مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یک هزار و ۲۷۴ کمباین مهاجر در سه گلوگاه خوزستان ضدعفونی شدند.

محسن حسنی گفت: یکی از راه‌های مهم مبارزه با عوامل خسارت زا پیشگیری از ورود آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز قرنطینه‌ای به خوزستان است و با توجه به اینکه سالانه حدود دو هزار کمباین در فصل برداشت غلات و کلزا از استان‌های مختلف و به ویژه استان فارس به خوزستان وارد می‌شود ممکن است، عوامل خسارت‌زایی که در استان وجود ندارد مانند سیاهک هندی، سیاهک پاکوتاه، گل جالیز و ... منتقل شود.

به گفته او همه ساله در ابتدای فصل برداشت محصول، در ورودی‌های استان، پست قرنطینه ضدعفونی کمباین برقرار شده و کمباین‌های مهاجر ضدعفونی می‌شوند. ضدعفونی کمباین‌های مهاجر در گلوگاه‌های خوزستان

  مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان می گوید: ماموران اجرایی و دستگاه‌های سمپاش در سه گلوگاه ورودی خوزستان مستقر شدند و تاکنون در شهرستان‌های بهبهان (ایستگاه زیتون و خیرآباد)، هندیجان، و اندیمشک یک هزار و ۲۷۴ کمباین مهاجر ضدعفونی شده‌اند.

۲۹۰ کمباین در ایستگاه زیدون، ۵۵۵ کمباین در ایستگاه خیرآباد،۱۷۶ دستگاه در ایستگاه هندیجان و ۲۵۳ دستگاه در گلوگاه اندیمشک با نظارت ماموران حفظ نباتات مستقر در گلوگاه‌ها ضدعفونی شده و برچسب ضدعفونی روی آن‌ها الحاق شده است؛ همچنین کمباین‌های ورودی به شهرستان‌ها توسط ماموران حفظ نباتات بررسی و از ضدعفونی شدن آن‌ها اطمینان حاصل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.