نوربخش گفت:امسال ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب کمک به جهش تولید به طرح‌های تولیدی قم پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود نوربخش رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جلسه انعقاد قرارداد با بانک‌های عامل پروژه‌های جهش تولید سال ۱۳۹۹ با اعلام این خبر، گفت:در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب کمک به جهش تولید به طرح‌های تولیدی استان پرداخت می‌شود، این تسهیلات با سود ۱۸ درصد به ۲۵ طرح صنعتی، کشاورزی و گردشگری پرداخت می‌شود.

نوربخش با اشاره به تعهد بانک‌ها برای تامین مالی این تسهیلات از منابع داخلی، عنوان کرد: این تسهیلات به ۹ طرح صنعتی، ۴ طرح کشاورزی و ۱۰ طرح گردشگری با عنوان سرمایه ثابت و در گردش پرداخت خواهد شد.

مهرداد غضنفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم  نیز در این جلسه به تخصیص یارانه به این تسهیلات اشاره کرد و گفت: در این قرارداد‌ها دولت متعهد می‌شود برای کمک به جهش تولید ۳ درصد از سود تسهیلات بانکی را پرداخت کند و در نتیجه این تعهد سرمایه گذاران بخش خصوصی ۱۵ درصد سود تسهیلات پرداخت می‌کنند.

غضنفری با اشاره به تنفس ۶ ماه تا یک سال در بازپرداخت این تسهیلات گفت: تمامی این طرح‌ها نهایتا تا یک سال آینده به طورکامل به بهره برداری می‌رسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات جهش تولید توسط بانک‌های صنعت معدن، کشاورزی و ملی صورت می‌گیرد،بیان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات باید منابع و فعالیت‌های خود را به بانکی که اقدام به پرداخت تسهیلات میکند منتقل کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار