رئیس سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان قم؛

۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جهش تولید در قم اختصاص یافت

نوربخش گفت: ۲۹ طرح کلان استانی با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی با هدف تحقق جهش تولید به تایید سازمان برنامه و بودجه رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود نوربخش، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در سومین کارگروه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، گفت: امسال با هدف تحقق جهش تولید، ۵۰ طرح کلان در حوزه‌های مختلف به سطح ملی ارسال شد که در نهایت ۲۹ طرح (جهش تولید) با پیش بینی ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی به تایید سازمان برنامه و بودجه رسید.

رئیس سازمان مدیرت و برنامه ریزی استان قم با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات مستمر در صدد رفع مشکلات پیش روی تولید کنندگان هستیم، افزود: جذب سهم مناسبی از اعتبارات ملی که در راستای اجرای طرح‌های جهش تولید به استان‌ها اختصاص می‌یابد را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

نوربخش افزود: علاوه بر طرح‌های جهش تولید، ۳۱ طرح اقتصاد مقاومتی نیز به ستاد ملی فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیشنهاد کردیم که ۲۱ طرح به تصویب این ستاد رسید تا در استان قم اجرا شود.

بهرام سرمست، استاندار قم در این جلسه جهش تولید را نیازمند برنامه ریزی خلاقانه، مبتکرانه و نوآورانه برشمرد وعنوان کرد: جهش تولید صرفا با شعار محقق نمی‌شود و باید از تمام ظرفیت‌های استان در حوزه ارتباط با دیگر کشور‌های اسلامی برای جذب سرمایه گذار خارجی استفاده کرد.

استاندار قم تحقق اقتصاد دانش بنیان، گسترش صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی در استان قم و جذب سرمایه گذار خارجی را از اولویت استان قم در سال جهش تولید دانست و افزود: بانک‌ها نیز در راستای تحقق شعار امسال با ارائه تسهیلات بلند مدت به تولیدکنندگان نقش موثری در پیشبرد اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی دارند.

سرمست با بیان اینکه نباید ظرفیت بزرگ و ویژه‌ای همچون منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در استان قم نادیده گرفته شود،تصریح کرد: این منطقه باید از حالت عادی خارج و به حالت فعال، پویا و جهشی برگردد.

در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، دستگاه‌های اجرایی استان و نهاد‌های مجری در طرح‌های اقتصاد مقاومتی، عملکرد و فعالیت‌های خود در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و میزان پیشرفت فیزیکی این طرح‌های را ارائه کردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار