راهپیمایی ۱۳ کیلومتری اربعین روز یکشنبه با حضور حدود ۱۰۰ هزار عزادار حسینی در دزفول برگزار شد.

گرمای شدید هوا هم نتوانست از خیل مشتاقان و ارادتمندان عزاداری جاماندگان اربعین حسینی در دزفول بکاهد و این مراسم باشکوه‌تر از سال های گذشته برگزار شد.

جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر از عزاداران اربعین حسینی روز یکشنبه از آستان متبرک سبزقبا(ع) تا بقعه محمد ابن جعفر طیار (ع) شهرستان دزفول راهپیمایی و عزاداری کردند.

پیاده روی بزرگ عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) صبح امروز یکشنبه از حرم حضرت سبزقبا(ع) آغاز شد و پس از طی مسافت ۱۳ کیلومتری به پایان رسید.

در طول مسیر مواکبی برای خدمت رسانی و توزیع نذری به عزاداران اربعین حسینی برپا و تیم های عملیاتی سازمان آتش نشانی و امدادی راهپیمایی حرم تا حرم دزفول را پشتیبانی کردند.

جاماندگان اربعین حسینی در دزفول با طی کردن مسیر حرم حضرت سبزقبا (ع) تا بقعه محمد ابن جعفر(ع) به عزاداری پرداختند و جلوه ای کربلایی را ثبت کردند.

تعدادی اتوبوس و تاکسی برای بازگرداندن عزاداران حسینی از بقعه محمد ابن جعفر(ع) تا دزفول تدارک دیده شده بود که پاسخگوی حجم عظیم عزاداران نبودند و تعداد زیادی با پای پیاده مسیر برگشت تا دزفول را طی کردند.

گروه های مردمی، هیات ها، مساجد و برخی دستگاه‌های دزفول و بخش مرکزی در حاشیه این مراسم اقدام به برپایی موکب و پذیرایی از عزاداران اربعین حسینی کردند که خدمت خالصانه آنها به عزاداران حسینی حال و هوای مشایه را در این شهر ایجاد کرد.

علاوه بر این پیاده روی، مراسم مشابهی در بخش‌های تابعه دزفول شامل بخش چغامیش، سردشت و شهیون همزمان با اربعین حسینی در این شهرستان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.