تلاش متا برای جبران ضرر مالی سه ماهه اول سال

سرمایه گذاران متا در تلاش هستند تا ضررهای مالی خود را برطرف کنند.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک هشدار داده بود که دستورالعمل‌های جدید حریم خصوصی اپل ممکن است باعث فروش ناخالص ۱۰ میلیارد دلاری  متا شود.  به همین علت  مدیران این شرکت  پس از ضررهای فراوان درصدد برآمدند تا برخی از قوانین خود در زمینه تبلیغات سازمانی را تغییر دهند.

به گزارش سایت  گاردین، یکی از این تغییرات، تاکید قابل توجه بر Reels است، محتوای ویدئویی کوتاه‌ که برای  کسب درآمد تلاش کرده است.  مدیر مالی متا، دیوید وهنر، در بیانیه‌ای گفت: ما انتظار داریم که کسب در آمد از طریق  رقابت افراد با یکدیگر  و تغییر تعامل در برنامه‌ها به سمت سطوح ویدئویی مانند Reels که با نرخ‌های پایین‌تری نسبت به Feed و Stories است، ادامه داشته باشد.

براساس گزارش‌ها، این تغییر متا نشان‌دهنده تلاشی برای حفظ مشتریان جوان‌تر است. یک عامل کلیدی برای ارتقاء جمعیتی که فیسبوک و اینستاگرام را به‌طور انبوهی ترک کردند. این گروه سنی ۹۷ درصد از درآمد متا را ارائه می‌دهند، مدارک افشا شده توسط افشاگر شرکتی فرانسیس هاوگن ثابت شده است، اما به رقبایی مانند TikTok کشیده می‌شود.

شرکت متا

در همین حال، پلتفرم دیجیتالی این شرکت، متاورس، در حال جذب مقادیر عظیمی از بودجه شرکت‌های اصلی شبیه فیسبوک و اینستاگرام است. متا در سال گذشته، ۱۰ میلیارد دلار سرمایه به این پلتفرم اختصاص داده و به آن پرداخت کرد. راج شاه،  اظهار داشت که کسب درآمد موفقیت آمیز معمولاً به تعداد زیادی مشتری نیاز دارد. برای مثال فیسبوک تقریباً ۳ میلیارد مشتری دارد. اما مدل Metaverse آن Horizon World در حال حاضر تنها ۳۰۰۰۰ دستگاه در سراسر جهان دارد.

به گفته مارتین گارنر، مدیر عامل آژانس تحلیل بازار CCS Insight، تعداد کاربران به احتمال زیاد توسط ممنوعیت کالا‌های متا در روسیه، جایی که میزبان صد‌ها هزار مشتری بود - در بحبوحه درگیری‌های مداوم با اوکراین آسیب خواهد دید. این کشور در ماه مارس فیسبوک و اینستاگرام را مسدود کرد و متا را یک "سازمان افراطی" نامید.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار