ناتوانی فیسبوک در مدیریت داده‌های کاربران

سند فاش شده‌ای نشان می‌دهد که فیسبوک بینش کمی در مورد نحوه مدیریت داده‌های کاربر دارد.

طبق اطلاعات حاصل از یک گزارش فاش شده، فیسبوک ظاهراً نمی‌تواند بسیاری از داده‌های شخصی که از کاربران در اختیار دارد، از جمله اینکه برای چه چیزی استفاده می‌شود و در کجا قرار دارد، را به خوبی مدیریت کند.

در بخش دیگری از این گزارش لو رفته، مهندسان حریم خصوصی در تیم تبلیغات و محصولات تجاری فیسبوک در گزارشی که برای مدیران نگاشته شده بود اظهار داشتند که تخمین زده می‌شود ۱.۹ میلیارد کاربر از خدمات متا استفاده می‌کنند، اما اطلاعات شخصی کاربران بخش تاریک این پلتفرم است.

مهندسان فیسبوک در بخش دیگری از این گزارش، هشدار دادند که فیسبوک در قول دادن به کشور‌ها در مورد نحوه برخورد با داده‌های شهروندان با مشکل مواجه خواهد شد.

"ما در مورد نحوه استفاده سیستم‌هایمان از داده‌ها، کنترل کافی را نداریم و بنابراین نمی‌توانیم با اطمینان، تغییرات سیاستی کنترل‌شده یا تعهدات خارجی را ایجاد و اعمال کنیم. "

فیسبوک

در این گزارش آمده است که به نظر می‌رسد مانع اصلی فیسبوک برای ردیابی کامل داده‌های کاربران، سیستم‌های "شکل گرفته" این شرکت باشد. به عبارت دیگر، سیستم‌های داده این شرکت دارای "مرز‌های باز" هستند و داده‌های کاربر شخص اول، داده‌های کاربر شخص ثالث و داده‌های حساس را با هم ترکیب می‌کنند.


بیشتر بخوانید


 

برچسب ها: فیس بوک ، حریم خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار