معاون مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سند برنامه تحولی مهمترین سندی است که در دولت سیزدهم تصویب شده که تمرکززدایی و تفویض بیشتر اختیارات مالی به استان‌ها از مهمترین ویژگی‌های آن است.

علی رضا صالح روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در سالن کرامت استانداری این استان،گفت: در همین راستا تلاش می‌شود صندوق پیشرفت و عدالت ایران احیا شود تا در قالب آن اختیار استان‌ها در اعطای تسهیلات افزایش یاید.

معاون مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اختصاص پیدا می‌کند که بدلیل مخالفت مجلس شورای اسلامی این صندوق به حساب تغییر ماهیت داد و به همین دولت تلاش می‌کند تا صندوق کارآفرینی امید را به صندوق پیشرفت و عدالت تغییر عنوان بدهد و بتواند برنامه‌های خود را از طریق این صندوق دنبال نماید.

صالح با بیان اینکه نوعی تمرکززدایی مالی برای افزایش اختیارات مالی استان‌ها از رویکرد‌های مهم سازمان برنامه و بودجه کشور است،گفت: برنامه دولت برای رسیدن به رشد ۸ درصدی در قالب این قبیل برنامه‌ها و با احصای ظرفیت‌های هر استان بصورت مجزا شناسایی شده است.

معاون مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با موافقت مسئولان ملی، استان‌ها می‌توانند از بخشی از سرمایه‌های مالی اعتباری درون استانی خود را برای تامین هزینه‌های استفاده کند.

معاون مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: تجهیز منابع از سطح ملی و استانی و بسترسازی برای سرمایه گذاری از انتظارات مهم مسوولان ملی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی‌های استانی است.

صالح گفت: تامین و تجیهز منابع، پاسخگویی، شفافیت و بسترسازی برای سرمایه گذاری اقتصادی و نائل شدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی از برنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سطح استان‌ها است.

حسن نادری کارشناس ارشد رشته مدیریت و برنامه ریزی توسعه متولد سال ۱۳۵۱ در شهر نایین است که ریاست سازمان برنامه و بودجه استان خراسان شمالی، معاون هزینه‌ای امور استان‌ها و مناطق سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان نقشه برداری کشور و به مدت ۱۵ سال نیز در چندین پست سازمانی در سازمان برنامه و بودجه قم سوابق مدیریتی دارد. محمود نوربخش از ۲۷ دی ماه سال ۹۷ به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم منصوب شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار