزه آموزش چه در حوزه مدارس و چه در حوزه آموزش عالی دیده ایم و عقب افتادگی‌هایی در هر دو بخش داریم که باید جبران شود. معلم‌ها برای جبران عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان تلاش کرده و این عقب افتادگی‌ها را با بالا بردن کیفیت آموزش جبران کنند.

باید معلمین خلاق که روش تدریس خود را تغییر داده و درس را شیرین می‌کنند، حمایت شوند. معلم‌ها باید نکات دینی و اخلاقی را در کلاس درس متذکر شوند، معلم‌ها در کلاس‌های درس آموزش رفتار‌های اجتماعی مثل نشست و برخاست و نحوه معاشرت را به دانش آموزان یاد بدهند. معلم‌ها باید روحیه جست و جو گری و مطالبه گری را نیز در جامعه ترویج کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.