معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در زمینه سرانه مطالعه از رتبه و جایگاه چندان مناسبی در کشور برخوردار نیست.

جلسه انجمن کتابخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

یاسر رحیمیان در این نشست تعداد کتابخانه های استان را ۶۵  باب اعلام کرد و گفت: پارسال حدود ۳۰ هزار تن در کتابخانه‌های استان نام نویسی کردند و طی این مدت بیش از ۳هزار و ۵۰۰ فعالیت فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شد. 

او با اشاره به اینکه پارسال جشنواره رضوی با تعداد سیزده هزار شرکت کننده در استان برگزار شد می گوید: پارسال ۲ باب کتابخانه در دهدشت و دوگنبدان افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های استان از برگزاری مسابقه اخلاق اجتماعی و صحیفه سجادیه خبر داد و گفت: این مسابقه اول خرداد ماه امسال برگزار می شود و شرکت برای عموم در این مسابقه آزاد است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سرانه مطالعه از رتبه و جایگاه چندان مناسبی در کشور برخوردار نیست، می گوید: باید سازوکاری اندیشید تا ترویج فرهنگ کتابخوانی در این استان از خانواده ها آغاز و به مدارس و جامعه تعمیم داده شود. 

سید جواد هاشمی مهر گفت: باید کتابداران و فعالان حوزه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد که برای توسعه فرهنگ کتابخوانی تلاش می کنند، مورد حمایت جدی تر قرار گیرند.

او می گوید: پویش‌ های مردمی می تواند یکی از راهکارهای مناسب برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در کهگیلویه و بویراحمد باشد. 

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با دانشگاه ها و مدارس این استان تعامل بیشتری داشته باشد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.